Bukefalos 28 år!

Hundstopp?

Att hunden äter man 19.30 och sen inte går promenad är inte så konstigt - mina äter vid 19-tiden och sen nattkissar dom bara i trädgården ;) Dom är redan färdig-skitna sen kvällspromenaden :D Dock går jag och är hemma vid 18.30-19-tiden efter sista rejäla turen.

Dock är det ett jäkla otyg att låta en hund skita på annans tomt/uppfart etc. Dom har en egen trädgård som den gott kan göra sina behov på.


Precis-självklart behöver inte alla hundar ut och bajsa på kvällen ( våra behövde aldrig det)- men den här verkar ju ha en sådan inre klocka. När de är borta på kvällarna ibland har jag hand om hunden och jag brukar gå sista svängen vid 22- då bajsar han varje gång. I skogen.;)
 
Om du känner dom så pass bra att du har hand om hunden låter det ju extremt respektlöst av dom att låta hunden skita på din uppfart varenda kväll, vilken tack för hjälpen =D
Vet inte vad jag ska säga, men det låter ju som att de är efterblivna på något vis, sorry!
 
Jag som hade hoppats på att det skulle finnas någon smidig luktlösning. Jag har inte riktigt samma problem, men en av grannarnas hundar smiter in på min tomt när de går förbi. Det är en BC som inte får valla, behöver jag säga mer?? Så han springer ju 150 meter före, och sen tillbaks, så hon ser väl inte ens att han springer in. Ofta så bajsar och/eller kissar han här med eftersom jag har tikar.

Enligt ägaren springer han bara in när någon tik löper, inte för att det gör saken bättre, men han springer in oavsett om de löper eller inte.

Jag tror både du och TS behöver behandla hundägarna med någon smidig luktlösning istället...
 
Jag tror både du och TS behöver behandla hundägarna med någon smidig luktlösning istället...

Jo, men när man har försökt med det så finns det liksom inte så mkt att göra tyvärr.

Jag funderade på att dra elstängsel rakt över min tomt, men det blir ett jävla gissel när jag ska in med bilen då. Annars hade det varit en smidig lösning!
 
Precis-självklart behöver inte alla hundar ut och bajsa på kvällen ( våra behövde aldrig det)- men den här verkar ju ha en sådan inre klocka. När de är borta på kvällarna ibland har jag hand om hunden och jag brukar gå sista svängen vid 22- då bajsar han varje gång. I skogen.;)
Ursäkta men vilka jävla idioter. Hunden bajsar alltså vid 22-tiden med dig? Men matte vågar inte gå ut med honom på kvällen och husse är för lat för att gå en kort runda med honom? Stackars hund :mad:
 
Ursäkta men vilka jävla idioter. Hunden bajsar alltså vid 22-tiden med dig? Men matte vågar inte gå ut med honom på kvällen och husse är för lat för att gå en kort runda med honom? Stackars hund :mad:
Är väl inte hunden det är synd om? Den det är synd om är ts.
Mina hundar får sällan kvällspromenader, de kissar och bajsar i skogen utanför huset.. vi går i snitt en promenad om dagen.. mina hundar bajsar sällan senare än eftermiddagen om någon ser det som en intressant upplysning=P
 
Är väl inte hunden det är synd om? Den det är synd om är ts.
Mina hundar får sällan kvällspromenader, de kissar och bajsar i skogen utanför huset.. vi går i snitt en promenad om dagen..
Jo, det är synd om hunden om begränsningar hos ägarna gör att de inte hittar lösningar för den. Om den brukar bajsa med TS vid 22-tiden är det förmodligen för att kvällsmaten är på väg ut då. Och husse kommer hem 23-03. Hunden hade säkert gärna sovit då, om den fått bajsa innan.
 
Jo, det är synd om hunden om begränsningar hos ägarna gör att de inte hittar lösningar för den. Om den brukar bajsa med TS vid 22-tiden är det förmodligen för att kvällsmaten är på väg ut då. Och husse kommer hem 23-03. Hunden hade säkert gärna sovit då, om den fått bajsa innan.

Håller helt med. De största begränsningarna är såklart att matte inte törs gå med honom i mörker. Sedan släpper inte hon ut honom heller eftersom hon är rädd att han ska jaga katterna. Så han får vänta tills husse kommer hem. Trots att de har 700kvm inhägnad tomt :confused:. Jag tycker ju att hon ska släppa hnm på tomten och sedan kan de ju ta bort det bajset när det passar dem. Hunden får bajsa-vi ringer inte på kl 07. win-win;)
 
Jag var på besök hos en som hade löst hade liggande elnät vid infarterna, bara att köra över med bilen :)
Frågade lite om det eftersom vi gick över till fots, men tyvärr är det såpass länge sen att jag inte minns svaret :/

Jo, men när man har försökt med det så finns det liksom inte så mkt att göra tyvärr.

Jag funderade på att dra elstängsel rakt över min tomt, men det blir ett jävla gissel när jag ska in med bilen då. Annars hade det varit en smidig lösning!
 
Håller helt med. De största begränsningarna är såklart att matte inte törs gå med honom i mörker. Sedan släpper inte hon ut honom heller eftersom hon är rädd att han ska jaga katterna. Så han får vänta tills husse kommer hem. Trots att de har 700kvm inhägnad tomt :confused:. Jag tycker ju att hon ska släppa hnm på tomten och sedan kan de ju ta bort det bajset när det passar dem. Hunden får bajsa-vi ringer inte på kl 07. win-win;)
Och nu blev det hela ännu mer obegripligt. De har alltså en inhägnad tomt de kan släppa ut hunden på men väljer alltså ändå att släppa den så den vandrar in och bajsar på er uppfart. Jag känner bara :banghead:
 
Vore ju iofs en lösning. Mem gelst vill jag j inte att hunden ens ska behöva få en liten stöt:crazy:. Kanske ska jaga ut husse med eltråd?;)

Nej vem vill ge djur en stöt men en lite durrning kan man nog ge! Ståltråd på marken som är kopplat till ett 9 voltsbatteri borde räcka för att avskräcka hunden :angel: Tänk snigelstaket! Hunden kommer bara att tycka att det är otäckt :o

Nä skoja bara, klart man inte ska ge hunden en stöt :angel:
 
Jamen den kan ju tydligen skada gräset! :meh:


Ja, precis. Stängslet sattes upp för att kunna ha hunden i trädgården- men så lät de anlägga ny gräsmatta a'la golfbana så nu får hunden inte vara där. Det lustiga är att husse brukar rasta hunden...på golfbanan 300 meter från huset! :nailbiting: Han tycker det är toppen för där riskerar han inte att möta andra hundar:banghead:. Nej, de är inte knäppa i övrigt ( inte mer än vanliga människor;)), men deras attityd när det gäller deras djur och rättgheter/skyldigheter som följer med djurägandet är väl lite...ja, annorlunda.
 
Jamen de har ju fint gräs! Förstår du nu då? O_o

(Jag vet att du säger att de är helt hyfsade typer i andra aspekter @LiZH , men jag får erkänna rakt av att jag dömer dem rätt rejält...)

Min man tycker att jag är för snäll och tolerant. Han skräder inte orden när vi pratar hundbajs. Jag är väl mer för att ducka för konflikterna-och jag är svag för hunden. Men jag är uppriktigt :turd:-less på hundbajs framför dörren så nu är det dags att kavla upp ärmarna. Vi har ju påtalat det flera ggr och inget händer. Nu är jag less både på bajs och deras nonchalans.
 
Min man tycker att jag är för snäll och tolerant. Han skräder inte orden när vi pratar hundbajs. Jag är väl mer för att ducka för konflikterna-och jag är svag för hunden. Men jag är uppriktigt :turd:-less på hundbajs framför dörren så nu är det dags att kavla upp ärmarna. Vi har ju påtalat det flera ggr och inget händer. Nu är jag less både på bajs och deras nonchalans.

Jag fattar att du är less! Det är inte som att hundskit är det roligaste med ens egen hund, liksom. :wtf:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 545
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 405
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 756
Senast: Kaching
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Häst med eksem
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp