Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En fråga bara till er ALLA som "tar hunden efter håren":
Hade detta inlägg ( Hundattack) verkligen blivit en sådan tor tråd på denna sida om det hade varit en tax/labbe/Golden mfl. ???
Nej det skulle det inte!! Varför? Jo för det hålls det för det mesta tyst om!!!
![]()
Hur hemskt det än är så borde hunden få somna in. Har den väl huggit en gång så varför skulle den inte hugga igen ? Hade en kommpis som hade en agressiv valp efter att det hade huggit en annan hund + hussen så lämnade dem tillbaka hunden till uppfödaren men ångrade sig och hämtade hem hunden igen men den var förblev aggresiv och dem fick avliva den. Hur mkt man än älskar hunden så kanske man borde tänka efter är det verkligen värt att ta risken och ha den kvar ?
Hur hemskt det än är så borde hunden få somna in. Har den väl huggit en gång så varför skulle den inte hugga igen ? Hade en kommpis som hade en agressiv valp efter att det hade huggit en annan hund + hussen så lämnade dem tillbaka hunden till uppfödaren men ångrade sig och hämtade hem hunden igen men den var förblev aggresiv och dem fick avliva den. Hur mkt man än älskar hunden så kanske man borde tänka efter är det verkligen värt att ta risken och ha den kvar ?
Dobermann? Som faktiskt avlades fram som krigshundar och endast de tuffaste vassaste hundarna fick vara med i aveln eftersom en stentuff, atletisk och aggressiv hund var det önskvärda.
De borde alltså generellt sett vara lika lämpade som kamphundar som Schäfrar är lämpade för vallning.
Men vad man inte kan komma ifrån beträffande "kamphundar" är att de är avlade för kamp och de slåss på ett sätt som få andra hundar gör. De slåss för att döda och ger inte upp.
Som jag tidigare nämnde så tror jag att det många gånger handlar om blandraser.
Men vad man inte kan komma ifrån beträffande "kamphundar" är att de är avlade för kamp och de slåss på ett sätt som få andra hundar gör. De slåss för att döda och ger inte upp.
Jag anser mig ha träffat tillräckligt många amstaff för att bilda mig en uppfattning om deras sätt att slåss. I detta fall har det handlat om hundar från bra familjer som ha bra pli på sina hundar, ändå slår det slint i skallen på dom när de slåss.
Tyvärr har jag bevittnat fler slagsmål med dessa typer av hundar än vad jag önskat och det är något jag helst slipper se igen.
Skadorna dessa hundar kan åstadkomma är fruktansvärda.