Bukefalos 28 år!

Hundens säkerhet i bil

O

Orvar

En sånhär har min lille hund på sig när han åker bilen med sin matte :love:. Han åkte länge utan någonting. Lärde honom i början att stanna på golvet, men han blev åksjuk stakarn. Sen försökte jag få tag i en bur, men bilen som jag har är inte riktigt gjort för hundbur. Men jag ville så gärna kunna ha med mig hunden när som helst och hur som helst. Och han skulle åka säkert. Jag slet mig i håret och sen hittade jag den perfekta lösningen - Kanon!

Jag hittade en bilsele till min hund.

bilsele.gif


Den sitter som en vanlig sele på hunden. Två band runt hunden och ett in mellan frambenen. Och sen går det ett litet bälte från öglan i selen som sitter på ryggen och ner och fäster i det vanliga bilvälteslåset.

Ungefär såhår, har dock bara ett band ner i låset så min hund sitter friare än sähär! Jag använder mig inte alls av själva bältet i sig, bara bälteslåset!

Bilsele_small_och_medium_1196.jpg


Hunden sitter därmed säkert. Han kommer ingenstans om det skulle hända något (peppar, peppar).. skulle aldrig fölåta mig själv om något skulle hända honom på grund av att jag har varit slarvig och bara tänk på mig själv.. Är det inte smart sätt egentligen att lösa det om man inte kan ha bur? Säkert och billigt. Kostade inte mer än 185 kr, en billig livförsäkring..eller hur?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Alltså, jag har en noja! Jag är verkligen livrädd för att av misstag lyckas glömma hunden i en varm bil. Jag skulle aldrig chansa e d...
2
Svar
27
· Visningar
2 646
Hundhälsa Jag undrar hur ni har era hundar i bilen, det finns en uppsjö av burar, bälten osv. Inom kort flyttar vår store vilde hit, en blandras...
Svar
15
· Visningar
956
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Hundköpartankarna blir allt starkare. Det finns några saker som behöver kontrolleras och sen behöver jag komma fram till beslut. Tanken...
Svar
13
· Visningar
1 659
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund Jag blir galen. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som jag har testat allt. Min dalmatiner gnäller/piper/ylar/skriker i bilen. Den...
2
Svar
29
· Visningar
11 749
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp