Hundstopp?

Vi bor i parhus och delar infart med våra grannar. De har en dobermann som fta behöver ut och bajsa på nätterna- och de släpper ut honom och i 9 fall av 10 bajsar han precis utanför vår garagedörr...:rage: De plockar naturligtvis bort bajset-dagen efter... eftersom vi nästan alltid ska iväg före dem betyder det att vi alltid måste kolla infarten samt ta bort bajs från den ( vi tar en spade och lyfter över det till deras sisa helt enkelt). Vi har en bra relation med grannarna och har sagt till säkert 20 ggr att vi tycker inte att det är ok att 1. de låter hunden bajsa utanför vår dörr 2. att de, om det händer, inte omedelbart plockar upp det. De ber om ursäkt, lovar att det inte ska hända igen, förstår oss osv. Och så blir det ingen skillnad ändå...:banghead:

Jag vet att det finns en spray som heter catstop. Finns det liknande för hundar? Eller finns det ngt annat ( krydda? örter) som vi kan lägga ut för att hunden helt enkelt ska undvika vår del av infarten?
Tacksam för tips.
Herregud vilka människor det finns...
Att de inte själva inser att man måste göra ngt när hunden bajsar hos andra,,,

Jag tror att ni verkligen måste säga ifrån på skarpen. Jag tycker att de utnyttjar er! :rage:
 
Vi hade ett liknande problem innan. Nu bor vi visserligen på landet, men i alla fall.

Grannarnas hund kom in på vår tomt för att göra sina behov. Efter ett par gånger började vi säga till dem varje gång att de fick komma och plocka upp efter henne. Det gjorde de, men det fortsatte ändå att hända. De tyckte att vi skulle hägna in vår tomt, vi kände att det är deras hud och ett problem de måste lösa.

Efter ca 6 månaders tjat blev vi trötta på det, tog bajset på en skyffel och lade det på trappan till deras entré. Sedan dess har hunden bara varit på vår tomt kanske två gånger och det är nog över ett år sedan.

@kimmis87 Om hunden går så långt bort från sin ägare att de inte ser den, kan du inte fånga den och säga till polisen att du har hittat en lösspringande hund?
 
Börja med att rata med grannen och säg åt dom att dom får låta hunden skita i sin egen trädgård - annars kommer ni vidta åtgärder.
 
Vi hade ett liknande problem innan. Nu bor vi visserligen på landet, men i alla fall.

Grannarnas hund kom in på vår tomt för att göra sina behov. Efter ett par gånger började vi säga till dem varje gång att de fick komma och plocka upp efter henne. Det gjorde de, men det fortsatte ändå att hända. De tyckte att vi skulle hägna in vår tomt, vi kände att det är deras hud och ett problem de måste lösa.

Efter ca 6 månaders tjat blev vi trötta på det, tog bajset på en skyffel och lade det på trappan till deras entré. Sedan dess har hunden bara varit på vår tomt kanske två gånger och det är nog över ett år sedan.

@kimmis87 Om hunden går så långt bort från sin ägare att de inte ser den, kan du inte fånga den och säga till polisen att du har hittat en lösspringande hund?
Han går inte att fånga tyvärr.
 
Jag är fortfarande irriterad på att den här hunden behöver hålla sig i timmar när han är bajsnödig enligt matsmältningsschemat.

@LiZH Skulle du kunna gå ett par vändor med matte och hund någon kväll, för att se vad som är problemet och hjälpa henne med det? Jag har nog aldrig hört något dummare än att man skaffar sig en hund som man inte vågar hantera när det är mörkt.
 
Jag är fortfarande irriterad på att den här hunden behöver hålla sig i timmar när han är bajsnödig enligt matsmältningsschemat.

@LiZH Skulle du kunna gå ett par vändor med matte och hund någon kväll, för att se vad som är problemet och hjälpa henne med det? Jag har nog aldrig hört något dummare än att man skaffar sig en hund som man inte vågar hantera när det är mörkt.
Är tyvärr inte den enda människan som inte går ut med hunden när det är mörkt. Jag vet om fler som inte går ut efter kl 16 vintertid pga rädsla för folk i mörker mm :( Varför då ens ha hund.
 
Är tyvärr inte den enda människan som inte går ut med hunden när det är mörkt. Jag vet om fler som inte går ut efter kl 16 vintertid pga rädsla för folk i mörker mm :( Varför då ens ha hund.

Du skojar! :confused:

Jag har aldrig hört detta. Det låter inte klokt!

TS

Jag hade pratat med dem och sagt att jag nu tröttnat på att säga till och skyffla över hundbajs på deras tomt. Hädanefter kommer jag att lägga alla hundlortar tillplattade på deras bils motorhuv, nej i grillen..., eller utsmetat på deras handtag till bilen... äh... ja, något ÄCKLIGT!!

Om det nu är så att de inte störs av att du gör så, och de dessutom inte lider av att själva trampa i bajs, så upplys dem om att du nu nåt din gräns av tolerans. Du vill att hunden rastas i koppel utanför er uppfart/tomt och att du vill se att det händer redan ikväll. Om inte, så kontaktar du kommunens ordningsstadge-ansvarige (vem det nu kan vara).
 
Du skojar! :confused:

Jag har aldrig hört detta. Det låter inte klokt!

Nope, jag skojar tyvärr inte. De flesta är äldre damer som är livrädda för överfall, blottare, rånare osv. Det sorgliga är att flera enbart har en pytteliten uteplats, där hunden då får göra sina behöv när det mörknar.

Jag borde själv nästintill tillhöra kategorin äldre damer (host host) men nog tusan kommer mina hundar ut när det är mörkt på vinterhalvåret. Annars hade jag nog fixat en hundrastare och betalat denne för aktivering/rastning.
 
Nope, jag skojar tyvärr inte. De flesta är äldre damer som är livrädda för överfall, blottare, rånare osv. Det sorgliga är att flera enbart har en pytteliten uteplats, där hunden då får göra sina behöv när det mörknar.

Jag borde själv nästintill tillhöra kategorin äldre damer (host host) men nog tusan kommer mina hundar ut när det är mörkt på vinterhalvåret. Annars hade jag nog fixat en hundrastare och betalat denne för aktivering/rastning.
Fast om hunden är välaktiverad under dagen, då borde det väl inte göra något alls Om den bara får göra ifrån sig på en liten uteplats?
 
Har bara ögnat igenom tråden, vet inte om du fått tips redan om lukter, hundar gillar nämligen inte citronella, gräset alltså, inte frukten. Finns att köpa som essens, spä och spraya.

Men huvudgrejen är ju att grannen inte har koll på sin hund. Jag är nog mer inne på linjen att lugnt och stilla flytta skiten framför deras egen dörr. Bör ju hjälpa.
 
Fast om hunden är välaktiverad under dagen, då borde det väl inte göra något alls Om den bara får göra ifrån sig på en liten uteplats?

Vi går skogspromenad nån timme om dagen de dagar de inte jobbar, all annan rastning gör de i hundgården. Den är förvisso rätt stor, men det är verkligen inte tal om nån stimulerande promenad!

Boss som inte jobbar är lös på gården hela dagarna.
 
Är tyvärr inte den enda människan som inte går ut med hunden när det är mörkt. Jag vet om fler som inte går ut efter kl 16 vintertid pga rädsla för folk i mörker mm :( Varför då ens ha hund.

Min pappa undrade ett tag var alla hundar han mötte när det var fint väder, tog vägen när det blev vinter eller ruskväder. Visade sig att de inte gick ut då.... :(
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 504
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 405
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 756
Senast: Kaching
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp