Bukefalos 28 år!

!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

Kan vara gräs eller hår ;) Min vovva äter ibland mina hårstrån o jag har ganska långt hår. Så då kan det fastna när hon bajsar.

Ge lite olja i maten så brukar de glida ut bättre! Majsolja t.ex
 
Sv: !Hundsnack!

kl

Fråga: Hur gammal bör en hund vara när man ska börja träna agility med den? Vi får hem vår valp i början av September och jag är redan nu sugen på att köra agility med honom. Gjorde aldrig detta med förra hunden så därför vet jag inte vad "åldersgränsen" är.
 
Sv: !Hundsnack!

Det blir trådsmsalt imellanåt.. Tex hon kan bajsar både jätte löst, lagom och sådär "trådsmalt" usch, nu blir jag orolig :cry:
 
Sv: !Hundsnack!

kl

Fråga: Hur gammal bör en hund vara när man ska börja träna agility med den? Vi får hem vår valp i början av September och jag är redan nu sugen på att köra agility med honom. Gjorde aldrig detta med förra hunden så därför vet jag inte vad "åldersgränsen" är.

Jag ha hört att hunden ska vara 1 år. Samma sak gäller cykla och drag.



Igår när jag var på hemvägen på kvällspromenaden mötte jag medelålders par. Min hund la sig ner och då ville dom, eller mannen, hälsa. Min hund blev ju överlycklig. Kvinnan undrade om det var en flat eller golden. Alla som kan lite om hundar vet väl att en golden inte är svart? Nog för att dom väl kan vara åt det lite brunare hållet, men svarta blir dom ju då inte.
Mannen tyckte att min hund var so fin och go`och tyckte att ska vi inte ha en valp. Men kvinnan ville ha katt. Men jo en vovve tyckte han, men nej, hon ville hellre ha en katt. :)
 
Sv: !Hundsnack!

Så blir det för min hund med. Får hjälpa honom ibland och dra ut det. Inte så roligt men...
Är övertygad om att det beror på allt jäkla gräs han stoppar i sig.
 
Sv: !Hundsnack!

kl

Fråga: Hur gammal bör en hund vara när man ska börja träna agility med den? Vi får hem vår valp i början av September och jag är redan nu sugen på att köra agility med honom. Gjorde aldrig detta med förra hunden så därför vet jag inte vad "åldersgränsen" är.

Agility sliter väldigt på kroppen därför bör man inte börja "på riktigt" förrän hunden är stabil i kroppen. MEN du kan ju börja redan när den är valp med att introducera tunnlar och balanshinder, träna på att följa dit du pekar, lära den kontaktfälten, "hoppa hinder" med pinnen nere på marken bara för att lära den att fara dit du visar osv. Då har du ju en nästan färdig hund sen när kroppen är redo för alla stötar och vrid och fart och fläkt!

Be någon som är duktig om hjälp bara! Annars tycker jag att du ska vänta och gå kurs för det är svårare än man tror :angel: och det är ju bra om man börjar rätt!
 
Sv: !Hundsnack!

Ja det var riktigt roligt faktiskt. Det är alltid kul när någon tycker man har en fin hund även när ham flamsar runt och slickar som en tok :) Men han blir så glad när nån vill prata med han.
 
Sv: !Hundsnack!

Nila: Tackar, då vet jag. :)

zitrus: Är väldigt sugen på att gå en agility kurs så kanske lika bra att satsa på en? Så att jag som sagt gör rätt från början; alltid en bra idé. ;)
 
Sv: !Hundsnack!

Blir så irriterad. I morse nä jag gick med hunden innan jobbet så hade jag vid ett tillfälle en labbetik framför mig. Och husse typ 40 meter famför hunden.... Hunden tittade lite på oss, sprang lite mot husse, stannade och tittade, srang lite mot husse.... Sene fter ett tag vände husse sig om och såg att vi kom. Hur kan man ha hunden 40 meter bakom sig?
Men det finns en äldra karl här också som ha en dvärgschnauzer. Han kan gå nästan 100 meter framför hunden..... Kan inte vara mycket rädd om sin hund...
 
Sv: !Hundsnack!

Gjorde ett spår med korv igår som jag gnuggade i gräset och sen la bitarna vid slutet av spåret. Det var ganska kot, ca 1 meter bara, men han ha inte spårat så mycket än.
Jag gick in en stund och hela hunden bara "kom då, nu går vi ut, kom, kom , kom!" "Matte, kom då!, Kom nu!" När jag gick för att dricka sprang han efter för han trodde att vi skulle gå ut genom den andra dörren. När jag satte mg igen sprang han fram till dörren igen. Det var så roligt att se han för han var så ivrig. Får nog göra några nya spår nästa helg.
 
Sv: !Hundsnack!

*kl*

Min gangster Buffa (boxer) är nu äntligen anmäld till MH :D
Blir den 27/8, ska bli mycket spännande :D
 
Sv: !Hundsnack!

Kul med en snacktråd. :)

Sambon och jag vill skaffa hund, när vet vi inte men nån gång.
Jag är uppväxt med hundar men sambon har inte så stor vana.
Vi är båda helt inne på att gå valpkurs till och börja med för att lära oss båda.

Vi vill ha en aktiv hund som kräver att man lyfter röven från datastolen och gör saker med den. :p Jag är även lite inne på att tävla i bruksgrenar och agillity.
Så vi funderar lite på Bouvier des Flanders, kan det vara nåt för oss tro?
Har ju barn också som är hemma varannan vecka (dock kan det ju bli fler i framtiden). Vad tror ni?

Vi har sedan tidigare en rottistik, vi har tre barn,
hade vissa problem från början då vi tog henne som omplacering, sex månader var hon.
Men de problemen har vi jobbat bort.
Osäkerhet i grund o botten.
Vi har nu skaffat oss en kille, bouvier des flandres :D :love:
Han är bara 12 veckor nu, men underbarare valp har jag aldrig stött på.
Har varit med hos uppfödaren sedan han var ett par dagar gammal.
Träffat ett par vuxna förutom de som varit i kennelhushållet.
Känns som ganska lika rottis som "hund".
Kan ha fel, men så uppfattar jag dom.
Mycket hund, o gillar man att lägga tid o omtanke på dom så är denna ras underbar.
Så är tanken att ni tänker lägga mycket tid o själva dra er upp ur stolen ;) o inte vänta på att vovven gör det, ja då får ni en underbar kamrat.
Men det krävs en hel del tid :)
Som rottisfantast måste jag säga att jag är helt såld på vår lilla bouvierpojke.
 
Sv: !Hundsnack!

Vi har hantverkare här nu som ska sätta in framtidens bredband i lägenheten. Och idag Är Melvin guld värd :eek::love::bump: Han ligger och vilar i sin bädd och bryr sig inte ETT SMACK trots att hantverkaren drar kablar precis bredvid honom, går förbi, flyttar stege och tappar lister och håller på. Snacka om hund van vid oväsen, spring och sånt!! Men det bevisar också att hundar är lugna om människorna är totalt obrydda om hunden i fråga! Idag är han förlåten för allt han inte gör lika bra min lille överglade och lättstressade skit :banana:
 
Sv: !Hundsnack!

kl

Vi var hos uppfödaren igår och valde ut vår valp. Något som jag undrar över nu som uppfödaren sa är att hon tydligen kör med vuxenfoder åt valparna redan vid 8v. Min första tanke är att man ska väl hålla sig till valpfoder till 6 mån? Enligt henne är vuxenfodret bättre; kommer inte exakt ihåg anledningen. Men vad tycker ni? Ska vi återgå till valpfoder när vi får hem valpen eller fortsätta på samma foder som uppfödaren kört med? :crazy:
 
Sv: !Hundsnack!

Igår fick min hund följa med till stallet igen. Gick en sväng med han först för att spara lite tid då jag skulle ut och äta med släkt sen. Han blir alltid lite stressad när vi kommer dit, men han har inte följt med så många gånger. Under den korta promenaden lugnade han sig lite i alla fall.
När jag kom dit och öppnade bagageluckan för att ta ut hunden kom stallägarens (och ägare till min medryttarhäst) dotter (6 år) och hälsade på hunden. Hon hade en kompis där också som hon tyckte skulle hälsa också och det tjorde hon. Men hon sa att hon var lite rädd för stora hundar.
Men sen när han var i stallet och dom gick så var det inga problem alls. Och han var faktiskt lugn. När sonen och kompisen (den andra tjejens bror) var hos mig en kort stund när jag packade hö, så blev ju min hund lite uppjagad och hopppade lite, samma sak när han fick prata med stallägaren. han blir så uppjagad och glad när nån bill prata med han. Men det var skönt att han var så lugn i stallet. Speciellt som den andra tjejen hade sagt at hon var lite rädd.
Dottern är säger alltid "Han älskar barn" om min hund. Och det gör han säkert. Han gillar ju alla som vill prata med han. Men det är skönt att han kan vara lugn ibland också.

Och så vekrar han ha kommit över sin rädlsa för vatten. I alla fall tycker han vattenfyllda diken är roligt. Så kanske kan man få han att bada lite i älven....
 
Sv: !Hundsnack!

Väcker liv i tråden...

Var ute med hunden mitt på dagen och vi ett tillfälle stannae han när han såg en hun en liten bit bakom oss. Han la sig men jag fick han att sitta. Den andra hunden var liten, antingen en blandras med papillon eller nån renrasig trasselsudd och ägaren var en ung tjej. Hon sa nåt om att det var svårt att få han att flytta sig. Jag sa att han ville hälsa. Nu blev det inte så men vi pratade lite om att hälsa på andra hundar. Hon tyckte inte dom behöver hälsa på alla och det tycker inte jag heller. Min hund hälsar nu nästan abra på andra hundar i rastgården. Hon hae i alla fall haft nästan samma problem somjag med att hunden vill hälsa på alla och drar om det går en hund framför. Men det lät på henne som att hon bara hade behövt säga till sin hund nån gång så var problemet löst. Hon frågade om jag gått nån kurs och då blev jag faktiskt lite irriterad. Jag har faktiskt gått några kurser, och varit mycket på öppen träning. Men det vet ju inte hon. Hon vet heller inte att min hund gått slalom lös runt andra hundar varav den ena var en löptik, utan att bry sig alls. Det är jättebra om hon bara behövt säga till sin hund nån gång. Alla hundar är inte så. Men hennes hund kanske är lättare min? Min hund kanske ha mer egen vlilja?Han knske har varit mer dominant som valp? Det är trots allt två helt olika raser.
Hunden jag växte upp med och hunden jag har ju är ju 2 helt olika hundar, även om det är samma ras. Det är mer fart i min hund, han var svårare när han var valp än hunden jag växte upp med.
Varför måste man jämföra 2 helt olika hundar? Alla hundar är ju olika.

Annars går det jättebra för oss nu. Han går fot lös på promnad jättefint, vi har jättebra hundmöten, han tycker rallylydnad är jättekul.
Har till och med fått han att gå i poolen vi köpte förra sommaren, som han då inte alls tyckte om. Men när han välkommit i tror jag han tyckte det var ganska skönt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 021
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 179
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 507
Senast: Lingon
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp