Bukefalos 28 år!

Hur agerar ni hemma hos andra?

Jag nästa gång jag ska på toa.
A63D1161-7767-47BE-B6FE-D116396CC5EE.jpeg

Frågan är bara hur jag ska kunna uträtta mitt ärende där. 🤔
 
Har inte tillgång till något lab, så att ta prover skulle inte hjälpa mig.

Kanske uttyckte mig otydligt tidigare, det jag undrar är om det faktiskt leder till infektioner, dvs att folk blir sjuka?
Har aldrig hört att det skulle göra det, så om någon annan har bevis är jag intresserad. Men finner det otroligt då det verkar vara vanligt att lämna locket öppet (jag gör det, har aldrig haft en tanke på att det skulle vara fel) men jag aldrig hört om någon som smittats och blivit sjuk av det.
Lite snabb googling hittade jag denna:

https://www.metro.se/nyheter/ny-undersokning:-sa-snuskiga-ar-vi-pa-toaletten-tmVr.JMiZ
 
Jag menade mest att jag kliver ned från mina höga hästar när det gäller tolerans av beteende. Du lyckades pricka in en av de saker jag inte klarar av/vill hantera. Jag tänker annars att det är rätt taskigt att bjuda in en person som inte klarar av alkohol på en alkoholbemängd fest där de flesta dricker. Är det första gången på extremt länge det blir tokigt, låt gå, andra gången är det för mycket.

Men mest är det för att jag inte trivs alls att umgås med människor vars bäst beskrivande egenskap är att de är fulla. Är festen annorstädes löses det smidigt genom att gå vid den brytpunkt i tid när det infaller på den specifika festen, ibland är det vid kl 20.00 men ofta brukar det hålla till strax innan midnatt i alla fall för en kvällsfest och allra oftast inträffar det inte alls. Är det hemma går det ofta att styra genom planering där tillgång till alkohol inte är den samlande epicenter-punkten hela festen, särskilt om man märker att någon inte hanterar det.

Vi är olika helt enkelt 😁

Ang att inte bjuda in så kommer jag osökt att tänka på det där med att föreslå att ses över en promenad vs en fika om vännen vill gå ned i vikt (eller ännu värre, en själv vill att vännen ska det). Det känns som en helt annan och rätt avhandlad diskussion.
 
Personligen skiter jag fullständigt i om man blir sjuk eller inte av att spola med öppet lock. Bajsbakterier är äckligt och jag vill således inte ha de varken på tandborste, handdukar eller dörrhandtag.

Lite OT fast ändå inte. Jag förstår frågeställningen och vill bara lägga till, så jag låter än mer osympatisk (en vill ju inte framhäva sig). Det finns ju folk som är SÅ IN I BÄNKEN brötiga, slafsiga o stökiga. De kommer aldrig kunna tvätta händerna utan slabb överallt o känner sig säkert kränkta över sådana här diskussioner. Kanske menade TS sådana personer, och kanske råkade TS ha ett gäng sådana på sin fest som därmed sänkte nivån grovt.
Sån är jag! Stänker vatten över hela jävla lägenheten typ. Har lite svårt att se problemet, det lufttorkar ju :p
 
Min toalett sprutar vatten lite för våldsamt, så det skvätter faktiskt små vattendroppar över kanten om man inte fäller ned locket. Men det verkar vara svårt att få folk att fälla ned locket först och spola sen.

Skulle bli galen om nån började torka mitt handfat/kran med toalettpapper. Dels är nog inte toalettpappersrullen jättefräsch och dels vill jag inte ha ludd från papper på kranen.
 
Min toalett sprutar vatten lite för våldsamt, så det skvätter faktiskt små vattendroppar över kanten om man inte fäller ned locket. Men det verkar vara svårt att få folk att fälla ned locket först och spola sen.

Skulle bli galen om nån började torka mitt handfat/kran med toalettpapper. Dels är nog inte toalettpappersrullen jättefräsch och dels vill jag inte ha ludd från papper på kranen.
Så gör min toalett också, jag kan se stänken om jag spolar utan att stänga locket.

Det här med att torka av handfatet med toalettpapper tycker jag inte heller känns helt fräscht. Känns inte som att det blir renare av det. I så fall vill jag typ veta om att någon gjort det så att jag kan städa ordentligt efteråt... vattenstänk stör mig däremot inte, så länge det inte är en hel sjö på golvet.
 
Just saying ...

Fran nu kommer mitt toalock alltid att vara nere och jag kommer aldrig mer anvanda toaletter som spolar av sig sjalva och inte har lock. 🤢

Gerba et al10 seeded a siphonic gravity-flow toilet with Escherichia coli and sequentially placed 3 arrays of settle plates on the floor around the toilet, with each set exposed for 2 hours. For the first sample set (0–2 hours), cultured bacteria were predominantly from plates near the toilet, whereas, in later sample sets (2–4 and 4–6 hours), the positive plates were more randomly distributed around the room. This was consistent with an initial deposition of large droplets close to the toilet immediately after the flush, followed by dispersion and mixing of the droplet nuclei into the air with delayed deposition throughout the room. The E coli bioaerosol remained airborne and viable for at least 4 to 6 hours postflush.
 
Jäkla Buke. Jag kan numera inte gå på toa utan att reflektera över eventuella vattenstänk på handfatet O_o:meh:
Du är inte ensam! Vattenstänk och damm fanns i mina tankar i dag och jag fnissade stört för mig själv när jag insåg att det finns både vattenstänk, damm OCH tandkrämsstänk i mitt handfat. Buke skulle INTE gilla min toalett helt enkelt! :o Jag sköljer själv alltid av handfatet efter jag borstat tänderna, men bor med tre tonåringar som har glömt hur man gör trots att de fått den kunskapen med sig i modersmjölken... :D
 
Men jag undrar fortfarande, hur ni gor hemma hos er. Om handduken ramlar ner pa golvet, tar ni upp den direkt och hanger upp den da? Eller om en pappersbit lossnar och ni ser det, tar ni upp den da? Ratar till mattan om den glidit undan eller blivit veck pa?
 
Men jag undrar fortfarande, hur ni gor hemma hos er. Om handduken ramlar ner pa golvet, tar ni upp den direkt och hanger upp den da? Eller om en pappersbit lossnar och ni ser det, tar ni upp den da? Ratar till mattan om den glidit undan eller blivit veck pa?
Ja, jag tar upp handduken, den torkar man ju ändå sig på. Någon matta på toa har jag inte, men rättar till ett veck vettesören om jag sett som så akut att göra, självklart om jag har tid, annars kan jag mycket väl lämna det och ta det senare, men jag har som sagt ingen matta. Och pappersbitar tas självklart upp när jag ser dem.

Hos andra är jag givetvis MYCKET mer noggrann, men du frågade om hemma hos mig. Jag är inte så gräsligt noga hos mig. Städa min toalett en till två gånger i veckan beroende på hur många och hur mycket den är använd och vid behov, städar undan skitspår varje gång givetvis och tandkrämsstänk som kan bli. Sopar även dagligen, flera gånger per dag upp kattens kattsand han är duktig på att råka tappa ut på golvet, men kan givetvis även gå på toa utan att sopa trots att jag ser sanden på golvet.... jag sopar ändå ganska många gånger och ibland blir jag bara så trött på det och tänker "nästa gång jag kissar".

Vad jag däremot inte gör är hänger upp barnens handdukar. Just nu ligger äldsta sonens (han är 17,6 år...) handduk på golvet. Den får han själv hänga upp. Var han för lat för att göra det ska inte jag gå hans ärenden, så ja, på toaletten hemma hos mig ligger en handduk på golvet. Det är dock inte gästhandduken!
 
Men jag undrar fortfarande, hur ni gor hemma hos er. Om handduken ramlar ner pa golvet, tar ni upp den direkt och hanger upp den da? Eller om en pappersbit lossnar och ni ser det, tar ni upp den da? Ratar till mattan om den glidit undan eller blivit veck pa?

Om handduken ramlar ned lyfter jag givetvis upp den igen precis som jag gör med andra saker jag tappar. :) Pappersbitar vet jag nite riktigt hur folk lyckas få på golvet men jag antar att de skulle plockas upp dem också, däremot bryr jag mig inte så hårt om att räta ut mattan om den blir lite skryklig vid tillfälle. Den hängs upp om den blir blöt (ligger utanför duschen) annars är jag rätt obrydd.
Tandkräm sköjs bort dagligen om det hamnar i handfatet och damm skvätter jag bort då och då.
Eventuella ränder i toaletten skrubbas bort på en gång.... och damm på handdukstorken brukar jag roa mig med att gnugga bort med en dammtrasa elle rmed handen när jag gör en långsittare och får tråkigt. :D (torkräcket är strategiskt placerat så att man når det från toastolen.)
 
Jag har nog aldrig stört mig på något som en gäst gjort. Hämtar de mat och dricka utan att fråga blir jag bara glad. Det enda man inte får göra är att mata hästarna.

Själv är jag nog knappt rumsren. Troligen därför jag inte stör mig på andra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp