Hur anonyma är ni på buke?

Qelina

Trådstartare
Vet era vänner och/eller familj om vad ni heter på buke och att ni skriver här? Jag kände att buke var en säker plats att skriva på, känner mig hemma här för att jag läst här i över 15 år, innan jag började skriva för det tog ett par år att våga.

Jag tyckte det var så skönt att ha något ställe att skriva bara utifrån mig, få ventilera, diskutera och lära mig och så klart ha väldigt roligt.

Jag fick idag veta att en bekant vet mitt användarnamn och har läst vad jag skrivit här och tyckte jag skrivit fel i en tråd. Jag vet att du läser det här men bli inte arg, det handlar inte om bara dig utan situationen i att inte ha någon egen plats där jag bara kan få vara jag och anonym.

Hur har ni andra det? Vet era närstående om buke och att nu skriver här och vilket namn?
 
Vad jag vet är det två personer, inte närstående, som jag känner IRL som läser här. Det gör mig inget. Min pojkvän vet om sidan och skulle nog kunna snoka reda på vilket nick som är mitt om han gav sig den på det. Det skulle inte vara hela världen men det är nog bättre om han inte gör det känns det som.
 
Inte anonym alls. Min bästis läser här ibland utöver de vänner som är registrerade användare.
Sen vet jag inte, skriver bara saker jag kan stå för och är samma person här som irl så har inga problem om andra jag känner läser.
 
Inte alls anonym men å andra sidan är det få jag känner IRL som jag vet läser här. Jag tänker att man får stå för det man skriver och hantera det, eller vara försiktigare. Men jag tänker också att man kanske inte ska klaga på vad någon skriver på ett forum om det inte handlar om förtal exempelvis.
 
De vet att jag ibland skriver på ett internetforum, men inte mer än så, och så vill jag ha det också. Jag är inte speciellt annorlunda online jämfört med irl, men jag är mer öppen om vissa saker online; saker som jag inte alls känner mig speciellt bekväm med att diskutera irl pga att jag är osäker på hur det skulle tas emot. Har inga Buke-vänner så den biten är en icke-fråga.

Någon kanske skulle kunna snubbla över forumet och pussla ihop att det är jag pga skrivstilen, men det känns inte så jättesannolikt eftersom de flesta i min bekantskapskrets inte är några stora användare av sociala nätverk. Dessutom försöker jag vara noga med att inte avslöja för många specifika personliga detaljer, för att ytterligare minska risken att denna hypotetiska någon listar ut vem jag är. Jag gillar min anonymitet.
 
Känner folk IRL här och många vet vem jag är som jag inte känner. Min make vet att jag hänger här och läser själv ibland när jag ber honom om det är något jag vill visa men så vitt jag vet läser han inte aktivt själv. Mitt mellanbarn har frågat vad det här är för sida så jag antar jag är rätt öppen men skyltar inte med det. Känner någon mig så vad gör det. Jag är inte direkt anonym även om det är skönt att inte hela familjen hänger här. Hade jag velat skriva privat hade det fått vara i pappersform isf.
 
Jag har ingen aning. Är öppen om vem jag är vid kontakt, men skulle aldrig gå ut öppet här med namn och ansikte. Har haft någon inhyrd med hästar hos mig, en annan fd arbetskamrat men det är vad jag vet inte 'fler' i min bekantskapkrets som är här och läser. Jag har inget att skämmas för om så vore, men vill inte fläka ut mig på NÄTET så jag trivs med skuggplatsen i att ha ett användarnamn.
 
Vet era vänner och/eller familj om vad ni heter på buke och att ni skriver här? Jag kände att buke var en säker plats att skriva på, känner mig hemma här för att jag läst här i över 15 år, innan jag började skriva för det tog ett par år att våga.

Jag tyckte det var så skönt att ha något ställe att skriva bara utifrån mig, få ventilera, diskutera och lära mig och så klart ha väldigt roligt.

Jag fick idag veta att en bekant vet mitt användarnamn och har läst vad jag skrivit här och tyckte jag skrivit fel i en tråd. Jag vet att du läser det här men bli inte arg, det handlar inte om bara dig utan situationen i att inte ha någon egen plats där jag bara kan få vara jag och anonym.

Hur har ni andra det? Vet era närstående om buke och att nu skriver här och vilket namn?

Jag har ju bilder på både mig själv och mina hundar så anonym är jag inte. Men om du vill bli mer anonym kan du ju kontakta Gunnar och be om att få byta användarnamn?
 
Jag tror jag var rätt anonym i början men det har ju liksom gått över när jag visat bilder och skrivit namn på bästa hästarna. Folk känner ju liksom igen en.

Däremot brukar jag stå för vad jag skriver, så om nån vet att det är jag som skrivit spelar mindre roll.
 
Jag är inte ett dugg anonym och har samma nick på många håll sen snart 20 år tillbaka, men är ändå mer öppen här än på annat håll. Känner en del folk som hänger här men ingen närstående skulle vilja hänga på ett hästforum.
Tror öht inte att jag är så pass intressant att någon snokar, men om så så kan jag bara beklaga personens brist på liv 🤷‍♀️
 
Jag är ungefär världssämst på att vara anonym :D
Jag går inte runt och pratar med folk IRL om att jag skriver här, men tja, det är knappast någon hemlighet här vem jag är. Det finns både för- och nackdelar med det, men än så länge så överväger fördelarna. Hade jag verkligen hamnat i någon situation där det funnits behov av att diskutera något anonymt, då hade jag ordnat ett anonymt nick till det.
 
Inte jätteanonym. Typ hälften av mina vänner har jag lärt känna tack vare Buke. Men få av dem är aktiva idag.
Jag bryr mig inte om någon läser. Mestadels skriver jag om ganska triviala saker. Jag är noga med att inte skriva ut namn på mig eller andra ifall någon skulle känna "det där kan vara mig hon menar".
 
Jag trodde att jag visste vilka av mina IRL-vänner som fanns här men fick på ett ganska otrevligt sätt veta att en bekant läst vad jag skrivit, listat ut om vem jag skrivit och gått till den personen och talat om det. Jag behövde bara ventilera och blev lite deppig av detta faktiskt. Tycker man att min text är olämplig så är det väl bättre att ta det med mig personligen i så fall.

Jag kommer nog vara försiktigare med att ventilera mig när det gäller relationer men vill inte heller känna mig för hindrad. Ingen i min familj vet om att jag är bi/pan eller har ett öppet förhållande t ex, men det är nog inte någon superkatastrof om det kommer fram.
 
Inte direkt anonym, bilder på hästarna och genom tidigare inlägg kan man nog räkna ut var jag bor och jobbar. Gör ingen hemlighet av att jag hänger här heller. Men hittills är det ingen som hört av sig på det sättet du beskriver.

Tycker det är lite gränslöst av en bekant att lägga sig i vad du skriver på nätet faktiskt. Om du inte skrev direkt om hen.
 
Familj och närmaste vänner vet att jag skriver här även om jag inte tror de vet vad jag har för nick. De skulle såklart känna igen min avatar om de började läsa på buke, men det bekommer mig inte speciellt mycket. Jag skriver för det mesta väldigt ointressanta saker och är förhållandevis ”åsiktsprivat” så det finns nog inte så mycket spännande att hitta.

Dock känner jag en del bukefalister IRL efter att ha träffats genom buke. Dom vet ju såklart vem jag är, men hade jag haft problem med det hade jag inte träffat dom.
 
Inte ett dugg anonym. Mitt användarnamn har jag haft på olika platser sen i högstadiet, jag har bild på mig, berättat var jag bor och vad mina hästar heter. Skriver dock inget som jag inte skulle stå för irl.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 990
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 842
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 602
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp