Bukefalos 28 år!

Hund trots allergi?

Sv: Hund trots allergi?

*både lite knapplån och trådlån*

Någon med erfarenhet av lättare allergi och Dansk-svensk gårdshund...?
 
Sv: Hund trots allergi?

Allt beror ju helt på vad det är man inte tål hos hunden.

Border Collie kan kanske fungera för vissa, men det viktigaste där är att inse vilken arbetsnarkoman rasen generellt är. Det är ingen ras för "svensson-ägare" utan de mår bäst av att valla och arbeta rejält.
 
Sv: Hund trots allergi?

Vi har hand om en Lagotto. Ingen av oss är allergiker, men jag kan ju säga som så, att lagotton luktar hund.. :p Känns inte som att den är allergivänlig, men det kanske den är.
Men vad för slags hund är ni ute efter? En liten sällskapshund, en större aktiv..?
Nillah
 
Sv: Hund trots allergi?

Vi vill ha en lite större hund som hänger med på allt liksom. Vi bor nära en riktig svampskog skog så det blir många skogspromenader och bredvid skogen är en sjö, så en lagotto passar ju bra till det :D
Vi vill köra agility med den och kanske även ställa ut den.
På kvällarna är det sköna hemmakvällar med mys framför soffan :P
Detta är typ det vi har tänkt "göra" med hunden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 903
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 434
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp