Hundtandläkare

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare sunir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 333
S

sunir

Känner någon till om det finns "hundtandläkare" som gör något åt snedställda tänder (tandställning) ?

Sv: Hundtandläkare

Det är inte tillåtet att göra "operationer" om det inte finns någon medicinsk indikation, så om din hund inte har besvär av det tvivlar jag på att någon skulle göra det.
Har hon problem så kontakta ditt närmaste större djursjukhus, det brukar alltid finnas någon som är speciliserad inom tänder.
I Uppsala finns tex en veteinär som heter Ann Pettersson som är expert på tänder.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 563
Senast: ufot
·
Övr. Hund Efter att flertalet tänder tagits bort så har salukipojken lite svårt att äta. Han får i sig maten, absolut, men en kombination av att...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 191
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 434
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka