Hur åker era hundar bil?

Sv: Hur åker era hundar bil?

Åker sällan bil men oftast blir det att de sitter i knäet...annars i bur i baksätet. När det blir att jag skaffar egen bil och körkort så kommer jag skaffa en ordentlig bilbur åt dem.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Vår hund har säkerhetsbälte, funkar bra för oss i alla fall. Men man får hålla koll på plast-knäpperna när man haft dem ett tag (bra hållbarhet i övr.)
Har förut åkt i kombi och transportbur men hon vill vara med hela tiden, och med vår bil är det nuvarande alternativet bäst.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Har bur i kombin (jag rullar 960)för två hundar så den gamla vovven får åka i baksätet för hon trivs att ligga på golvet. Tack och lov.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Man får skriva ut företagsnamn.

Min hund åker f.ö. i en ihopfällbar Dogman-bur med en lutande sida. Utställningstyp men lite grövre, ej krocktestad. Den står på nedfällt baksäte, ingång från bagageutrymmet.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

I bur i pappas bil, mammas bil i säkerhetsbälte m sele.

Har inget körkort, men när de finns pengar till och köpa bil så blir de en kombi.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Jag hade bälte till min ett tag, innan vi bytte bur. Det gick bra sålänge hon satt stilla, men efter ett tag började hon sno sig, och efter ett tag så var hon rent insnurrad. Nu hade jag bara ett billigt eftersom det bara rörde sig om en månad.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Mina åker i bur anpassad för baksäte i min egna bil.
När vi åker i sambons, vilket bara inträffat ett fåtal gånger ("det är ingen hundbil" :devil:), så åker tiken i kattbur modell liten och hanen i säkerhetsbälte.

Har många gånger funderat på att låta båda åka i säkerhetsbälte i min egna bil med, för att slippa bära ut och in buren när man ska åka fler än tre..
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Vad är det för märke på den buren du har i baksätet? Är den krocktestad?

Om det var mig du frågade, så ja min bur är krocktestad och nu åker det en liten Staffdam i den :)

Hon skulle kunna sitta i bagaget, men jag vill inte ha henne där då bilen är "liten" och smäller någon in i oss så är det inget utrymme kvar i bagaget.

Men nu ska vi köpa en Volvo V50, så då får hon sitta i bur i bagaget.

Ang bilbälte så är det mest för att hundarna inte ska slungas runt i bilen och kanske träffa människorna i nacken, men hundarna skadas nog ganska allvarligt ändå tyvärr.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur åker era hundar bil?

*lånar sista knappen*

Finns det någon bur man får in i baksätet på en Audi 80 men som ändå rymmer en rottistik? För det mesta åker vi Volvo V70 med hunden i skuffen, men ibland är volvon ute på andra äventyr så då vore det bra att kunna frakta henne säkert i andra bilen.
Eller finns det selar att få tag på som klarar hundar upp till 40 kg? De jag har sett i djuraffärer har varit för max 15 kg.
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Nja nej det blir nog inte bra att ha en såpass tung och stor hund i en bur i baksätet.

Det finns ett bilbälte som jag vet är garanterat krocktestad Allsafe heter märket, jag vet att det säljs ganska mycket bälten men vldigt få är verkligen krocktestade.

Det skiljer sig mycket i pris, men vad gör man inte för sina djur :)
 
Sv: Hur åker era hundar bil?

Ska kolla efter ett sånt bälte då, nåt vettigt måste man ju göra för skatteåterbäringen :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 230
Senast: ako
·
Övr. Hund Har en diskussion med sambon angående det, jag hävdar att bur är det bästa och enligt mig det enda säkra alternativet. Han hävdar att...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Övr. Hund Det verkar vara många hundar som har en väldigt speciell relation till bilen. Dels så är det ju ofta väldigt uppskattat av hundar att...
Svar
15
· Visningar
840
Övr. Hund Vi är och hälsar på svärföräldrarna denna helgen och ska vid lunch åka och fira mannens brorson som fyller år. Dessa bor dryga timmen...
Svar
14
· Visningar
906
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp