Okej, tydligen framgick det inte tydligt i trådstarten men jag har justerat träningen i oändlighet och får det ändå inte att lossna. Alla dessa år har jag försökt att möta min hund där han är, och gör så fortfarande men det känns som att vi bara står och stampar på samma fläck istället för att röra oss framåt ens litegrann. Det var en av anledningarna till att jag startade tråden, för att se om det fanns något jag kanske inte tänkt på.
Av svaren att döma så finns det inte det, utan det kommer troligtvis alltid att vara såhär. Att jag skulle försöka trycka in hunden i någon slags mall stämmer inte utan är något du själv läser in. Jag får väl ändå vara besviken på att den här biten av hundlivet inte fungerar? Det betyder inte att jag är missnöjd med hela hunden.
Fast du har ju inte tagit hjälp? Ibland behöver man hjälp av ett par utomstående ögon som kan se vart man sitter fast. Det ofta man hamnar i en negativ spiral och stampar på samma ställe när man fastnar. Alla duktiga ekipage i olika grenar jag känner till tränar för tränare fast de är super-duktiga själva för de behöver också input i sin träning.
Vi på forumet ser inte dig och din hund, alltså kan vi omöjligt se vad som felas i träningen (om nåt felas). Om hunden är ett hopplöst case kan bara en duktig tränare se i verkliga livet och de kan också som jag tidigare skrivit högst troligt ge dig nycklar för att komma framåt även om hunden kanske inte blir en arbetsmaskin. Otroligt få hundar är helt hopplösa fall men kanske är din det eller så kan ni inte hitta fram till varann i träningen för att ni inte förstår varann eller nåt helt annat?