Om försäkringen inte täcker det kan man ju också göra en avvägning om man kanske ska avsluta försäkringen och ha en pott istället, det gjorde jag efter viss ålder för båda mina damer. En tusenlapp eller så per månad kan en försäkring absolut kosta när de kommer upp i ålder, eller också väljer man en försäkring som täcker tandvård. Det har jag gjort med kisse just för att jag är medveten om att rasen ofta drabbas av Forl.Och försäkring täcker inte en bråkdel, personen jag svarade har en dvärgpudel dom brukar ifrån medelåldern och uppåt behöva tandvård minst en gång per år och när tänder behöver dras får man räkna med 15-20 000 per gång vilket inte försäkring täcker![]()
Ovsett får man förstås räkna med att kostnader KAN förekomma för djuren och särskilt så när de kommer upp i ålder, men helt ärligt har inga av mina damer kostat katastrofala summor. Händer det absolut värsta kan man givetvis vara tvungen att göra svåra val där och då, men generellt har mina hundar inte varit dyra i drift. De har varit friska, sunda raser och friska, sunda indivder. Jag kommer att skaffa hund igen, och har som sagt katt. Försäkringen kostar men han är rätt lättsam annars, inga jättepengar per månad.