Bukefalos 28 år!

Hur blir man av med vattensköldpaddan?

lektra

Trådstartare
som rubriken lyder.

Har haft den väldigt länge nu och barn tycker ju sköldpaddor är kul! Det gjorde ju jag... men inte längre

Men HUR blir man av med dem? sälja är uteslutet.

Hur skulle ni gjort?
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

Det låter som att du frågar hur man lättast DÖDAR en sköldpadda?:confused:


fråga nån släkting annars om de vill ha den?
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

nej nej... Avliva vågar jag inte.

Släktingarna har egna :p så det går inte heller. Men det kanske bara är att fråga runt... hm *sneglar mot grannens hus*
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

Ja men vad hade du tänkt göra med den om du inte ska ha kvar den, inte sälja den och inte avliva den? :confused:
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

Skickar hit den? :idea:

Låter lite konstigt,du vill inte ha den,inte sälja den,inte avliva den...vad finns det för alternativ?
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

ja om du vill ha den så visst! :idea:

Det finns nog ingen som vill betala för en sköldpadda - därför inte sälja.
Avliva undviker jag gärna.
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

ja om du vill ha den så visst! :idea:

Det finns nog ingen som vill betala för en sköldpadda - därför inte sälja.
Avliva undviker jag gärna.

Klart jag vill det.
Lite svårt att ta mig dit du bor bara. Jag bor norr om gbg.
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

Man väntar tills närmaste varuhus har utförsälgning av badrumms artiklar. Det står alltid någån jaqutzi och bubblar inbjudande för att locka folk att köpa. Släpp ner sköld paddan där och låt det bli nästa familj som passerar med en unge till deras problem

Lille bror "Titta mamma en sköldpadda i polen!?"

Stora sysster "Åååå vad söt han är.. mamma kan vi inte få ta med honom hem?

resten av historien kan vi väll alla som någon gång varit i kontakt med en barn som vet vad den vill ha ;)
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

som rubriken lyder.

Har haft den väldigt länge nu och barn tycker ju sköldpaddor är kul! Det gjorde ju jag... men inte längre

Men HUR blir man av med dem? sälja är uteslutet.

Hur skulle ni gjort?

Man tar sitt ansvar och behaller den tills den blir gammal och dor av alder. Den aldsta dokumenterade rodorade vattenskoldpaddan ( dvs dar man sakert vet klackningsar) blev bara 42 ar gammal. Sa det ar bara att halla ut!

Min forsta skoldpadda tog jag over for mer an tio ar sedan nar jag jobbade extra pa en skola. En av lararnas barn hade trottnat och sedan sprack akvariet. Sa Padraig( Paddy) finns kvar har annu. Daremot sa har tva andra vuxna rodorade jag tagit hand om dott efter nagra ar. Men dom kan ju ha varit ratt gamla nar dom kom hit.

/kt
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

Om man skaffar sig ett djur med lång livslängd som inte är säljbart får man stå sitt kast och vara beredd att ha kvar det livet ut om man inte hittar någon som vill överta djuret och kan ge det ett bra hem. Att djurägarens ansvar börjar redan när man bestämmer sig för att köpa ett djur.
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

Man tänker efter innan! Så enkelt är det, oavsett vilket djur man än skaffar.
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

Det finns ju några alternativ
- Sälja
- Ge bort (tvivelaktigt om det är ok att ge bort ett djur men det hör inte till denna diskussion)
- Avliva
- Behålla
(Sen finns alt 5 vilket är att släppa ut och hoppas på det bästa, vilket jag vet att folk gör, men det är inte rätt!!)

Ärligt talat, vill du inte ha kvar den och du inte tror att du kan sälja/ge bort den så är det väl bara att avliva kvar. En död sköldis lider inte.
Skaffar man ett djur så tar man ansvaret för det!
 
Sv: Hur blir man av med vattensköldpaddan?

Ärligt talat, vill du inte ha kvar den och du inte tror att du kan sälja/ge bort den så är det väl bara att avliva kvar. En död sköldis lider inte.
Skaffar man ett djur så tar man ansvaret för det!
Det är klart att det går att sälja/skänka den, om man lägger tid och energi på det. Vilket jag anser vara en självklarhet att man gör.

LIA
 

Liknande trådar

Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
528
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
790
Senast: julgrisen
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Vad har ni för upplevelse med den? Den är ju relativt ny. Jag har den till min pojke nu och testar eftersom han...
2
Svar
26
· Visningar
2 536
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder ovan. Vad tycker ni är ok/ inte ok skäl att lämna tillbaka foderhäst? Hög ålder på hästen? Krämpor? Personkemi...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp