Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
1

Märla kanske man också säger? :)
 
Alltså Tinja är ju ändå väldigt opåverkad av sitt löp på många sätt... Men hon blir så jäkla närgången och kelen av sig, och säger jag nej till att ha henne innanför skinnet blir hon olycklig och förnärmad :rofl: Bara tillfälligt, men satan vilka blickar hon kan ge mig.
 
Hundarna fick vars ett tuppben att tugga på ute. Rätt som det är kommer dotran som är 15 mån in med något hårigt i handen och jag tänkte hon hade snott nån av hundarnas ben. Går fram för att ta det och ser att hon klämmer på en död råtta :nailbiting::nailbiting::nailbiting::wtf: nån av katterna hade plockat den inatt och dumpat utanför dörren *nu vill jag ha en tack gode gud emoji!!* så fröken liten hade hittat den och tagit med sig den in. Min syster fick ta in barnet och skrubba händerna medans jag tog råttan och hivade i häcken.

:bump:Men katterna gör sitt jobb :bow:
 
Sitter på bruksa och väntar på min sambo eftersom jag smällde igen bakluckan med nycklarna i bilen. :arghh:

Då är det inte svinkul att bo 45 minuter härifrån.
 
Sitter på bruksa och väntar på min sambo eftersom jag smällde igen bakluckan med nycklarna i bilen. :arghh:

Då är det inte svinkul att bo 45 minuter härifrån.
:down: Sånt är surt! Under en period hade vi bara en nyckel till ena bilen, och den stoppade gärna maken i fickan och åkte iväg med den andra bilen :banghead: Det upptäckte man oftast när man var ute i sista stund och skulle "bara" hoppa in i bilen och åka. Många utskällningar har han fått av den anledningen. :angel:
 
:down: Sånt är surt! Under en period hade vi bara en nyckel till ena bilen, och den stoppade gärna maken i fickan och åkte iväg med den andra bilen :banghead: Det upptäckte man oftast när man var ute i sista stund och skulle "bara" hoppa in i bilen och åka. Många utskällningar har han fått av den anledningen. :angel:

Den har man varit med om mååååååånga gånger. Hur svårt kan det vara att ha en rutin?
HÄNG IN NYCKELN I SKÅPET! :mad:
 
Gripa började löpa idag. Eller ja, igår, den 21e :p

Så, jag gissar att hon inte har slutat löpa den 5e sept till lydnadstävlingen är. Kanske, kanske inte. Om hon INTE har slutat löpa, får man tillbaka pengarna då eftersom att man inte får tävla med löptik?

Är så löjliga regler :meh: Man kan väl lägga löptikarna sist precis som i IPOt...
 
Den har man varit med om mååååååånga gånger. Hur svårt kan det vara att ha en rutin?
HÄNG IN NYCKELN I SKÅPET! :mad:
Det är supersvårt! Trots att vi har skåpet precis innanför dörren lyckas jag hitta nyckeln på de mest konstiga ställen. Till och med i kylskåpet :p Och det är ju i princip bara jag som kör den bilen, så jag har ingen att annan att skälla på heller :angel:
 
@linnsan jag fick ju stryka tre starter förra helgen för Nessie pga löp 😕. Fick löp intyg från tävlingsansvarig på klubben som jag skickade in och har fått tillbaka anmälningsavgifterna.
 
En fråga till er med hundar med mycket vit päls och ljus/vit hy, kan de bli rodnade i huden efter fysisk aktivitet eller om de allmänt är uppe i varv? Är det normalt eller är det något att oroa sig för (stor histaminfrisättning/tecken på allergi t.ex.)? Min tjej blir nämligen rosa i huden när hon rör på sig mycket eller när hon är exalterad.
 
Gripa började löpa idag. Eller ja, igår, den 21e :p

Så, jag gissar att hon inte har slutat löpa den 5e sept till lydnadstävlingen är. Kanske, kanske inte. Om hon INTE har slutat löpa, får man tillbaka pengarna då eftersom att man inte får tävla med löptik?

Är så löjliga regler :meh: Man kan väl lägga löptikarna sist precis som i IPOt...

Vilken lydnadstävling? Strängnäs?
 
Gripa började löpa idag. Eller ja, igår, den 21e :p

Så, jag gissar att hon inte har slutat löpa den 5e sept till lydnadstävlingen är. Kanske, kanske inte. Om hon INTE har slutat löpa, får man tillbaka pengarna då eftersom att man inte får tävla med löptik?

Är så löjliga regler :meh: Man kan väl lägga löptikarna sist precis som i IPOt...
Du får pengarna tillbaka. Men kolla om de tillåter löptik. Numera är det upp till arrangören. När vi arrangerade i Osby i somras tillät vi löptik.
 
@linnsan jag fick ju stryka tre starter förra helgen för Nessie pga löp 😕. Fick löp intyg från tävlingsansvarig på klubben som jag skickade in och har fått tillbaka anmälningsavgifterna.

Så typiskt... Förstår inte hur svårt det ska vara att ha löptikarna sist... Då kanske folk hade varit mer noga med att inte para med översexuella djur :sneaky:

Vilken lydnadstävling? Strängnäs?

I Växjö :)

@linnsan ser nu att de bara kör starklass. Då borde det ju inte vara några problem för dem att ta tillåta löptik och låta er köra sist.

Jag håller tummarna :D
 
Jag fick inte starta min löptik sist, förstår inte problemet om hon sitter i bilen tills det dax för min start 😕. Har ju varit på klubben och tränar henne som vanligt och det var inte några problem.
 
Gripa började löpa idag. Eller ja, igår, den 21e :p

Så, jag gissar att hon inte har slutat löpa den 5e sept till lydnadstävlingen är. Kanske, kanske inte. Om hon INTE har slutat löpa, får man tillbaka pengarna då eftersom att man inte får tävla med löptik?

Är så löjliga regler :meh: Man kan väl lägga löptikarna sist precis som i IPOt...

Himla löjlig regel. Om hanhundarna inte kan hålla sig i pälsen så är det ju deras brist och problem.
Här svettas vi över att Helgas löp inte ska hinna gå över innan hennes MH ska göras. Vi vet ju nada om hennes löp :down:
 
Himla löjlig regel. Om hanhundarna inte kan hålla sig i pälsen så är det ju deras brist och problem.
Här svettas vi över att Helgas löp inte ska hinna gå över innan hennes MH ska göras. Vi vet ju nada om hennes löp :down:


Verkligen. Och läggs man sist så förstår jag ännu mindre problemet. Då luktar det ju inte löptik på planen heller. Är det att hanhundarna ska sticka iväg man är rädd för?

Håller tummarna att hon antingen inte är förändrad eller att hon hinner gå ur löpet. Man vill ju att det ska visa så rätt som möjligt även om hunden inte blir knäpp liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Senast: Sasse
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
14 992
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
29 30 31
Svar
608
· Visningar
47 106
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
14 384
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp