Hundsäng, tips?

Hur varmt är det med lammskinn egentligen? Tänker att de ju inte blir varma på samma sätt som syntetmaterial? Eller ratas de av hundar som inte vill ha det för varmt?
 
Hur varmt är det med lammskinn egentligen? Tänker att de ju inte blir varma på samma sätt som syntetmaterial? Eller ratas de av hundar som inte vill ha det för varmt?
Gråhunden sover gärna på fårskinnen i soffan, ligger ogärna direkt på soffan. Sen om det är för bekvämlighetens skull eller värmen det vet jag inte ;) hon tycker inte om när det är för varmt och ligger ofta direkt på golvet annars.
 
Nu har jag hittat någon som importerar fårskinn från fattiga romer. De ska vara giftfria osv och det är väl en god gärning kan man hoppas. Helt ok pris också.

Men ska luggen vara lång eller kort? Lång är kanske mjukast, men blir de tokvarma?
 
Nu har jag hittat någon som importerar fårskinn från fattiga romer. De ska vara giftfria osv och det är väl en god gärning kan man hoppas. Helt ok pris också.

Men ska luggen vara lång eller kort? Lång är kanske mjukast, men blir de tokvarma?
Lång upplever jag som svalare, det blir liksom luftigare. :)
 
Tipsar om Kuranda bunkbed. Inte billigast, men hållbar och går att komplettera med tex fårskinn, Vetbed eller liknande.

Hemma finns också Hundlands cosy dou bed. Uppskattas mycket av mina kräsna hundar.
 
Det blev en fårfäll och den verkar uppskattas! Han sover i den varje natt ❤️.
Betalade 500 spänn pga 2:a sortering. Ett fynd enligt mig. Och det finns fler om någon bli lockad (Skåne).
20240211_130025.jpg
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 252
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 999
Senast: Dandylinn
·
Hundhälsa Min gamla BC har haft liggsår på armbågarna ett tag. först var det inte så farligt, bara små skorpor. Nu har hon börjat slickar...
Svar
5
· Visningar
1 735
Senast: Grana
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp