Sv: hundägare
jag har en pitbull/boxer blandis!
han är 2 år och 4 mån,heter alfonz:
http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Hasse028.jpg
att jag köpte han var av en slump,jag hade nyss förlorat min hund i förgifftnig,han han inte ens fylla ett år,så jag satte ut annons att jag letade valp till våren,och ville veta om nån hade nån kull pg för jag ville vara med från första början verkligen!
jag fick ett svar från en tjej i göteborg,jag bor i dalarna,så det var över 50 mil ifrån oss...hon tyckte att min annons lät passande för vad jusst alfonz behövde,men eftersom det inte direkt var vad jag hade skrivit att jag ville ha så var hon osäker om jag var intresserad!
jag hade sökt VALPAR till våren,som jag ville vara med från första början,hälsa på flera ggr,från den dagen dom hade föds,alfonz var en hund på 9 månader,olydig,omplacerad hit och dit massa ggr,tjejen som hade han nu hade jourhem,så han satt där som sista chansen till nytt hem....det enda som stämde in var att det var boxer i han,vilket jag velat ha i min annons,fast helst en renrasig dock..
jag vart förtjust i lilla alfonz,det hon skrev om han i allafall,trots att han inte var det jag sökte,jag mejlade tillbaka,och vi pratade mycket i både telefon och över mejl! ju mer hon berättade,desto mer fastnade jag för denna lilla krabat! hon skickade bilder m.m på han.
tilslut så bestämde jag att det är han eller ingen annan,det gjordes en veterinär bes,och allt var fint! vi satte oss i bilen en lördagmorgon,vi skulle åka halva vägen var,så vi möttes i örebro!
när den lilla krabaten hoppade ur deras bil så smälte mitt hjärta på riktigt..!
nu har jag ägt han sen julen 04,och jag har inte ångrat det en sekund!!!! även trots att det var en STOOOOR chansning att ta en sån hund,som har varit i sååå många hem,så måste man våga chansa i bland,och i mitt fall,så drog jag en riktig vinstlott!