Hundägares beteende i väntrum

Ställer man sin bur mitt i vägen så får man kanske nästan skylla sig själv. Det har jag också sett. Flexikoppel borde vara förbjudet hos veterinär :cautious:
Absolut, men det var lite trångt så jag förstod ändå att den stod där, och ägaren var faktiskt snabb att flytta på den. Man behöver ju ändå inte låta hunden rusa in i rummet fritt fram liksom! Men visst den hade kanske kunnat vara i knät eller på golvet under henne om den gått in under soffan.
Tror alla som skulle lämna in djur för op var där samma tid, har aldrig varit med om så många samtidigt på vår "lilla" klinik :p
 
Absolut, men det var lite trångt så jag förstod ändå att den stod där, och ägaren var faktiskt snabb att flytta på den. Man behöver ju ändå inte låta hunden rusa in i rummet fritt fram liksom! Men visst den hade kanske kunnat vara i knät eller på golvet under henne om den gått in under soffan.
Tror alla som skulle lämna in djur för op var där samma tid, har aldrig varit med om så många samtidigt på vår "lilla" klinik :p

Tyvärr har ju inte alla kliniker den speciella hyllan. Den är verkligen guld att ha bredvid kassan. Albano har det, ihop med kölappar så man kan stå en bit ifrån.
 
Jag har inte katt, men har haft! Tack och lov väldigt få vetbesök, men jag har verkligen aldrig sett det från hundsidan heller - och faktiskt aldrig varit på en klinik där reception och väntrum inte varit gemensamt utrymme.
Inte ens på stora veterinärhögskolan.
jag trodde i min enfald att det var normen. :).

Det är kanske mer tydligt för mig som kattägare, jag har ju stenkoll på vad som händer runt min katt. Jag går oftast på djursjukhuset, där finns flertalet väntrum där alla utom nått är separat.
Det finns t.o.m en speciell märkning de får efter hur pass man anpassat kliniken även för katter.
Cat Friendly Clinic
https://catfriendlyclinic.org/cat-owners/what-you-should-be-looking-for/
 
Den klinik jag går till i örebro har separata väntrum
Vilket är bra
Inte för att min katt blir stressad men med tanke på hur vissa hundar uppför sig så
 
Det är kanske mer tydligt för mig som kattägare, jag har ju stenkoll på vad som händer runt min katt. Jag går oftast på djursjukhuset, där finns flertalet väntrum där alla utom nått är separat.
Det finns t.o.m en speciell märkning de får efter hur pass man anpassat kliniken även för katter.
Cat Friendly Clinic
https://catfriendlyclinic.org/cat-owners/what-you-should-be-looking-for/
Jag har också katter och tycker inte alls det är kul i väntrummet. Även om kissarna normalt sett är hundvana och tåliga. Så är det väldigt stressande för dem (eller tillräckligt) att sitta i en bur på ett okänt ställe, utan att en massa hundnosar som dyker upp och trycker sig mot gallret.
 
Folk släpper fram sina hundar till andra hundar också.
Jag sitter alltid med Ruben i knät. Han är ju såååå sööööt och anses ofta vara allmän egendom 😒
 
Flexikoppel borde vara totalförbjudna i alla lägen.
Tyvärr är min erfarenhet att många hundägare är totalt fantasilösa och har noll koll på vad deras djur kan ställa till med eller råka ut för.

Jag älskar mitt flexikoppel till katten :angel: Men hon är ju aldrig ute i närheten av andra djur och människor.
 
Jag hatar det också. Antar att folk är dumma i huvudet? Lika korkat att låta hunden ränna runt till andra hundar.
 
Jag tycker ju det är värre att släppa fram en hund till en katt. Men ja, tydligen är dom dumma i huvudet.
Varför? Om vi pratar katt i bur är ju risken att de ryker ihop oerhört låg exempelvis? Ja katten stressas ju oerhört, men det gör många hundar också om de får upp en okänd hund i ansiktet, och där riskerar det ju dessutom att bli allvarliga bråk och skadot om det vill sig illa.

Definitivt lika korkat att släppa fram till okända vilken varelse det än handlar om.
 
Idioter finns överallt, tyvärr verkar många vara hundägare :p

Aldrig att jag skulle låta min hund nosa på något annat djur i väntrummet hos veterinären. Vet ju dels inte hur det djuret beter sig och dels inte varför den är hos veterinären :crazy:
 
Flexikoppel borde vara totalförbjudna i alla lägen.
Tyvärr är min erfarenhet att många hundägare är totalt fantasilösa och har noll koll på vad deras djur kan ställa till med eller råka ut för.

Jag älskar flexikoppel. Perfekt när man går i skogen där det är dåligt sikt eller liknande platser där det är olämpligt/osäkert att ha hunden lös. Eller man helt enkelt inte orkar hålla koll.

Jag har mött fler hundägare som har noll koll på sina hundar i vanliga koppel eller lösa. Innebär det att vanliga koppel och lösa hundar borde vara totalförbjudet?

Hundar som tagit sig ur selar och halsband. Innebär det att det borde vara förbjudet?

Var ska man dra gränsen?

Ja. Rätt utrustning till rätt hund och rätt tillfälle. Men ska man börja totalförbjuda utrustning där skit kan hända så har vi typ stryp med små länkar/nylon och kort koppel/koppel fäst i ägaren kvar.

Trött på all skit flexi får faktiskt. Det är ett alldeles ypperligt koppel rätt använt.
 
Jag älskar flexikoppel. Perfekt när man går i skogen där det är dåligt sikt eller liknande platser där det är olämpligt/osäkert att ha hunden lös. Eller man helt enkelt inte orkar hålla koll.

Jag har mött fler hundägare som har noll koll på sina hundar i vanliga koppel eller lösa. Innebär det att vanliga koppel och lösa hundar borde vara totalförbjudet?

Hundar som tagit sig ur selar och halsband. Innebär det att det borde vara förbjudet?

Var ska man dra gränsen?

Ja. Rätt utrustning till rätt hund och rätt tillfälle. Men ska man börja totalförbjuda utrustning där skit kan hända så har vi typ stryp med små länkar/nylon och kort koppel/koppel fäst i ägaren kvar.

Trött på all skit flexi får faktiskt. Det är ett alldeles ypperligt koppel rätt använt.
:bow:
 
Jag har varit hos veterinär fler gånger än jag kan räkna, med katt och med hund. Aldrig varit med om att andra släpper fram sina hundar till oss, men jag är ändå noga med att sitta så avsides som möjligt, med djuret så nära mig som möjligt och med konstant koll på vad andra gör med sina djur. Jag litar inte på andra djurägare.
 
Jag älskar flexikoppel. Perfekt när man går i skogen där det är dåligt sikt eller liknande platser där det är olämpligt/osäkert att ha hunden lös. Eller man helt enkelt inte orkar hålla koll.

Jag har mött fler hundägare som har noll koll på sina hundar i vanliga koppel eller lösa. Innebär det att vanliga koppel och lösa hundar borde vara totalförbjudet?

Hundar som tagit sig ur selar och halsband. Innebär det att det borde vara förbjudet?

Var ska man dra gränsen?

Ja. Rätt utrustning till rätt hund och rätt tillfälle. Men ska man börja totalförbjuda utrustning där skit kan hända så har vi typ stryp med små länkar/nylon och kort koppel/koppel fäst i ägaren kvar.

Trött på all skit flexi får faktiskt. Det är ett alldeles ypperligt koppel rätt använt.

I love flexikoppel.
De som inte kan hantera 5 m kan inte hantera 2 meter heller.
 
Jag älskar flexikoppel. Perfekt när man går i skogen där det är dåligt sikt eller liknande platser där det är olämpligt/osäkert att ha hunden lös. Eller man helt enkelt inte orkar hålla koll.

Jag har mött fler hundägare som har noll koll på sina hundar i vanliga koppel eller lösa. Innebär det att vanliga koppel och lösa hundar borde vara totalförbjudet?

Hundar som tagit sig ur selar och halsband. Innebär det att det borde vara förbjudet?

Var ska man dra gränsen?

Ja. Rätt utrustning till rätt hund och rätt tillfälle. Men ska man börja totalförbjuda utrustning där skit kan hända så har vi typ stryp med små länkar/nylon och kort koppel/koppel fäst i ägaren kvar.

Trött på all skit flexi får faktiskt. Det är ett alldeles ypperligt koppel rätt använt.
Kan inte hålla med mer! Flexikoppel är toppen rätt använt!
 
Väntrum.
Här finns alla sorters folk.
Ja här finns puckon till hundägare som släpper fram sina hundar till katter OCH hundar men det finns också puckon till kattägare som tycker det är ok att klappa och gulla på okända hundar i väntrummet med moteveringen "jag älskar hundar"
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 163
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag vet att valpar bits, men hur vanligt är det att de hugger och framförallt, vad kan man göra åt det? Valpen ifråga är ca 7 månader...
2
Svar
20
· Visningar
4 597
Senast: Sasse
·
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
4 877
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Hej! En släkting har en hund av sällskapstyp, han är snart 1 år. Han har uppvisat beteenden sedan ganska ung ålder, som inte direkt är...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: nowayout
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp