Hur agerar ni hemma hos andra?

Det beror som sagt vilken typ av virus det gäller.
Nej, alla håller sällan med alla. Men Wold (inte World) är heller inte ensam, som @em-pirre s länk visar.
Det beror på vilken typ av virus och eftersom det finns så många olika typer av dem och hur effektiva sprit mot dessa är varierar.
Men jag gillar inte riktigt hennes generaliserande sätt och ju fler artiklar jag läser om henne desto mer förstår jag att många läkare, astma- allergiförbundet mfl går emot. Om alla gjorde enligt Wold (ursäkta tidigare stavfel, visste att du skulle kommentera det) så skulle ingen duscha innan man badar i badhus och folk slarva med handhygienen.
Håller med om att man inte behöver gå till överdrift, men jag ser det som positivt att folk iaf försöker utefter bästa förmåga.
 
Vilken hysteriskt rolig tråd.
När vi har fest så sanerar vi efteråt.
Inte förväntar vi oss att det ens skall påminna om städat efter festen. Det skall synas att vi har haft roligt.
Oftast så ser det ut som ett bombnedslag.
Precis så. När gästerna har gått hem så brukar jag sitta och betrakta förödelsen en stund. Sen tänker jag ”tack gode gud för diskmaskinen” innan jag kavlar upp ärmarna och börjar bestiga diskberget och röjer undan det värsta på bord och golv.
 
Det beror som sagt vilken typ av virus det gäller.

Det beror på vilken typ av virus och eftersom det finns så många olika typer av dem och hur effektiva sprit mot dessa är varierar.
Men jag gillar inte riktigt hennes generaliserande sätt och ju fler artiklar jag läser om henne desto mer förstår jag att många läkare, astma- allergiförbundet mfl går emot. Om alla gjorde enligt Wold (ursäkta tidigare stavfel, visste att du skulle kommentera det) så skulle ingen duscha innan man badar i badhus och folk slarva med handhygienen.
Håller med om att man inte behöver gå till överdrift, men jag ser det som positivt att folk iaf försöker utefter bästa förmåga.
Wolds övergripande poäng brukar vara att vår iver att skydda oss är kontraproduktiv - vi försämrar vår motståndskraft mot det vi möter i vår vardag. Så nej, det är inte säkert att det där med att försöka utefter bästa förmåga gynnar oss. Och det är inte slarv med handhygienen att inte använda handsprit.
 
Wolds övergripande poäng brukar vara att vår iver att skydda oss är kontraproduktiv - vi försämrar vår motståndskraft mot det vi möter i vår vardag. Så nej, det är inte säkert att det där med att försöka utefter bästa förmåga gynnar oss. Och det är inte slarv med handhygienen att inte använda handsprit.
I många fall är folk slarviga med handhygienen (även om en del sedan är överdrivna går åt andra hållet istället).
 
Så får man det på sig när man lyfter locket och kanske tom på kläderna om man råkar komma åt det med ryggen. Göttigt. 🙄😂
Ja det måste vara mycket mer hygieniskt att ha dem på kläderna, händerna och i luften (när man lyfter upp) än i luften.
 
Jag har ingey badrumsskåp och absolut ingen mugg (vad sjutton gör man med muggen??)
Ser med avsmak i den om den är skitig och gör ren den. Det gjorde jag på den tiden jag hade tandborstmugg. Aldrig att jag använde den annat än att parkera tandborsten i, den kändes aldrig fräsch.
 
I många fall är folk slarviga med handhygienen (även om en del sedan är överdrivna går åt andra hållet istället).
Det har jag ingen uppfattning om. Alltså om folk slarvar med handhygienen. Enda gången jag reagerar är om någon hostar eller nyser i handen, det ser så illa ut. Men jag är helt obrydd över om folk plockar på frukten och grönsakerna i affären, och funderar inte över lösgodiset heller.

Så fort jag kommer innanför dörren hemma tvättar jag händerna och känner mig duktig. Sen grabbar jag tag i snuskfällan mobilen och flinar åt mig själv.
 
Det har jag ingen uppfattning om. Alltså om folk slarvar med handhygienen. Enda gången jag reagerar är om någon hostar eller nyser i handen, det ser så illa ut. Men jag är helt obrydd över om folk plockar på frukten och grönsakerna i affären, och funderar inte över lösgodiset heller.

Så fort jag kommer innanför dörren hemma tvättar jag händerna och känner mig duktig. Sen grabbar jag tag i snuskfällan mobilen och flinar åt mig själv.
Du bör ju desinfektera din mobil en gång i timmen med Virkon.
 
Fast det har fortfarande inget med handsprit att göra.
Jo det har det visst! Finns flera tillfällen då det kan vara bra att ta på sig handsprit, speciellt om man är en person som tex biter på naglarna eller har sämre immunförsvar eller vistas i miljö där ingen möjlighet till vanlig handtvätt är möjlig.
 
Jo det har det visst! Finns flera tillfällen då det kan vara bra att ta på sig handsprit, speciellt om man är en person som tex biter på naglarna eller har sämre immunförsvar eller vistas i miljö där ingen möjlighet till vanlig handtvätt är möjlig.
Ja men du byter ju samtalsämne varje gång. Att inte sprita händerna betyder inte att man har dålig handhygien eller slarvar med den.
 
Typ enda gången jag använder handsprit är när vi tränat med hundarna och har använt kallvilt, då har vi oftast ingen tillgång till tvål och vatten. Frusen fågel som tinat och göttat till sig en stund en varm träningsdag känns som en potentiell bakteriehärd som jag gärna undviker.
(meeen hundarna hämtar fåglarna med munnen och sedan får man pussar av hundarna, så ja....)
 
Det har jag ingen uppfattning om. Alltså om folk slarvar med handhygienen. Enda gången jag reagerar är om någon hostar eller nyser i handen, det ser så illa ut. Men jag är helt obrydd över om folk plockar på frukten och grönsakerna i affären, och funderar inte över lösgodiset heller.

Så fort jag kommer innanför dörren hemma tvättar jag händerna och känner mig duktig. Sen grabbar jag tag i snuskfällan mobilen och flinar åt mig själv.
Fast jag har faktiskt använt handsprit kom jag på - i Indien och Thailand.
 
Ja men du byter ju samtalsämne varje gång. Att inte sprita händerna betyder inte att man har dålig handhygien eller slarvar med den.
Hur menar du ”byter samtalsämne”?
Det jag kommenterade var @Vogue s inlägg om handsprit i väskan att även jag tyckte att det var en bra idé. Och sedan har jag förklarat om nagelbitandet och det är en bidragande orsak till varför jag i perioder använt handsprit i vissa miljöer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp