Hur åker era hundar bil?

nyponros

Trådstartare
Ja frågan lyder som rubriken:smirk:
Har inte kombibil längre, och jag funderar på hur jag ska ordna så Lowa åker bil så säkert som möjligt, då hon oftast behöver åka två vändor ala 1 mil varje dag.

HUR åker vovven säkrast utan bur i bak?

Hur fungerar säkerhetsbälten?
Kan hunden ligga ner eller bara sitta?

Finns det någon typ av bur man kan fäst i baksätet åt en mellanstor hund (cocker)?

Vart brukar priserna ligga på detta?


Sen funderar jag på alla som åker med hundarna lösa... det är ju inget ovanligt. Finns det öht. något mer acceptabelt sätt att åka med hunden lös? Det jag tänkt på som "bästa" lösning borde väl vara nedanför passagerarsätet i fram, jag tänker på krockar...

Ja, hur åker ni med hundarna i bilen?
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Hej...
Jag åker med mina i bakluckan men jag har ju kombi.

Jag har haft bälte på min gamla hund (när det va nytt här) och jag tycket att det funderade bra.

De ska både kunna ligga och sitta när de har bälte på sig.

Jag skulle nog inte vilja ha min hund nere vid passargerarsidan då man kan ju krocka så att det kläms ihop där och då kan ju den klämmas ihjäl då tror jag det är säkrare med ett bälte.

//Jenny
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Baffus Matte skrev:
Jag skulle nog inte vilja ha min hund nere vid passargerarsidan då man kan ju krocka så att det kläms ihop där och då kan ju den klämmas ihjäl då tror jag det är säkrare med ett bälte.



Den här tanken är inte speciellt lockande....:cool: :eek:


Vet du ngt om burar i baksäte?
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Det säkraste om man inte har kombi är nog att köpa en speciell hundsele och sätta fast i säkerhetsbältet i baksätet. Det finns i hundaffären eller hos din bilhandlare. Hund lös i bilen är ingen bra lösning.

Min egen hund åker i bur i kombin.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Det säkraste är att köpa en BUR som är anpassad för baksäte..

Nyponros:

Jag har en Bur anpassad för baksätet som jag hade till min Schnauzer, det var perfekt!

Om du går på bältesidén så köp bältet som heter Allsafe, det är det enda bilbälte för hundar som är krocktestat!
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Nja, jag är nog mer intresserad av bur.
Vart kan man få tag på en sådan och vad låg din på i pris?

Är buren då bara anpassad till en speciell bil eller kan man skifta mellan olika bilar?

Ska kolla upp Allsafe iaf, tack för tipset!
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Nu åker Jason i en bur i kombiutrymmet.
Men när vi inte hade den eller när vi åker i den andra bilen så har han sin Allsafe sele som är helt underbart bra.
Han har haft den sen han var 4 månader gammal och den är super.

Som någon annan skrev så är det den enda som är krocktestad och också den enda som jag tror håller när det väl händer en olycka.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Det var länge sedan vi köpte den buren och då begagnad på annons!

Jag minns inte heller vad vi gav för den, men du kan väl söka runt på annonssidorna ?

Det som gör denna bur så bra ( i jämförelse med vanliga burar ) är att den är anpassad för att stå på sätet !

Lycka till.

Om jag inte planerat att köpa en mindre hund igen så skulle du kunna få köpa min, men eftersom jag redan bestämt mig för en liten ras så vill jag ha den kvar även fast jag har skuff!
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Ska göra det, dock verkar det som om alla burar är "kombiburar"

Har de speciellt utseende elelr liknar de gallerburarna man har i bak?


Attans du... du ska inte ha en GD till då?
Irlänsk varghund är ju annars väldigt sto... jag menar trevliga hundar:idea: :angel:
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Haha, jag ska kolla med övriga i familjen, ev kan jag sälja den..

Jag hittade iaf en på Vovves annonser som liknade min..

Burens utseende är lite annorlunda, dess ena sida ( som står emot framsätet ) är lutande för att passa in så man kan ha framsätets rygg som stöd för buren, förstår du ?
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Jag tror jag fattar:idea:

Så den ska vara så stor att den precis kommer plats mellan bak och framsäte?

Sitter öppningen på ena "långsidan" då?


Jag kikar på vovve sålänge då:D
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Vad är det för märke på den buren du har i baksätet? Är den krocktestad?
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Uno åker i en katt-transport av hårdplast (atlas 10) som spänns fast i baksätet mha bilbältet.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

i Min bil har jag 3 formsydda burar som jag själv byggt.

en dubbel bur i bagaget sen en i baksätet som täcker 2 säten i bred.
Så i bilen kan man åka 3 personer o 3 hundar.

Buren i baksätet är perfekt formad för o kunna få ut maximalt av utrymmet så många vinklar är den i.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

"Obs reklamrisk"

Vad har du för bil då?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 228
Senast: ako
·
Övr. Hund Har en diskussion med sambon angående det, jag hävdar att bur är det bästa och enligt mig det enda säkra alternativet. Han hävdar att...
2
Svar
26
· Visningar
3 930
Övr. Hund Det verkar vara många hundar som har en väldigt speciell relation till bilen. Dels så är det ju ofta väldigt uppskattat av hundar att...
Svar
15
· Visningar
840
Övr. Hund Vi är och hälsar på svärföräldrarna denna helgen och ska vid lunch åka och fira mannens brorson som fyller år. Dessa bor dryga timmen...
Svar
14
· Visningar
906
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp