Hundkurs - en klassfråga?

För den som vill ha hjälp men inte har råd att gå kurs eller anlita en instruktör så kan man prova att fråga en klubb om de håller på att utbilda instruktörer och om man kan få kontaktuppgifter till dessa, för dessa behöver troligen projektekipage. På min brukshundsklubb så har vi nästan konstant några som håller på att utbilda sig till instruktör i olika grenar..

Nu är det instruktörer under utbildning så man kan ju inte förvänta sig samma erfarenhet som hos någon som varit instruktör i många år men man kommer säkert få hjälp av någon som är väldigt engagerad i just det ekipaget. Skulle ett problem vara för alldeles svårt så hade det kanske varit svårt att lösa även på en vanlig kurs också.

Själv har jag gått ganska få kurser, mest har jag lärt mig av att bara träna med andra och själv på olika platser samt läst en massa böcker (många bra finns på bibliotek = gratis). Mina första hundträningskontakter fick jag via Buke :D

Har aldrig gått en spårkurs men tävlat två hundar i bruksspår ändå med helt ok resultat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp