Hur anonyma är ni på buke?

Inte alls skulle jag väl vilja säga. Dels känner man ju en del från Buke IRL. Men det är också folk i familj/vänner/sambo etc som inte är aktiva här som vet att jag är det. Det finns ju också bilder på mig, mina djur etc som jag postat här.

Jag delar inte med mig av sånt jag inte kan dela med mig av IRL.
Jag räknar med att vem som helst kan komma att läsa vad jag skriver på nätet.
Behöver jag ventilera ngt som jag tycker är känsligt och inte vill att vem som helst ska veta gör jag det med mina vänner/familj.
 
Vänner och familj vet inte att jag skriver här, tror jag iallafall.
Är ingen som frågat vilka sidor jag brukar vara inne på och pratar om annat än "jag läste på buke".
 
Jag har många gånger...tja...förfasat mig får jag nog säga....över vad ”folk” skriver på forum likt detta och där man lätt kan identifiera dom.

Att man skriver whatever om sig själv men när man börjar blanda in tex sin partner....inte ok tycker jag.

Jag skulle bli mycket ledsen om min partner skrev intima/ privata detaljer om oss på ett nätforum där han lätt kunde identifieras och i förlängningen även jag.

Jag är själv inte det minsta privat på nätet gällande mig själv men är otroligt försiktig med vad jag skriver om andra.
 
Jag har lärt mig att vara anonym - hoppas jag. Google avslöjar ju en ändå, men jag har haft något nick här innan där jag skrev för mycket och fick avsluta, både för min och familjens skull. Bukes har definitivt en inlärningskurva, haha :D
 
Jag är inte särskilt anonym, lägger ut bilder på mig själv, skriver var jag bor osv. Däremot pratar jag inte vitt och brett om buke om jag inte försäger mig ^^. Men, jag försöker att tänka en extra gång och bara skriva sånt jag kan stå för (klart man ska stå för allt man skriver, men t ex inte skriva i stundens hetta).
 
Jag är inte särskilt anonym. Familjen vet att jag hänger här, även om de inte vet vad jag heter. Har träffat en del vänner härifrån så de vet ju uppenbarligen vem jag är. Förr i tiden när jag hade häst och skrev i grenforumen visste nog rätt många vem jag var iom att jag var tävlingsaktiv, så det går ju att spåra om man nu skulle vilja det. Men jag står för de jag skriver här så.
 
Inte paniskt anonym.

Vill inte vara helt lätt identifierad - för att ha lite distans till vem-som-helst".
Här på forumet finns en del jag träffat och en del som jag känner sedan länge. Det räcker bra så.

jag är en halv-officiell person och en del av det jag skriver här skulle jag inte stå på torget och basunera ut. Mest för att de är privata ting.
Är dock helt säker att om någon verkligen gav sig den på det så hittar den mig. Men varför skulle de?

Jag uppskattar verkligen INTE när nån kommer med antydningar om min hemort t.ex. (som hittills alltid varit fel)
 
Jag är nog rätt anonym - tror inte att någon vet vem jag är egentligen, mer än hur jag ser ut och hur hunden ser ut. Ingen i min närhet vet heller att jag skriver här. Min man skulle nog bli chokad om han visste hur mycket tid jag lägger på att läsa på det här forumet. :angel:
 
Jag är inte anonym, några som läser här känner mig. Det är okej, finns inget jag skriver som någon jag känner skulle bli upprörd över.
 
Inte jätteanonym, men tror inte nån av mina vänner vet att jag finns här (utöver dom som också är här). Sambon vet om att jag är på buke och mitt nick, men är aldrig här själv och läser (såvitt jag vet).
 
Jag var inte särskilt anonym förut, men när jag fick veta att en viss person läser här ibland såg jag till att få nytt användarnamn via Gunnar. Visst kan man snoka i flera år gamla inlägg och hitta bilder på min häst, men jag tvivlar på att hen skulle göra det.
Tycker om att kunna "bara vara" här liksom.
 
Mig veterligen är det ingen jag umgås med som ens känner till bukes existens. (Kan ju såklart ha fel :p ) Men det spelar inte så stor roll oavsett. Utelämnar vissa delar av mitt liv av respekt för de inblandade och skriver bara sånt som skulle vara okej att folk kände igen.
 
Vet era vänner och/eller familj om vad ni heter på buke och att ni skriver här? Jag kände att buke var en säker plats att skriva på, känner mig hemma här för att jag läst här i över 15 år, innan jag började skriva för det tog ett par år att våga.

Jag tyckte det var så skönt att ha något ställe att skriva bara utifrån mig, få ventilera, diskutera och lära mig och så klart ha väldigt roligt.

Jag fick idag veta att en bekant vet mitt användarnamn och har läst vad jag skrivit här och tyckte jag skrivit fel i en tråd. Jag vet att du läser det här men bli inte arg, det handlar inte om bara dig utan situationen i att inte ha någon egen plats där jag bara kan få vara jag och anonym.

Hur har ni andra det? Vet era närstående om buke och att nu skriver här och vilket namn?

Jag har alltid haft principen att aldrig skriva något på nätet som jag inte skulle publicera i en tidning med mitt eget namn, just för att anonymiteten är så osäker. Är halvanonym på Buke, det är inte svårt att lista ut vem jag är och många har träffat mig.
 
Inte tillräckligt! Skulle gärna börja om med helt nytt nick faktiskt. Främst eftersom jag haft mitt nick så himla länge och jag för 10+ år sen hade en annan syn på vad jag ville dela med mig av än vad jag har idag.
 
Jag är hyfsat anonym, ingen jag känner hänger här. Om någon mot förmodan skulle snubbla in så skulle de känna igen mig via hunden på min avatar.
 
Har ju lärt känna en hel del fina människor via buke, så det är ju svårt att vara anonym då! Annars är det väl inte så många som vet att buke finns mer än att jag skriver på ett forum. Har/haft nicket på flera ställen under lång tid och det finns ju bilder/namn på hundarna :)
 
Jag är inte anonym, är för öppen med mina husdjur osv för det. Har också ett antal kompisar härifrån.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 994
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 862
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp