Bukefalos 28 år!

!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

Huvva, tur det gick bra! Stora Vita här hemma har fått för sig att sätta i sig stora tubsockor, så då fick också kräkmedlet åka fram...
 
Sv: !Hundsnack!

Vi visste inte ens att min hund tuggat i sig sockor förrän han kräktes upp dom. Hände 2 gånger tror jag.

Var lite lustigt när jag var ute på eftermiddagspromenaden med hunden. I en korsning gick en karl med en Groenendael förbi och det gick bra. Min hund drog visserligen i kopplet men det var inte så att han tvunget skulle dit. Gick nog bra för att dom korsade våran väg antar jag. Vi fortsate gå och senare kom dom i kapp oss. Min hund tittar bakåt och upptäcker hunden och lägger sig ner, som han ofta gör. Jag får min hund att sätta sig och försöker få hans uppmärksamhet vilket går lite sådär. Karlen frågar om dom ska gå förbi och jag säger jag, för det blir lättare då. När dom ä bredvid oss frågar han om min hund är en hane och när jag säger att det är det, tycker hana tt man ska vara försiktig när det är 2 hanar. Säger att min vill bara leka med alla. ´"Ja, han viftar ju på svansen....." säger han tveksamt. Jag tror nog att jag känner min hun tillräckligt väl för att veta att han vill leka. Kan inte tänka mig att han skulle starta ett bråk. En enda gång har han morrat ilsket på en hund, men då hade den nån vecka tidigare börjat bråka med honom helt oprovocerat så fort vi kom in i rastgården. Om han inte kom ihåg att dom var intresserade av samma tik när vi varit i rastgården tidigare och det var flera huna är. Men jag tycker inte det är anledning att hoppa på min när det bara var dom 2 där..
Min hund som inte tycker om när andra hundar skäller på honom. Två gånger när vi träffat en beagelvalp på 9 månader i rastgården har det tagit många minuter innan han kunnat säga till att det räcker, att han inte tycker om att han biter honom i svansen och nafsar efter benen. Första gången tror jag det tog en kvart...Och då morrade han lite tryckte snabbt ner hunden och sen sprang han iväg igen.
Sen kan jag inte tänka mig att så många hundar lägger sig ner när dom ser en annan hund om dom tänker attackera den....
Visst ska man väl vara lite försiktig när man träffar nya hundar, men även om min hund hade varit en tik kunde det ju ha varit värsta bitchen. Ska jag inte låta min hund hälsa på en annan hund för att min är hane och den är tik?
Man kan vara försiktig och man kan vara försiktig...

Det här blev mycket längre än jag hade tänkt..
 
Sv: !Hundsnack!

*kl*

Idag har vi varit ute med långlina och det älskade han. Sprang i princip inte längre än vad den räckte och kom alltid när vi ropade (om uppmärksamheten lite låg så räckte det med att vända och gå åt andra hållet). Träffade på en Westie också men de var lite för mopsiga så det blev ingen lek men de kanske vänjer sig vid varandra. Det gick att prata med Edwind iaf så det finns hopp för kursen som börjar om lite drygt två veckor :-)
 
Sv: !Hundsnack!

Nu kan vi sitta nästan varje gång någon ber om det, även med viss störning ute och på lite distans. Även sitta kvar ute.

Det tar sig :D
 
Sv: !Hundsnack!

*KL*

Det är inte lätt vara en sliten hund vid namn Rover och ha en matte som har roligt på ens bekostnad...

Idag hade det äntligen töat och torkat upp tillräckligt för att lägga ett spår. Rover spårar visserligen hellre än bra men gick in för uppgiften med liv och lust och var rejält trött nu när vi kom hem. Dock misstänkte jag att han behövde gå ut på en liten kisstur, jag rastade visserligen av honom innan spårandet men då hade han redan selen på sig och var mer upptagen med att försöka hitta sitt spår än att lyfta på benet och på hemvägen hade han fullt sjå med att bära sin älskade snörboll. Alltså sa jag för en liten stund sedan "Rover?" till pälshögen i biabädden och han flög upp och tassade iväg mot dörren. Problemet var att han tittade på mig under tiden och lyckades gå rakt in i en bokhylla med huvudet före...

:rofl:
 
Sv: !Hundsnack!

Heja heja!

Vi har provat det här idag:
1302261287650_141834431.jpg


Mycket fint, måste jag säga.
 
Sv: !Hundsnack!

Jasså, här e det hundsnack :)
Har en liten Cockerspanielflicka på 2 år ! Min söta lilla bebis ;)
Dock kan hon inte vara själv... vilket kan va riktigt jobbigt ibland...
Någon som har eller haft det problemet med ??

Mvh Mini :)
 
Sv: !Hundsnack!

Jasså, här e det hundsnack :)
Har en liten Cockerspanielflicka på 2 år ! Min söta lilla bebis ;)
Dock kan hon inte vara själv... vilket kan va riktigt jobbigt ibland...
Någon som har eller haft det problemet med ??

Mvh Mini :)

Jag har inte haft det problemet då men.. ;)

Har du tränat något med det?
Alltså att lämna henne kortare stunder för att sen öka dem?
 
Sv: !Hundsnack!

jaa, jag tränar henne i stortsätt varje dag ! Hon va själv en timme nu förra veckan (Jag va inne hos grannen o kunde höra henne hela tiden) o det klarade hon bra :)... annars brukar hon skälla, yla o tillomed bajsa inne !
Har inte haft henne sen hon var valp... utan fick henne i slutet av förra året ...o hon har redan haft 4 eller 5 ägare. Hon e väldigt speciell... Men vet inte riktigt vad som hänt henne innan :(
 
Sv: !Hundsnack!

Måste tillägga ;)
Det kan gå bra.. som det gjorde förra veckan... men sen kan det gå riktigt dåligt igen bara jag lämnar henne 5 min... Precis som att hon går tillbax till ruta 1 igen... :/
 
Sv: !Hundsnack!

Det kommer gå super!

Jag hade helt fruktansvärda tävlingsnerver förr i tiden. Behövde gå på dass 30 ggr, kräktes och grät.

Men efter att ha tänk om fungerar det jättebra. Jag fick helt enkelt inse att min hund inte valt att ha en konstig matte på träningsplan! Någon som varken kan le, röra på armarna, berömma eller ens titta rakt fram. Så för min hunds skull la jag om mig själv helt på tävling; "Hur ska jag föra min hund genom programmet så schysst jag bara kan?" - "Hur är min hund van att se mig?"

Lycka till!!
 
Sv: !Hundsnack!

Tack (och alla andra också såklart).

Tja, målet är att vi ska ta oss igenom programmet och att jag ska klara tävlingsdagen :p
På grund av en massa saker som hänt i resten av livet känner jag mig extremt oförberedd dock.
 
Sv: !Hundsnack!

Den här tråden låg långt bak! Gav upp att kolla igenom sidorna och letade igenom listan med mina inlägg istället...
Orkade inte göra någon ny tråd...

Var i rastgården idag. Hade inte varit där särskilt länge när det plötsligt kommer in två kvinnor med varsin hund. Jag tycker faktiskt att om grinden är stängd kollar man om någon är där och frågar om man kan komma in. Om inte annat för artigheten. Och alla hundar går inte ihop med alla.
Min hund sprang fram till domnär han såg att dom kom in, före jag gjorde det. Han nosade på den ena hunden och sen den andra och sen tog jag tag i honom och hade honom att sitta. Ena kvinnan frågade om jag var klar snart och jag sa att jag nyss hade kommit. Jag hade bara varit där i kanske 5 minuter men hade i alla fall hunnit träna lite hoppning och balanshinder... Hon sa att dom hade tänkt få ha sina två hundar lösa ensamma. Jaha, sa jag. Fick säga åt mn hund några gånger att sitta då han ju ville fram och leka. Ingen av dom sa nåt utan stod bara och väntade, så jag kände mig tvungen att gå.
Strax efter att jag gått ringde syrran så jag mötte henne och så följdes vi till affären, och då gick vi förbi rastgården igen. Kanske 20 minuter efter att jag gått därifrån. Då är dom inte ens kvar! Dom mer elle mindre körde ut mig, men är inte ens där i 20 minuter.... Nästa gång får jag säga att jag nyss kommit och faktiskt hade tänkt vara där en stund....
 
Sv: !Hundsnack!

Jag ska röntga höfterna på min goldiekille men jag tyckte mig läsa någonstans här på buke att man måste ha med stamtavla för att få göra det då plåtarna skickas in till SKK. Grejen är att min pojke har en stamtavla men är uppfödd av privatperson och är inte reggad i SKK. Kan man fortfarande göra en röntgen?
 
Sv: !Hundsnack!

kl

160 € veterinärbesök idag. Förra veterinären behandlade för furunculos, men efter att gjort labbtest hos annan veterinär fick vovven idag diagnosen svamp :D Så det blir en massa tasstvätt och smörjning en tid framöver:cool:

Tappade precis förtroende för hundens "egenläkare".
 
Sv: !Hundsnack!

KL

Hej på er!

Har en italiensk vinthund valp. Det är så att när hon bajsar så blir det som tunna, tunna trådar mellan korvarna. Hon kan börja gnälla över att det inte lossnar, tillslut gör de det.. Sedan händer det att hon "torkar" rumpan i marken efteråt. Är detta normalt? :confused:
 
Sv: !Hundsnack!

Nej, det är inte normalt och kan tyda på något uppsvällt i buken som trycker på ändtarmen. Bajset kan inte passera normalt eftersom vägen "blir mindre". Min ena hane har en förstorad prostata, och när den var som mest svullen blev bajset trådsmalt och han hade problem med att tömma sig. Ta hunden till veterinär!

Edit: jag läste visst alldeles för snabbt. Menar du att det är vanliga korvar med "trådar" mellan? Äter hon mycket gräs?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 179
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 507
Senast: Lingon
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp