Hur agerar ni hemma hos andra?

Men varför i köket? Något inom mig slår bakut och säger "Man ha inte tandborstar i köket, de har man på toa", vilket är ju rena rama bullshit med tanke på att jag laddar den i köket.... :D Men hur förvarar folk sina eltandborstar som inte ska stå i laddare hela tiden?
Man kan väl ha den i laddare men inte alltid ha sladden i? Min står (i badrumsskåpet!) i sin laddare. Jag torkar alltid av den efter användning så inget blött. Huvudet tar jag av.
 
Va, har de där ringarna ingen annan funktion?! Jag har alltid undrat varför man ska peta dit en ring men gör alltid det eftersom den ligger i förpackningen.
:rofl:

hi-youre-cute.jpg
 
Man kan väl ha den i laddare men inte alltid ha sladden i? Min står (i badrumsskåpet!) i sin laddare. Jag torkar alltid av den efter användning så inget blött. Huvudet tar jag av.
Den står väldigt ostadigt i laddaren, tycker jag. på toa kan den inte stå upp någonstans. Så stort kök har jag inte att jag har plats att förvara en tandborste stående hela tiden heller. Huvudet tar jag inte av, bara jag som använder den, så finns ingen anledning att böka med det också med tanke på att jag ser dåligt. Då minskar man gärna allt sådant pill.
 
Vi har dem stående på en uppsatt för ändamålet, hylla i badrummet, där det finns 2 permanenta laddare att använda vid behov. En tandborste är på resa i sommarvädret tillsammans med sin ägare.

32386


Det är ganska bra med en slät, väl lackad hylla som är lätt att torka av då det blir kladdigt. (fantastiskt att denna tråd hamnat - just nu - i förvaring av tandvårdsutrustning hemma).

De står stadigt i både laddare och fritt på hyllan, så länge inget knuffar till dem rejält.
 
Jag är i Finland just nu och hälsar på olika släktingar. Tack vare denna tråden är det enda jag tänker på varje gång jag går till badrummet om någon av dem stör sig på att jag gör något fel inne i badrummet. Tex lämnar lampan tänd istället för släckt, fäller ner toalettlocket istället för att lämna det uppfält osv.
Jag har aldrig tänkt aktivt på detta innan, tack Buke! :cautious:

;):rofl:
 
Har precis haft midsommarfirande hemma hos mig med drygt 20 gäster och återigen slås jag över hur folk struntar i att plocka undan efter sig.
Jag vet inte hur många gånger jag har fällt ner toalocket, fällt ner locket över toalettrullen, plockat upp skräp från golvet, torkat av handfatet från vattenspill, släckt taklampan och stängt toadörren denna midsommarafton. För mig är detta helt självklara saker men uppenbarligen inte för andra.
Hur fungerar det hemma hos er när ni har gäster?

Det där med toalocket ser jag som självklart, fram till jag läste nu i tråden har jag utgått från att alla har det som standard. Det är ju jätte äckligt att ha en öppen lucka, jag hatar toaletter och är så äcklad av dom, även mig egna även om det bara är jag som använt den och öppna toaletter är äckligt. Jag tycker det är något man som gäst förväntas göra. Dock förstår jag att det kanske inte finns på offentliga toaletter och då får man ju stå ut men hemma hos sig själv och andra så har man ju liksom locket av en anledning. Bara tanken på att spola med öppen lucka och alla bakterier och äckel som sprids i badrummet då gör mig kräkfärdig.

Plocka upp skräp efter sig känns också sjävklart. Det andra kanske är lite överdrivet för det är lätt att glömma en lampa eller små saker,
 
Vi har dem stående på en uppsatt för ändamålet, hylla i badrummet, där det finns 2 permanenta laddare att använda vid behov. En tandborste är på resa i sommarvädret tillsammans med sin ägare.

Visa bifogad fil 32386

Det är ganska bra med en slät, väl lackad hylla som är lätt att torka av då det blir kladdigt. (fantastiskt att denna tråd hamnat - just nu - i förvaring av tandvårdsutrustning hemma).

De står stadigt i både laddare och fritt på hyllan, så länge inget knuffar till dem rejält.
Det ser bra ut! :)
Grejen är den (och nu är jag medveten om att jag låter som en bukefalist som har 300 ursäkter till alla förslag som jag får ;) ) att jag för det första hyr min lägenhet och därmed inte kan skruva upp en hylla sådär tyvärr. För det andra är badrummet litet, lika brett som ett badkar är långt (7,5 kakelplattor brett räknade jag i går :D ) och någon pytte aning längre (9,5 kakelplattor, jag var uttråkad när jag kissade, är min ursäkt för att räkna kakelplattor!), ett fönster på ena väggen, dörr och handdukstork på andra, badrumsskåp på tredje och på den tomma väggen har vi hängare uppklistrade åt handdukarna vi har. Inte mycket plats är jag rädd. Dessutom inget eluttag heller.

Jag vet däremot var jag skulle kunna få uppskruvat en sådan hylla, men inga uttag, men en hylla är ju ett steg på vägen, och där stöter ingen emot, men det är ju inte på toa dock! Så tack för idén! Nu ska jag bara be om skruvhjälp och fixa hyllplan! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp