Hunden skriker när vi är borta!

jag fattar liksom inte du sitter å klagar på mitt sätt å sköta min hund men du vet inte ens bakgrunden till det hela??? :confused:
 
Nej jag vet inte bakgrunden till hundens seprationsångest, men jag vet att man inte löser problemet genom att sätta på ett antiskällhalsband (=bestraffning i detta fall) då det endast tar bort symptomen på Ert problem.

Genom att sätta på hunden ett antiskäll så bestraffar du din hund varje gång den talar om att den mår dåligt. Det är väl jättebra att hunden säger till att något är fel, istället för att lida i det tysta.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 102
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 494
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 272
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 662
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp