!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

Jag saknar min hund :( Han är hemma hos husse fram tills på onsdag (jag är i sthlm och då kommer de också hit) då det passade bättre i helgen men nu har jag inte sett honom sen i fredags och längtar både efter hundgos och träning.

Dessutom verkar grannens hund (som jag hjälpte till massor med innan jag flyttade) inte vara där :( (hon har henne på deltid).

Hoppas Malte piggnar på sig! Det blir inte fortsättningskurs i agility med Agnes då? Eller har du gått den?
 
Sv: !Hundsnack!

Usch vad tråkigt! Men helt rätt att ta beslutet nu, innan han är ordentligt dålig, om ni ser att gnistan börjar svalna...
 
Sv: !Hundsnack!

Usch va jobbigt. Sover Agnes borta en natt så saknar jag henne massor :D

Tack! Jag vet inte, det vore ju kul. Agnes älskade verkligen agilityn :) bara matte som är kass. Men har de någon ren lydnad på LHU?

Tibra: Om de inte kissar så ofta kan de bli mer orange. Det är inte grumligt? Visar inga besvär när h*n kissar?
 
Sv: !Hundsnack!

Det ser ut så på hemsidan. Det är ju fortfarande höstprogrammet som ligger uppe men där finns en lydnad fortsättning. Bör ju finnas grundkurser också.
Jag är sugen på att gå alldeles för mycket kurser i vår/sommar. Både lydnad, agility, freestyle och spår. Jag har problem ;)

Idag irriterar jag mig på blivande uppfödare som verkar ha väldigt dålig koll. Och folk som klagar på sina hundar för att de inte inser att arbetande raser behöver arbeta...
 
Sv: !Hundsnack!

Förstår du tycker det är jobbigt, kommer ihåg innan när jag bodde närmare mina föräldrar.
Då när jag skulle iväg till vänner och inte kunde ha honom med så bodde han hos dom - gud vad man saknade honom!

Senaste tiden har jag blivit megahundig eller vad man ska kalla det.
Han är "bara" 7 år men ändå har tanken slagit över hur jobbigt det kommer bli när man blir tvungen att låta honom vandra vidare.
Och då blir jag så man måste mysa mycket mycket mera med honom - nästan så han själv tycker att matte är jobbig! :p
 
Sv: !Hundsnack!

fy vad tråkigt för er, kan inte ens föreställa mig den dag min flicka inte orkar vara med längre (hon är bara knappt 5 så än lär det dröja, som tur är!). skönt ändå att ni kunnat ta beslutet nu och inte tvingats ta det i en akut situation.

kl

vi hämtade vår nya valp igår! en kolsvart liten schäferpojke, han är sockersöt och jättebusig, nu har vi precis varit ute och kissat efter en sovstund, men nu har han somnat igen (på min fot..). tiken är inte alls nöjd, hon bara morrar på honom allt som oftast. hon är inte alls van vid valpar och verkar tycka att han är lite läskig?! hoppas hon tinar snart.

tiken har för övrigt fått en pulka som jag gjort draglinor till! hon verkar tycka det är rätt kul att dra, och om inte annat är det bra träning ;)

bjuder på lite bilder :bump:

tiken drar pulka!
31953922.jpg


lill-plutten!
31953979.jpg


31953986.jpg
 
Sv: !Hundsnack!

japp, vi hämtade igår! :D det var han och grön hane o grå tik (båda är grå) som var kvar, de hade ingen köpare till hanen eftersom nån hoppat av. vi hade ju räknat med att han skulle gå till Norge så det blev lite svårt att välja! men lille Quando, som han heter, kändes som att han skulle passa bra hos oss :love:

haha inte aaaalls va? ;)
 
Sv: !Hundsnack!

*KL*

Rover har fått lägga sina drömmar om att bli en polarcollie på hyllan. Det är drygt minus 20 här och han får ont i tassarna och tycker det räcker med korta promenader för att sedan ligga och tryna i sin bia. Förra vintern fick han bara köldkramp en gång och det var när matte släpade ut honom på en tur på 2-3 timmar precis när ett snöoväder var på väg in. Då var det kanske -15 och han haltade lite sista kilometern. Men som sagt, han har släppt drömmen om att leda ett eget colliespann genom vildmarken... ;)

snhund.jpg


SparkturmedRover3liten.jpg
 
Sv: !Hundsnack!

Usch så sorgligt, han har ju verkligen blivit en bukehund för oss som följt hans öde! Beklagar verkligen men är säker på att han kommer till en fin plats där älgjakten aldrig tar slut!
 
Sv: !Hundsnack!

Sitter just och har ganska roligt åt valpen. ^^

Jag brukar vanligtvis ge märgben råa (så länge hundarna håller sig borta från mattan och sängen. *host*) och gav just ett till terriern... medveten om att Shiban är lite skeptisk till rått kött skar jag helt enkelt av brosk och senor åt henne så att hon fick en egen hög i förhoppning om att hon en vacker dag ska bli en 'riktig hund' hon också.
Men nejdå! Rått kött är äckligt och kladdigt. Helst ska det ha en stekyta eller vara halvtorrt - SEN kan hon äta det. Så hon lämnade högen och bestämmer sig för att vara och gnosa framför näsan på Kailzie istället, dumma hund, medveten om att hon När Som Helst kommer att åka på en känga!
Terriern uppskattar sina märgben.
 
Sv: !Hundsnack!

KL
Min kelpietik har dom senaste 2 dagarna börjat grejja med munnen, svårt att beskriva men hon sträcker ut halsen som om hon skulle gäspa, sen lägger hon tungan på sned och tuggar, kan även ta till tassen och "klia" sig i munnen. Har kollat men kan inte hitta något fel, inget i halsen och inget som fastnat i tänderna. Hon äter, dricker och bajsar som hon ska. Tycker att hon kanske är lite svullen i halsen, som en knöl. Vad skulle ni ha gjort? Hon gör inte så hela tiden utan nån gång då och då. Ska ringa vet imorrn och höra med dom. Nån som varit med om detsamma?
 
Sv: !Hundsnack!

Kan det vara tonsillit? I så fall är det ju något som vet kan kolla upp, berätta om alla symptom.
 
Sv: !Hundsnack!

"Symtom på tonsillit
1. Hunden hostar.
2. När hundens mun öppnas ses tonsillerna längst bak i svalget som två röda "hallonbåtar".
3. Hunden är mycket hängig.
4. Hunden har hög feber, över 40 grader.
5. Den kan kräkas.
6. Den kan verka rosslig i andningen."

Inget av det här stämmer in...
Fler ideér?
 
Sv: !Hundsnack!

Jag har läst att det kan ge allmän klåda i halsen på hunden, och det stämmer ju in rätt bra på din hunds beteende.
 
Sv: !Hundsnack!

ja det där hittade jag efter en snabb googling. Ska hursom ringa vet imorrn om de inte blivit bättre.
 
Sv: !Hundsnack!

kl

Åh vad irriterad jag blir när djur ska hållas vid liv till varje pris. Skit i om de kan röra sig och/eller har någon som helst livskvalitet, bara de överlever... (ser på Animal Planet).

För övrigt har jag äntligen hunden hos mig igen =D Så idag har det blivit en del träning och en hundpromenad nu på kvällen.
En av hans kompisar hade misstanke på kennelhosta men så var inte fallet så nu är det fritt fram för min hund att leka med andra igen (han har varit isolerad för säkerhetsskull). Kliar gör han dock lite fortfarande :crazy: Även om det är betydligt mindre än förut är jag lite tveksam att introducera nytt för honom nu (under utredning för foderallergi).

Nåja, det är i alla fall nästan läskigt hur man fäster sig vid de små hundarna och vänjer sig vid att ha de omkring =)
 
Sv: !Hundsnack!

*kl*

Gah! *sliter mitt hår*

Jag har vaga misstankar om att Dafne har uvi. Hon kissar lite oftare och i förmiddags hittade jag en liten bloddroppe där hon legat med rumpan. Eftersom det inte finns några lediga tider att få hos veterinären så får jag sätta mig och vänta på en akuttid, och det är väl okej. Bara jag kunde lyckas få ett jädra helvetes urinprov!

Dafne går fint i koppel 9 gånger av 10. Men just precis nu så ska hon skutta runt som en guttaperkaboll :devil:. Till råga på allt är det enda som jag kan samla upp urin med av metall, vilket gör att mina fingrar fryser till is. :cry: När hon sedan väl sätter sig ner så är jag så kall om fingrarna att jag fumlar och skrapar med uppsamlingsfatet i snön så hon blir rädd och hoppar till. Nu får jag vänta minst två timmar till innan hon kissar igen ...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 383
Senast: Jahaja
·
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 546
Senast: Lingon
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp