Hur behandla mugg?! [Bilder]

Sv: Hur behandla mugg?! [Bilder]

Nu så här 4 år senare så vet många att mugg kommer av att magen är i obalans hästen har troligen ätit skräpväxter i hagen tex alsickeklöver. Min nyköpta häst fick illa mugg mitt på sommaren å hagen va torr. Det kom av byte av hage å foderomställning så mitt sätt att tackla det hela var att låta benen vara å enbart ge behandling för magen , jag ger honom lite jäst, vanlig bakjäst ca 10 gram per dag, en 5e dels kub i foderhinken å nu är muggen borta. Vita partier på hästarna blir som solbrända, tappar hår å får sår som inte ger sig. Det finns även specialfoder men det är dyrt det viktigaste är att få tillbaka rätt balans å bakterieflora i magen. Det är vad jag tror på iallafall å på min häst blev det bra resultat. När det var som värst kunde jag inte ens titta på bakbenet förens han reagerade.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 371
Senast: caballus
·
Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
13 492
Senast: Petrow90
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 240
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp