Bukefalos 28 år!

Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen någon som är ärlig.
Jag är övertygad om att @dobbis färgade fluffvalparna rosa och babyblå efter kön och lackar allas klor med glitter.
Givetvis går hon runt 24/7 i chanelldräkter redo för ringen.

Den där stilen hon kör här på Buke är bara fasad. I verkligheten lever hon i en rosa värld med spets och rychpych ;)
Tror jag med. Hon tar med valparna till sin nagelskulptris.
 
Lite relaterad, hur många hundar som flest vet ni om i samma hushåll? Alla får inte svara @Migo . :D Jag hade en vän som hade 5 stycken (ej kennel), hon störde sig på att hon alltid fick frågan om hon hade hunddagis. Å andra sidan brukar jag få den frågan ibland när jag promenerar med en vän och vi är då 4 hundar på 2 personer vilket inte känns särskilt mycket.
Jag vet åtminstone tre vinthundsuppfödare som har ca 15 hundar hemma, när det inte är valpkullar i huset. Två med whippet och någon saluki, en med salukis och någon whippet :p Två av uppfödarna är inga "stora" uppfödare och har inte kullar varje år.

I min bekantskapskrets är 3-5 hundar jättevanligt. De som har bara en, de har det oftast för att de precis tvingats ta bort någon hund eller precis skaffat sin första och inte hunnit skaffa sig ännu en. Jag har ju två och det ses väl som "standard". Jag räknar dock med att utöka flocken med en hund till om något år och förhoppningsvis är Aysu kvar då, så det blir väl tre hundar ett tag.
 
Vi hade kunnat byta när Floki var valp och jag koppeltränade honom. Hade fan föredragit en hund som vägrade gå. Visserligen så kan han fortfarande inte gå i koppel. Vi kanske kan byta ändå.

hVqE7Nl.jpg
:rofl:
 
Lite relaterad, hur många hundar som flest vet ni om i samma hushåll? Alla får inte svara @Migo . :D Jag hade en vän som hade 5 stycken (ej kennel), hon störde sig på att hon alltid fick frågan om hon hade hunddagis. Å andra sidan brukar jag få den frågan ibland när jag promenerar med en vän och vi är då 4 hundar på 2 personer vilket inte känns särskilt mycket.

Kennel förvisso men jag är uppväxt med 13-15 vuxna hundar hemma hos mormor och morfar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
110 101
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 403
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
56 262
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 465
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp