et_flickan

Trådstartare
Jag undrar hur ett eventuellt hundbett kan se ut om man blir biten av en hund i rottweiler storlek.

Hur ser betten ut tror ni?
Det måste väl väl ändå vara 4 märken efter hörntänderna både på ovansidan och undersidan, eller har jag fel?
Hur breda tror ni?

Jag har sett ett hundbett en gång i mitt liv. Detta var en doberman som bitit men bara fått tag med hörntänderna som sitter i över överkäken eller hur man säger.

Varför jag undrar detta är för att vi har fått en jävligt konstig polisanmälan att våran rottweiler bitit och på dessa bilder som poliserna tagit ser det absolut inte ut som hundbett. Det ser ut som någon har tagit en högaffel och tryckt upp den i benet typ. Såren ligger ungefär 11 cm ifrån varandra och det är bara två sår.

Sv: hundbett

Kan också tala om att det har hänt något men vill ni fråga vad som hänt så kan ni ta det över pm.

Jag undrar hur ett eventuellt hundbett kan se ut om man blir biten av en hund i rottweiler storlek.
Det måste väl väl ändå vara 4 märken efter hörntänderna både på ovansidan och undersidan, eller har jag fel?
Inte nödvändigtvis.
Hur breda tror ni?
Menar du mellan hörntandsmärkena? Det borde väl vara lika brett som mellan hundens tänder...

Tror jag.

Inte nödvändigtvis.
Menar du mellan hörntandsmärkena? Det borde väl vara lika brett som mellan hundens tänder...

Tror jag.

Jag är så jävla bra på att förklara saker så jag skulle verkligen ha ett diplom på hur värdelös jag är :D

Jag ska försöka förklara.

Bilderna jag fick se är två märken som sitter på bakre delen av låret. Jag kommer inte ihåg hur brett det stod att det var i papprerna men någonting runt 10-11 cm om inte längre, ska läsa rapporten nogrannare imorgon. Ett sår sitter lite längre upp på låret och ett sår lite längre ner under det andra såret.

Våran rottis är verkligen inte så bred mellan sina hörntänder.

Varför jag undrar är för att hela jäkla anmälningen är sjukt konstig. Enligt mamma så kom inte hunden ens i närheten av X då mamma ramlade när hon blev påcyklad bakifrån och X hade inte ens ryggen mot hunden plus att hunden inte nådde X överhuvetaget. Hela händelsen är också filmad så det är konstigt att filmen inte lämnats in till polisen.

..beror val lite pa hur bettet tagit? Fast later konstigt...

se till att filmen kommer till polisen? ;)

Lycka till! Hoppas din mamma inte slog sig illa nar hon foll.

..beror val lite pa hur bettet tagit? Fast later konstigt...

se till att filmen kommer till polisen? ;)

Lycka till! Hoppas din mamma inte slog sig illa nar hon foll.

samma dag hade mamma fått en röjsåg över benet ( av X då också) och hon skrapade upp sig ganska rejält när hon ramlade.

Jo hade gärna sett till att den kom dit. Men det är inte våran film utan det är Xs film.

runt 10-11 cm om inte längre, ska läsa rapporten nogrannare imorgon. Ett sår sitter lite längre upp på låret och ett sår lite längre ner under det andra såret.

Våran rottis är verkligen inte så bred mellan sina hörntänder.

Plättlätt faktiskt.

En övre huggtand och en nedre huggtand + delvis öppet rottisgap = det du beskriver som resultat.

Knapplån.

Jag kan också lägga till att hundbett kan se ut i princip hur som helst.
Hunden kan komma åt med bara 1 tand, eller 12 tänder, från olika vinklar, med olika kraft och så vidare...

Plättlätt faktiskt.

En övre huggtand och en nedre huggtand + delvis öppet rottisgap = det du beskriver som resultat.

Hmm.. Jo du har rätt.

Idag ska jag hem och kolla rapporten. Någonting är fuffens med anmälningen för hunden bet aldrig. Två veckor efter korten tagits så ser såren nygjorda ut, film finns men inte visad. Allt är så sjukt.

Hur kan ni vara säkra på att hunden inte bet? I mina öron låter det bra mycket troligare att hunden bet än att någon skulle köra en högaffel i låret med flit..
En hund kan "slå till" väldigt,väldigt snabbt och ligger man och kravlar omkring i en härva på marken med cykel osv så är det inte alls säkert man uppfattat hela händelseförloppet.

Japp det är vi.

När X cyklade på mamma, vilket X gjorde med flit ramlade hon på grund av cykeln. Hon hade hunden i vänsterhanden kort hållen eftersom hunden hatar X som pesten (av många orsaker som hänt tidigare, X har inte alltid varit så trevlig). Hon kommer inte upp eftersom hunden drar och gör utfall mot X, men när X kastar cykeln på hunden (hunden blir rädd och ställer sig vid mamma)kommer hon upp. Hunden var aldrig ens i närheten av Xs bakre lår eftersom X aldrig stod med ryggen mot. Skulle X blivit biten skulle denna blivit det fram på låret eller i armen. Troligast armen.

Men då dessa två är duktig för att ljuga för polisen (har gjort det förut) så tror jag inte att dom inte skulle göra det denna gång heller. Idioter är vad dom är!

Det brukar finnas en orsak att inte åklagaren tar upp en anmälan.
Om ni är så säkra på er sak varför inte driva som enskilt mål?

Ett hugg från en hund av rottweilrs storlek kan mkt väl ge "hål" med över en dm mellanrum.

Sedan, hur kan man vara så urbota dum att man cyklar med en så tung hund i koppel hårt hållet i en av de händer som SKA hålla i styret?
När man dessutom vet att man inte utan svårighet klarar av att hålla hunden?

Det brukar ju som sagt vara två;s fel när folk träter.

Men, cykeln i historien var väl ändå "X"'s?
Dvs, X cyklade på mamman som var ute och gick med hunden.

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet... 2
Svar
20
· Visningar
3 456
Senast: Acto
·
Hundhälsa Nu är det vi, igen...*suck*😔 Vår cocker har fått svullna juver och trycker man så kommer det lite mjölk, (dom är ej röda eller varma...
Svar
12
· Visningar
2 735
Senast: Dopy
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara... 2
Svar
34
· Visningar
8 434
Senast: Dopy
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 725
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka