Bukefalos 28 år!

!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

dsc_0014.jpg

Idag utökade vi meritlistan med ännu en liten trofè. 1:a pris och klassvinst. Nu är vi alltså uppflyttade till lydnadsklass TRE! :eek: *dog lite*

dsc_0004.jpg
 
Sv: !Hundsnack!

Jösses! Och grattis!
Jag älskar att du verkar så förvånad :D

Själv sitter jag i soffan med två usbusiga hundar, de har plockat hit alla leksaker de har hittat (+strumpor som Ivan har snott) och nu röjer de loss som aldrig förr. De springer och hoppar och fintas och brottas och härjar. Jag är så glad att jag har så lyckliga hundar :love:

Jag är särskilt glad över att Billy är så himla fantastisk, han har gjort ett väldigt fint jobb när han har hjälpt oss att uppfostra Ivan till att bli en riktigt hund. Det är inte många dvärgpinnar som kan skryta med en ängels tålamod - Billy är verkligen en pärla. :love:
 
Sv: !Hundsnack!

Var riktigt nöjd efter inomhusträningen i torsdags. Det började inte så bra, han hade svårt att koncentrera sig på mig för det var ganska mycket hundar där, men vi komdit en timme senare än vi brukar. Men sen var han jätteduktig. Han kunde gå lös! Ja med kopplet släpande efter sig, men han var lös :) Sen hae han tyvärr en stunds med hoppande och bitande, som han inte gjort på drygt ett halvår. Men det tar sig!

Idag ha han fått dra lite. Har varit ganska varmt ett tag nu och det har blivit lite barmark, men sen har det snöat en del igen så idag fick han faktiskt dra igen. Tredje gången. Han var riktigt duktig när han skulle spännas fast, men gillar inte riktigt när han börjar dra, men det blir bättre. Det gå också bättre på gångväg där det är mer snö än på väg, dä det är mindre snö/mer packat. Han vil gärna gå fort/springa, men kunde ta det hyfsat lugnt också, så det blir bättre.
 
Sv: !Hundsnack!

Grattis!

kl
Jag är sjukt stolt över min hund i helgen! Först var han med på agilitytävling (som publik bara) för första gången i lördags. Slappnade visserligen inte av såpass mycket som jag skulle önska på sikt men betedde sig jättebra. På vägen hem la jag in ett kort träningspass (mot bättre vetande då jag antog att han skulle vara trött efter 4 timmar tävling men jag kunde inte låta bli) och det gick kanon! Lite freestyle och en del lydnad som gick hur fint som helst. Högersvängarna funkar bra igen efter att jag "glömt bort dem" ett tag under vintern. Sen hittade han en tepåse på marken på vägen hem och markerade den :p (vi körde lite specialsök med te för skojs skull för typ ett år sen, kul att det sitter kvar).
Sen igår var vi på fotografering/samträning. Första samträningen på 6-7 veckor. Inne i stan. Med 4 andra hundar. Precis utanför domkyrkan. Jättelugn när vi stod och väntade och sen kopplade jag loss honom direkt. Freestyleträning med publik, fotograf, passerande människor och hundar och på bara ca en meters avstånd från de andra hundarna och det funkade kanon :love: Märker mest hela tiden nu att han börjar bli vuxen och så lugn, inte alls så hysterisk/översocial mot människor och hundar längre.

Idag har jag anmält oss till vår första tävling. Jag är supernervös redan nu och det är inte förrän 10 april :p
 
Sv: !Hundsnack!

Vad roligt att det går så bra!
Jag är långt ifrån att kunna börja tävla nåt, måste gå lite kurser först, men det kryllar inte direkt av dom här, och så kostar det ju lite pengar... Börjar en kurs v.17, men tror det är på tisdagar och då är jag redan upptagen.... Varför ska saker vara när man redan är upptagen?
Men jag är jättenöjd över dom stunder när min hund verkligen lyssnar, vill och är jätteduktig.
 
Sv: !Hundsnack!

Jag är på nivån där vi försöker lära Edwind "sitt!". Han stirrar mest på en som om man vore dum i huvudet och inga tricks som finns att läsa på nätet fungerar, han är inte så intresserad av godis att han följer handen osv. Däremot sätter han sig efter en stund ändå och då blir det omedelbart godis munnen och massor av beröm.

Om ett år eller så kanske han är med på vad jag vill :rofl:
 
Sv: !Hundsnack!

Härligt!! :bump:

KL
Jag har stora svårigheter med att koncentrera mig på skolan. "Min" valp är beräknad att födas i helgen och jag kan inte tänka på annat :D
Inte blir det bättre av att uppfödaren lägger ut helt underbara bilder på tiken och hennes gigantiska mage på FB :love:
 
Sv: !Hundsnack!

*kl*

Edwind sätter sig faktiskt nu när han ska få godis.
Och så väntar han på lov innan han går ut genom dörrar, även hissdörren även om den är svåååår. Enda undantaget är på bussen men där vill jag att han ska vara före.

Om tre veckor börjar vi Unghundskurs i Svista :D
 
Sv: !Hundsnack!

Usch, Malte har varit dålig nu igen.. det går lite upp o ner. Tycker det är jobbigt när jag inte har full koll på honom heller eftersom han bor hos min mamma nu och jag jobbar hela dagarna. Bakbenen bär inte ibland o han ramlar bara ihop. Ont i svansen har han också.
Svårt när det går upp o ner hela tiden. Mamma berättade detta igår men när jag va hemma var han jätte pigg o glad.
Bokar en tid hos vår vet. iaf på måndag. Ramlar han igen åker jag in akut...
 
Sv: !Hundsnack!

Usch, så jobbigt när man har en känsla av att något inte stämmer men man vet inte vad, det låter ju rätt allvarligt :(. Hoppas det går bra hos vet!

KL
Här hade man hoppats på barmark efter snöig norgeresa men när man kommer hem så SNÖAR det 2cm :crazy:. Jaja, det är nog borta imorgon hoppas jag!

Körde årets första viltspår trots snön iaf (var purken för det var ju det jag hade planerat att göra!) det var lätt att se vart spåret var för mig men hunden hade näsan låst i backen.

När han hittade klöven blev han så nöjd så :D.
 
Sv: !Hundsnack!

Jag är på nivån där vi försöker lära Edwind "sitt!". Han stirrar mest på en som om man vore dum i huvudet och inga tricks som finns att läsa på nätet fungerar, han är inte så intresserad av godis att han följer handen osv. Däremot sätter han sig efter en stund ändå och då blir det omedelbart godis munnen och massor av beröm.

Om ett år eller så kanske han är med på vad jag vill :rofl:


"Vår" Whippet är på ungefär samma nivå, och han är 4 :D
Jag skyller det på att han inte är min..

Men om du får honom att lägga sig ( vår kan ligg men inte sitt )
sen drar du med en godis uppåt då sätter han sig.
Nästan alltid ;)

Men det går iaf mycket lättar än från stående till sittande, enligt Grimm :)


Haha, såg inte att du hade fixat det..
Men jag är ny här :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 376
Senast: Jahaja
·
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 545
Senast: Lingon
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp