Hur beställer ni på pizzerian?

Jag fattar verkligen inte poängen med att de har typ 70 olika pizzor med olika kombinationer av pålägg, sällan någon som jag ens vill ha och ofta väldigt likadana kombinationer (typ alla med kyckling innehåller banan och curry också, till exempel). Varför inte ha ett grundpris och sen 5 kr per extra ingrediens till exempel? :confused: Hela systemet är ju ologiskt! :cautious:

(Med det sagt beställer jag helst en Hawaii, utan ost!)
Håller med om att det är bäst att kunna välja själv. Bor utomlands och här har alla pizzerier några pizzor på matsedel, men mest populärt är att beställa med två valfria pålägg och betala lite extra om man vill välja fler. Finns även en nudelrestaurang där man själv väljer vilken sorts nudlar man vill och sen grönsaker, kött och sås. Mycket enklare än att läsa igenom en meny och plocka bort och lägga till.
 
Jag älskar pizza. Har en favoritpizzeria.

Beställer alltid samma, en Iraj utan köttfärs med ruccola istället.
(Tomatsås, Ost, Köttfärs, Lök, Jalapeno, Färsk vitlök, Tomater, Cayennepeppar, Orientdressing)

De kan mitt namn och brukar avsluta min mening innan jag hinner göra det 😂😂

Vi beställer alltid en Hawai och en Danne på Iraj 😛.

Danne har rökt renkött, färsk rödlök, färsk svamp, bea.
 
Har plötsligt insett vilken enkel människa jag är. Jag beställer något från menyn, spelar inte så stor roll vad det är, ändrar inte något, bryr mig förmodligen inte om jag får något helt annat när maten väl kommer och har ingenting emot ananas och banan i mat. Så länge pizzerian inte serverar mig ärtsoppa kommer jag med stor sannolikhet att äta och vara nöjd ändå.

Och tack och lov att vi inte ska gå och äta pizza tillsammans. Tänk att hamna i kön bakom 50 bukefalister som alla ska ändra eller lägga till något på sin beställning :laugh:
Jag skulle aldrig justera något om det är fullsatt och stressigt i köket :) Alternativt frågar om det är okej, annars tänker jag att kockarna ska slippa allt för dryga bongar ^^
 
Vi beställer oftast kebabrullar och då blir det en helt normal, en utan feferoni och en med kyckling och utan feferoni och lök. Tar vi pizza brukar vi välja någon som finns utan att ta bort/lägga till något.
 
Köper pizza från uteslutande tre ställen, två "vanliga" pizzahak och en lite finare restaurang (med pizza på menyn). Från de två förstnämnda köper jag till 99,9 procent Vesuvio, ibland kan jag festa till det med en Calzone. På det ena stället är pizzorna ganska små, på det andra tar jag alltid en barnpizza.

Köper jag från den "finare" restaurangen brukar jag ta en Vesuvio (barnpizza förstås) men lägga till fläskfilé. De har en pizza som innehåller fläskfilé som är jättegod men tyvärr också innehåller massa läskigt som svamp, kryddor och dylikt som jag inte äter, så då plockar jag russinen ur kakan och modifierar två sorter som de redan har.
 
Eftersom jag jobbar natt och vi har traditionen att avgående natt äta pizza så äter jag pizza åtminstone två gånger per sex veckor. Då beställer jag Lunda Special: Tomatsås, Ost, Skinka, Lök, Tomat, Gyros, Starksås (som jag ändrar till blandad sås vitlök+stark), Vitlök.
Sen kan det hända att jag äter pizza hemma och på den pizzerian vi brukar beställa från tar jag Magnifico: Mozzarella, tomatsås, salami, rökt skinka, spansk peppar, bacon, rödlök.

Äter jag på andra ställen äter jag gärna kebab-/gyrospizza. Med så många saker som möjligt på :d
 
När ni köper mat på pizzerian köper ni då en befintlig pizza, sallad, annan maträtt eller lägger ni till och/eller drar i från?

Jag äter kyckling men inte annat kött och tycker att det är lite trist med vegetariskt så jag köper ofta en pizza med kött och byter ut det mot kyckling.

Just nu har jag dock ätit en befintlig kycklingpizza med curry och nötter.

Köper ni mycket samma eller varierar ni?

Diskutera gärna allt runt pizzerior. Hiss och diss.
Äter olika pizzor men tar alltid bort kött så det blir lite olika vegetariska i alla fall. I min närmsta stad finns det en pizzeria som gör en magisk variant av margherita pizzor. Låter jättetrist jag vet, vet inte vad dom gör, om det är tomatsåsen som är speciell eller vad men jättegoda och toppas med ruccola/sallad och lite soltorkade tomater. 🤤
 
Äter olika pizzor men tar alltid bort kött så det blir lite olika vegetariska i alla fall. I min närmsta stad finns det en pizzeria som gör en magisk variant av margherita pizzor. Låter jättetrist jag vet, vet inte vad dom gör, om det är tomatsåsen som är speciell eller vad men jättegoda och toppas med ruccola/sallad och lite soltorkade tomater. 🤤
Alltså, får man en riktigt välgjord pizza vill man ha så få ingredienser som möjligt. Några få smakpunkter och sedan ren njutning.

Men det är ju inte den typen av pizza man får från en vanlig standardpizzeria - och då kan de lika gärna få slänga på lite mer fyllning.
 
Beställer jag själv blir det en Flygande Jacob från pizzerian nära mig. (tog bild för mina spelvänner var mycket undrande över bananen.
flygande jacob.png

Beställer sonen till oss alla tar han från en pizzeria lite längre bort, då blir det en Mamma Rosa, kyckling, champinjoner, räkor, kurry och sås, alltid vitlökssås. Picasso skinka, champinjoner, räkor, kyckling, peperoni, vitlökssås. Quattro stagione skinka, champinjoner, räkor, musslor, kronärtskocka.
 
Jag är väldigt förtjust i hawaii med kebabsås, men varierar ibland med någon variant som har lufttorkad skinka och ibland pizza med korv.
Vi har en väldigt bra "finpizzeria" här och där beställer jag alltid en pizza med avokado, mango, fetaost och annat mums. Hade aldrig trott att det skulle vara en bra pizzakombo men det är en riktig smaksensation:love:


Vad spännande finpizzan låter! Är allt varmt eller lägger dom på efter ugnen?
 
Jag beställer oftast någon kebab. Kebab med bröd, rulle eller tallrik. Här i krokarna är nästan allt kebabkött karré och jag tycker det är godast.

Pizza är ju absolut godast att äta på plats. Inte alls lika god att ta hem då den hinner svalna lite. Om det blir pizza blir det oftast en Hawaii med sås och pommes om jag delar med barnen. Calzone kanske om jag äter själv. Pizzaskinkan är så god.
Men den godaste finpizzan jag ätit var en Bianco med bl a kräftstjärtar på :love:
 
Jag brukar alltid välja lite olika men ändrar inte så mycket i pizzan. På ett ställe har de t.ex. La Maffia med paprika på så då säger jag helt enkelt "la maffia utan paprika", Vill också gärna ha såsen bredvid så det nämner jag med.
Eller "en kebabpizza med champinjoner".

Krånglar inte till det för mycket 😅
 
Jag beställer nästan bara från ett ställe, och då genom app. Beställer ofta en grundpizza och sen lägger jag till och drar ifrån beroende på vad jag är sugen på. Senast beställde jag fårostpizza, tog bort feferoni och la till broccoli och vitlök och gjorde den inbakad. Ska jag beställa på en vanlig pizzeria som inte har så många alternativ utan kött så blir det oftast falafelrulle med tomatsås.
 

Liknande trådar

Mat Om drygt en vecka åker jag på min mycket efterlängtade semester till Paris. Jag söker tips på restauranger/krogar som serverar god och...
Svar
11
· Visningar
1 135
Senast: annersia
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 716
Äldre Jag brukar försöka äta bra mat, för mig innebär det mycket grönsaker, oprocessad mat och undvika alltför mycket vitt mjöl (min mage...
2
Svar
24
· Visningar
2 170
Senast: nickan1
·
Äldre Mästerkockar (och annat kreativt köksfolk) - jag behöver hjälp med lunchlådan :) Jag äter nästan uteslutande sallad till lunch, och...
Svar
18
· Visningar
1 838
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp