!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

Låter lagom kul... :crazy: Typiskt också med djur som visar sjukdomssymptom lagom till storhelger.

Själv är jag glad över att temperaturen stigit lite, det verkar gå någon slags magisk gräns vid -20, är det varmare än så slipper Rover köldkramp i tassarna så nu kan det bli lite mer än bara blixtsnabba kissrundor även om han fortfarande inte har något emot att stanna inne framför kaminen med katterna.
 
Sv: !Hundsnack!

Visst är det typiskt! Storhelger är som magneter när det gäller sjukdomssymptom.

Skönt att slippa tasskramp! :)
 
Sv: !Hundsnack!

Lycka till med urinprovet!

Jag är grymt tacksam för min viltrena hund... Träffade på två helt orädda rådjur nu när vi var ute, jättehäftigt :) (hunden... ja han gick och nosade lite i snön där vi satt några meter bort och tittade knappt ens åt rådjuren).
 
Sv: !Hundsnack!

Tack! En hel tesked är uppsamlad nu. :angel:

I värsta fall får jag vänta till i morgon bitti och åka och lämna in provet då. Det vore väl tusan om jag inte skulle lyckas samla ihop tillräckligt mycket när blåsan är full på morgonen. Att jag inte har lyckats få ihop så mycket beror på att hon kryper så nära marken när hon kissar för att sedan skutta rakt upp i luften när jag väl får in kärlet.

Nej, nu gör jag ett nytt försök.
 
Sv: !Hundsnack!

*kl*

måste bara skryta lite om att vår valp (som är på bild tidigare i tråden :D) nu efter 3 dygn har förstått att man gnäller vid altandörren om man är kiss-/bajsnödig! :banana:
inatt vaknade jag av gnällande, tog ut honom, han kissade och så gick vi och la oss igen. inte en olycka under någon av de 3 nätterna!
klart det händer nån olycka emellanåt ändå när matte och husse inte är tillräckligt snabba, men att han fattat så här snabbt...! :love:
 
Sv: !Hundsnack!

Grattis!

kl

Idag har jag för första gången blivit nervös när jag möter en hund. Är hemma hos sambons föräldrar och gick på vägen och stannade till för att låta några bilar köra förbi. På andra sidan vägen ligger ett hus/gård där två mallar är lösa och börjar skälla och springer mot oss. Eftersom de verkligen vaktar litar jag inte alls på att de bara vill hälsa. Tar upp min dvärgschnauzer i famnen när den ena av de börjar rusa mot oss. Bilen åker förbi i samma ögonblick som mallen springer ut i gatan. Tack och lov hann den precis undan in på gården igen och gav sig av inåt igen.
Varför låter man hundarna vara ensamma lösa på gården? (när man dessutom är nyinflyttad och hundarna inte har lärt sig tomtgränserna än, enligt vad jag fick höra senare). Dels hade ju vi/vår hund kunnat råka illa ut, dels var det äckligt nära att de hade blivit av med åtminstonde en av hundarna.
 
Sv: !Hundsnack!

Kul med en snacktråd. :)

Sambon och jag vill skaffa hund, när vet vi inte men nån gång.
Jag är uppväxt med hundar men sambon har inte så stor vana.
Vi är båda helt inne på att gå valpkurs till och börja med för att lära oss båda.

Vi vill ha en aktiv hund som kräver att man lyfter röven från datastolen och gör saker med den. :p Jag är även lite inne på att tävla i bruksgrenar och agillity.
Så vi funderar lite på Bouvier des Flanders, kan det vara nåt för oss tro?
Har ju barn också som är hemma varannan vecka (dock kan det ju bli fler i framtiden). Vad tror ni?
 
Sv: !Hundsnack!

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av de hundarna, aldrig sett någon heller.

Vad tycker du om Retriever?
 
Sv: !Hundsnack!

Läskigt när folk inte har koll på sina hundar. Risker för både hundar och folk i närheten.
 
Sv: !Hundsnack!

usch vad läskigt, jag hade också hållt hårt i hundarna och gormat som en tok på de lösa. :mad: har träffat ett antal lösa hundar som sprungit fram till våra, hur ska jag kunna veta om de är snälla? och hur ska ägarna till de lösa hundarna veta om mina hundar inte hugger?! nä jag blir vansinnig, det är så lätt hänt att något går illa..
 
Sv: !Hundsnack!

Grattis!

kl

Idag har jag för första gången blivit nervös när jag möter en hund. Är hemma hos sambons föräldrar och gick på vägen och stannade till för att låta några bilar köra förbi. På andra sidan vägen ligger ett hus/gård där två mallar är lösa och börjar skälla och springer mot oss. Eftersom de verkligen vaktar litar jag inte alls på att de bara vill hälsa. Tar upp min dvärgschnauzer i famnen när den ena av de börjar rusa mot oss. Bilen åker förbi i samma ögonblick som mallen springer ut i gatan. Tack och lov hann den precis undan in på gården igen och gav sig av inåt igen.
Varför låter man hundarna vara ensamma lösa på gården? (när man dessutom är nyinflyttad och hundarna inte har lärt sig tomtgränserna än, enligt vad jag fick höra senare). Dels hade ju vi/vår hund kunnat råka illa ut, dels var det äckligt nära att de hade blivit av med åtminstonde en av hundarna.

Hjälp! Fattar inte att folk inte är mer rädda om sina hundar, eller tänkter till lite, för den delen...

KL

Själv har jag märkt att hur många hundägare som helst ignorerar en när man frågar om man får hälsa med sin hund?!

Vart har detta kommit ifrån, man är artig, går i en båge runt de och ställer frågan högt och den andra hundägaren tittar inte ens på en? Hur svårt är det att klämma fram ett litet nej eller skaka på huvudet? Och nej jag har ingen ras som till utseendet är hotfull.

*Gnäll, gnäll* :o
 
Sv: !Hundsnack!

precis lika konstigt som att folk inte frågar utan släpper fram hundarna till alla andra vovvar! ännu en sak som gör mig vansinnig... :cool: kanske ska tillägga att vi tidigare hade en schäfer som inte tålde andra hanhundar och vägde en hel del i kopplet (+ min tik som bara blev glad och skulle fram och busa). sammanlagt 55 kg hund som båda ska åt samma håll blev till långa armar på matte... :p

edit - man får gnälla lite va? ;)
 
Sv: !Hundsnack!

Knapplån.

Min hund (papillonvalp på nästan fyra månader) har börjat skälla på folk när vi är ute. Om vi exempelvis ska ut och kissa och det går förbi någon ute på trottoaren eller om hon ser någon en bit bort, då kan hon bli alldeles paralyserad och bara stå och glo på personen eller så börjar hon skälla. Jag vet inte hur jag ska få henne att sluta, varken omedelbart eller på sikt. Någon som har ett tips kanske?
 
Sv: !Hundsnack!

oj vad svårt! kan hoppas att det bara är en fas kanske??

annars, går det att fånga hennes uppmärksamhet? eller är hon helt fixerad vid personen? hjälper det om hon får hälsa på personen? kanske du kan ta hjälp av kompisar hon inte träffat förut..?
 
Sv: !Hundsnack!

KL
Idag var jag och vovvarna nere på Ribban här i Malmö. Det var första gången jag hade med mig dem på hundrastplatsen där men de verkade gilla det. :)
Brukar ni släppa era hundar på stora rastplatser?
 
Sv: !Hundsnack!

*kl*

måste bara skryta lite om att vår valp (som är på bild tidigare i tråden :D) nu efter 3 dygn har förstått att man gnäller vid altandörren om man är kiss-/bajsnödig! :banana:

Underbart juh...

Har kors ideen att "om jag staller till en j-vla massa sa kommer de forr eller senare fatta vinken" teorin... sa jag har haffat hundskrallet UPPE pa byran flera ganger, en vanda skulle han klattra i bokhyllan, en annan gang var han pa vaniljdoftsjakt (vi gillar vanilj.. sa vaniljmassageolja, vaniljljus o vanlijdoftagottgrejer) finns pa div stallen.... och han ar INTE valp. Han ar 16 bast! De flesta hundar i hans alder skulle inte kunna klattra upp pa (las: hoppa) en byra. O han ar stor som ett halvt hus >.< :rofl: Jag alskar varan gamle man... :love:

No need for vackarklocka har huset langre - klockan 7 Prick skall gammelman ut och kissa. "Bank, Klonk, BANK, stomp KRASH bank" nar han klampar omnkring, sparkar lite pa elementet, kastar runt lite med tuggbenet.

Heeeej traden forresten *vinkar glatt*
 
Sv: !Hundsnack!

Brukar ni släppa era hundar på stora rastplatser?

Settern är ju alltid kul o kunna ha lös ibland o då håller vi till på rastplatser eller fotbollsplan :D (de som äger den säger att det är okej)

Om du menar när det är andra hundar där så beror det på lite. DSG är såpass mycket lös annars så det kvittar o settern bryr sig inte mycket om andra hundar.

En lite kul historia är dock när vi mötte en kille med en jack russel och en gammal hamiltonstövare i rastgården. Tänkte bara gå förbi men Agnes ville leka med JR så jag gick in.
Han sa då "men släpp han med" o peka på Malte (10år, engelsk setter) "Disel är kastrerad så det är ingen fara" (han syftade på hamiltonstövaren)

Sen gick de där ihop de 2 gamla jakthundarna, no balls och käkade gräs :rofl:
De såg så jävla roliga ut!
 
Senast ändrad:
Sv: !Hundsnack!

Knapplån.

Min hund (papillonvalp på nästan fyra månader) har börjat skälla på folk när vi är ute. Om vi exempelvis ska ut och kissa och det går förbi någon ute på trottoaren eller om hon ser någon en bit bort, då kan hon bli alldeles paralyserad och bara stå och glo på personen eller så börjar hon skälla. Jag vet inte hur jag ska få henne att sluta, varken omedelbart eller på sikt. Någon som har ett tips kanske?

Nu ska du inte ta för stort på mina ord (INGEN expert) men jag hade till en början faktiskt ignorerat det hela. Med obrydd röst säga "skit i det" ta ett djupt andetag, slappna av så gott det går själv och lirka lite med godis så hunden ska släppa uppmärksamheten och beröm när hunden går rakt fram med dig/släpper fokus.

Det kan vara en åldersgrej men det kan ju också fastna. Funkar inte detta efter några veckor eller liknande kan du ju ta kontakt med tränare eller någon duktig här från buke som säkert kan komma med jättebra tips :).

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 383
Senast: Jahaja
·
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 546
Senast: Lingon
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp