Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gjorde det på min blandrastik också. De satte in två titanstift.
Nu var hon en riktig skräphund när det gällde lederna men när hon gick bort så var det benet det enda hon inte var halt på. Hon levde fullt ut. Håller tummarna för att det blir så för din kille med :heart
Ja, jag försöker tänka så. Här är Joels friska led till vänster och Dauds sämsta led till höger.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180319_182008_246.jpg
    IMG_20180319_182008_246.jpg
    382,3 KB · Visningar: 179
Har varit på nätverksträff för hundföretagare ikväll, och på vägen hem körde jag på en katt :( den kom så jäkla snabbt att jag knappt hann bromsa. Jag letade så noga jag kunde i dikena, men jag hittade den inte. Lade ur ficklampan sist jag städade, så jäkla dumt! Varken ficklampa eller kniv i bilen, bara mobilen som lampa.
Knackade runt bland de närmsta husen och verkade hitta ägaren till slut i alla fall, hon hade två katter som satt på trappan och en tredje svart/vit som saknades. Hon blev glad för att jag letat reda på henne, men det känns bedrövligt ändå :( jag håller tummarna för att den mirakulöst klarade sig oskadd, men jag tror tyvärr inte det.
Jag kan inte förstå hur man vågar ha utekatter när man bor 40m från en 90-väg....

Vi letar ju gård, och jag satte direkt kravet att oavsett boende så bor jag inte bredvid bilväg, punkt slut. Jag måste kunna släppa ut hundar och katter utan att ha andan i halsen. Hoppas kissen klarade sig. :heart Du gjorde ju vad du kunde.
 
Ja sånt resonemang är inte bara trist. Det är sjukt.
Här blir inga mer Katter efter Knutte. Alf flyttade för lite ett år sen till grannar på andra sidan vägen men de har en hel åker imellan sig och vägen. Vi bor nära.

Men sambon fick Mamma Mus bror ihjälkörd på vägen. Han blev bara 10 veckor :cry:
Han fick syn på nått och drog iväg över gräsmattan. Sambon hann inte trampa på spårlinan och valpen lyckades snabbt ta sig igenom spjälorna i staketet.

Ja, riktigt sjukt :(

Usch, så fruktansvärt :( De är ju otroligt snabba när de sätter den sidan till..

Vi letar ju gård, och jag satte direkt kravet att oavsett boende så bor jag inte bredvid bilväg, punkt slut. Jag måste kunna släppa ut hundar och katter utan att ha andan i halsen. Hoppas kissen klarade sig. :heart Du gjorde ju vad du kunde.

Tack, jag hoppas det också :heart
Kändes bedrövligt igår, men jag får nog också förlika mig med att jag faktiskt gjorde vad jag kunde.
 
Fick provsvar på Sogges tandkött igår. Godartade :) tror inte jag skrivit det men hann gå från väldigt obrydd till orolig när jag fick sms om bokad telefontid med veterinären (tänkte att nån annan kan ringa upp med positiva besked men bra att hon tar sig tid såklart).
Beror troligen även det på dålig tand/munhälsa. "Borsta tänderna"- jotack det gör jag.
 
Så ledsen. Daud har OCD i båda bogarna :( Syns inget när han rör sig men jag har sett nått hälsteg då och då i några dgar så ville ha det kontrollerat. Prognosen för honom är väldigt god, men nu börjar istället ångesten för syskonen och så ska allt klaffa tidsmässigt med operationer innan Norgeresan...

Röntgade Joel också eftersom han ändå var med som resesällskap, och han ser iaf jättefin ut.

Det är verkligen inte kul nu.

Vad tråkigt :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
638
Senast: Karolina90
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 669
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 687
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp