• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Piggelkot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 5 099
Sv: Hundras??

Finns bra Aussies att få tag på i Sverige tom, gäller som med alla raser att man måste vara ytterst noga med linjer o uppfödare.
Det avlas främst på utställningsneriter, sen så finns det en del som faktiskt avlar på bruksmeriter o bland dem hittar man ett fåtal som avlar på vallningsmeriter.

mvh

Sv: Hundras??

Vad gäller Aussien så håller jag med där!
Lägg MYCKET energi på att hitta en seriös uppfödare...
Jag sökte väldigt noggrant innan jag fann den kennel som jag köpte min tik från. Sen väntade jag i mer än tre år på att köpa en hund från just den kenneln.:cool:
De har en avelsmålsättning som går ut på att hundarna skall vara fysiskt och psykiskt friska och bra arbetsindivider.
Om de sedan får bra poäng på utställning så är det en bonus...
Ett sunt tankesätt för att föda upp Aussies (eller vilken hundras som helst) anser jag...:idea:

Jag tror i alla fall även jag att en Aussie kan vara en bra hund för TS med tanke på TS målsättningar! :bump:

(En parentes i sammanhanget att alla "främmande" människor som har/haft Aussie, som jag träffat har gratulerat mig i valet av hundras, jag har ju inte varit Aussie ägare så länge ännu, men so far, så håller jag med dem och gratulerar mig själv till tålamodet att vänta på min pärla!) :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 855
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 601
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 124
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 516
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II