Nu ger vi 65gram Halla färskfoder och 1,5dl av doggyn. Nu kommer hon när hon ser att jag börjar fixa med maten och slickar hela skålen. Har aldrig hänt innan! I veckan kommer vi kassera doggyn och istället köpa Taste of the wild (tänkte köpa den med bison i).

Hur mycket tror ni jag bör ge av varje per måltid? Vi blandar nu och vill helst fortsätta så.
 
Nu ger vi 65gram Halla färskfoder och 1,5dl av doggyn. Nu kommer hon när hon ser att jag börjar fixa med maten och slickar hela skålen. Har aldrig hänt innan! I veckan kommer vi kassera doggyn och istället köpa Taste of the wild (tänkte köpa den med bison i).

Hur mycket tror ni jag bör ge av varje per måltid? Vi blandar nu och vill helst fortsätta så.
Räkna ut dygnsdosen av varje, sen halverar du o ger den givan till hunden, dock inte i samma måltid.
 
Jaktvarianterna ligger närmare 20 kg medans utställningsvarianterna tenderar att plussa +30.
Nja, med hanarna är det väl mer regel än undantag (av utställningssorten) att de blir sådär stora men inte direkt för tikar. Så det verkar inte helt vettigt att utgå från 30+ som förväntad vuxenvikt. Snarare 25 eller nåt :)
 
kycklingkött
Kycklingmjöl
Laxkött

Kalkonmjöl
Sillmjöl
Russetpotatis
Kycklingfett
Ärtor
Sötpotatis
Kalkonkött
Hela ägg
Kycklinglever
Sikkött
Göskött
Soltorkad alfalfa
Ärtfiber
Sillkött
Brunalg
Pumpa
Cikoriarot
Morötter
Spenat
Kålrot
Äpple
Tranbär
Svarta vinbär
Lakritsrot
Angelikarot
Bockhornsklöver
Ringblomma
Fänkål
Pepparmyntsblad
Kamomill
Maskros
Sommarkyndel
Rosamrin
Vitaminer
Mineraler
-men hjälp vilken lång innehållsförteckning! Är det Orijen?
 
Nu ger vi 65gram Halla färskfoder och 1,5dl av doggyn. Nu kommer hon när hon ser att jag börjar fixa med maten och slickar hela skålen. Har aldrig hänt innan! I veckan kommer vi kassera doggyn och istället köpa Taste of the wild (tänkte köpa den med bison i).

Hur mycket tror ni jag bör ge av varje per måltid? Vi blandar nu och vill helst fortsätta så.
Taste of the Wild har jag hört bra om :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: annaovega
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 816
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 442
Senast: isafore
·
Övr. Hund Kanske skulle jag postat tråden på Förälder, men jag provar här. För att göra en lång historia kort så fick jag för snart ett år sen...
2
Svar
28
· Visningar
3 107
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp