Hur agerar ni hemma hos andra?

Hur menar du ”byter samtalsämne”?
Det jag kommenterade var @Vogue s inlägg om handsprit i väskan att även jag tyckte att det var en bra idé. Och sedan har jag förklarat om nagelbitandet och det är en bidragande orsak till varför jag i perioder använt handsprit i vissa miljöer.
Men kollade du på vad jag tidigare svarade på? Där stod inget om handsprit i väskan. Du skrev om slarv med handhygien
 
Så fort jag kommer innanför dörren hemma tvättar jag händerna och känner mig duktig. Sen grabbar jag tag i snuskfällan mobilen och flinar åt mig själv.

Mmmmm, enterokocker! :d

32340
 
Men kollade du på vad jag tidigare svarade på? Där stod inget om handsprit i väskan. Du skrev om slarv med handhygien
Tex någon med en viss typ av förkyldningsvirus står och håller i en stång i tunnelbanan. Sen går jag och tar på samma räcke. Tar jag och spritar händerna innan jag tar på massa andra grejer eller sätter fingrarna i munnen minskar risken att få i mig eller sprida till andra.
 
Tex någon med en viss typ av förkyldningsvirus står och håller i en stång i tunnelbanan. Sen går jag och tar på samma räcke. Tar jag och spritar händerna innan jag tar på massa andra grejer eller sätter fingrarna i munnen minskar risken att få i mig eller sprida till andra.
Eller så sätter du inte fingrarna i munnen, eller så tvättar du händerna innan. Det har fortfarande inte med handsprit att göra.
 
Som sagt finns inte alltid möjligheten till handtvätt.
Ja fingrar borde inte vara i munnen öht håller jag med om.
Sen får man barn och får alla möjliga bakterier och virus i sig när barnet stoppar sina grisiga fingrar i ens mun. Var barnets fingrar har varit sedan de tvättades sist vill man inte veta. Men alltså de flesta föräldrar överlever ju. Och barnen med trots att de mer än gärna delar klubbor med hela bekantskapskretsen där diverse husdjur också ingår.
 
Sen får man barn och får alla möjliga bakterier och virus i sig när barnet stoppar sina grisiga fingrar i ens mun. Var barnets fingrar har varit sedan de tvättades sist vill man inte veta. Men alltså de flesta föräldrar överlever ju. Och barnen med trots att de mer än gärna delar klubbor med hela bekantskapskretsen där diverse husdjur också ingår.
Jag har inga barn. Men mina närmaste vänner har och de första åren var alla i princip sjuka jämt :crazy:
 
I många fall är folk slarviga med handhygienen (även om en del sedan är överdrivna går åt andra hållet istället).
Vad innebär det för dig, i vissa länder handlar det om att man torkar sig i ändan med fel hand? För andra att man inte desinficerar sig. För en del räcker det med tvål och vatten vid toalett besök, andra anser man ska tvätta händerna före och efter vid varje måltid, vid varje toalett besök och efter man skakat händerna.

Det är inte lätt att pricka rätt med vad som inte är slarvigt då det finns så olika preferenser.

Hur noggrann ska man vara för att inte sprida smitta? För det är väl där den springande punkten ligger? Jag är personligen lite nyfiken på om hur mycket skillnad det är i egna sjukdomar och smittspridning om man endast tvättar händerna när man är skitig och i samband med toalettbesök och när det finns risk för smittspridning (kommit i kontakt med någon sjuk) jämfört med att vara noggrann och anstränga sig för att undvika bakterier och tvätta sig så ofta det finns minsta anledning. Det finns teorier om att vi är för renliga för vårt eget bästa.
 
Vad innebär det för dig, i vissa länder handlar det om att man torkar sig i ändan med fel hand? För andra att man inte desinficerar sig. För en del räcker det med tvål och vatten vid toalett besök, andra anser man ska tvätta händerna före och efter vid varje måltid, vid varje toalett besök och efter man skakat händerna.

Det är inte lätt att pricka rätt med vad som inte är slarvigt då det finns så olika preferenser.

Hur noggrann ska man vara för att inte sprida smitta? För det är väl där den springande punkten ligger? Jag är personligen lite nyfiken på om hur mycket skillnad det är i egna sjukdomar och smittspridning om man endast tvättar händerna när man är skitig och i samband med toalettbesök och när det finns risk för smittspridning (kommit i kontakt med någon sjuk) jämfört med att vara noggrann och anstränga sig för att undvika bakterier och tvätta sig så ofta det finns minsta anledning. Det finns teorier om att vi är för renliga för vårt eget bästa.
Inom vissa områden är jag noga, mer än de flesta andra. Mycket pga att jag inte vill få massa merjobb och kostnader. Har ett system så att jag ska minska risken för att få in smitta på gården.
Vad gäller min personliga hygien är jag absolut inte överdriven (tycker jag själv iaf). Tvättar händerna efter toa och innan matlagning. Brukar ta med mig handsprit när jag är iväg nånstans. Ibland glömmer jag den dock.
 
Ja, men då har man väl lite styr på fingrarna tills man kan tvätta dem?
Jag vet inte, men jag är helt onojjig för baciller. Det finns mycket baciller, men jag är obrydd och när jag fick en liten flaska handsprit att ha i väskan blev den liggande där.
De lever tyvärr sitt eget lilla liv, fingrarna alltså. Många gånger märker jag inte ens att jag biter :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp