Bukefalos 28 år!

Sv: Hundras??

En vit herdehund är en schäfer. Fast den är vit och har alltid rak rygg. Den är mycket friskare en schäfrar, med böjd rygg.
 
Sv: Hundras??

Jo visst, men frågan återstår fortfarande HUR du vill att din hund ska vara.
Arbetsvillig, visst, men kamplust? Jaktlust? Vass eller något mjukare? Förig eller självständigare?
 
Sv: Hundras??

En vit herdehund är en schäfer. Fast den är vit och har alltid rak rygg. Den är mycket friskare en schäfrar, med böjd rygg.

Om en det föds en schäfer med den här ryggen
-705730395_2275_4675.jpg


fast vit till färgen får den reggas som vit herdehund. Så nej, de är inte alltid mycket friskare än schäfrar och har inte alltid rak rygg.
 
Sv: Hundras??

Jag har läst på ORDENTLIGT om de här raserna och tycker att de alla tre skulle passa mig. Det enda jag vill veta är vilken som e smidigast och skulle kunna passa till agility. :D
 
Sv: Hundras??

Jag syftar på de "riktiga" vita herdehundarna. De som avlats på rakryggade vita schäfrar.
 
Sv: Hundras??

Gå och titta på några agilitytävlingar och räkna de vita herdehundarna, holländska herdehundarna och malinoiser du ser där så får du svaret. :)

Jag slår ändå ett slag för boxern.
 
Senast ändrad:
Sv: Hundras??

Om du läst på ORDENTLIGT borde du själv kunna avgöra vilken som är smidigast och passar bäst till agility.

Men fortfarande, resultat i agility talar för att mallen är mest lämpad. Men ingen av dem är särskilt framgångsrika i agility eftersom det finns flera hundraser som passar bättre.
 
Sv: Hundras??

Enligt mig finns det det ja. XD De som har vit stam är enligt mig riktiga och de som kommer in med schäfer föräldrar är inte riktiga. (jag har lite störda åsikter men, men) En schäfer med böjd rygg har sämre höfter än en schäfer med rak rygg. Det är faktist fakta och inte bara en av mina störda åsikter.
 
Sv: Hundras??

En schäfer med böjd rygg har sämre höfter än en schäfer med rak rygg. Det är faktist fakta och inte bara en av mina störda åsikter.

Det är många som påstår det, men en upprepad osanning blir inte sanning för att många tror på det.
Utan källhänvisning så är det bara tyckande, o hitills har ingen kunnat komma med bevis i frågan.
 
Sv: Hundras??

Om du vill ha ett dagsprojekt, sök på sex olika kennlar på hunddata. Tre som föder upp schäfrar från utställninglinjer, tre som föder upp bruksschäfrar. Jämför HD på fyra, fem olika kullar ur varje kennel.

Kan du sedan motbevisa påståendet är du välkommen.
Upprepade motargument gör inte en "osanning" (ditt ord) till en större osanning.
 
Sv: Hundras??

Det är ff inget statistiskt säkert material.
Gå in på schäferfora o kolla, inte ens de mest rabiata bruksivrarna påstår att US har sämre HD statistik.
 
Sv: Hundras??

För det första, jag säger inte att du har fel. Jag har själv ingen statistik som motbevisar.

Och hur skulle det inte vara något statistiskt säkert material? Jämför 15 kullar om så önskas.
Jag tycker personligen att 15 kullar ( säg 80-90 hundar) från vardera grupper skulle tala rätt tydligt språk om det visade sig att US visade sämre HD-resultat.

Men detta var rätt OT, så den diskussionen kan vi lämna till någon annan gång :)
 
Sv: Hundras??

KL
Vad TS bör ha i åtanke om hon ska bo på skolan är att hon behöver en hund dom klarar av den miljön. Det krävs en stabil hund som orkar med mycket folk omkring sig och sitta i hundgård, vilket det ofta handlar om på dessa skolor.

Det är långt ifrån alla hundar som klarar av detta.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 071
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 515
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 772
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 001
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp