Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han ringde 4/5 ggr idag.


Sista gången så ringde jag upp .. han skrev då att han hade tråkigt när han lagade mat. Jag sa att han har ju släkt... Familj . Men han ville inte störa dom. När jag ville lägga på för att jag skulle vidare med en vän så var han tvungen att påpeka att var det skämmigt att prata med mig? Var det därför?

Och igen, nej, jag borde inte ha ringt upp...

Men jag ville väll som vanligt inte få en "blåsig situation" när jag ska hämta barnen senare i veckan... Och jag känner hur paniken byggs upp i mig när jag fortsätter att INTE svara och han ringer på vanlig telefon och Messenger sen
Förstår känslan så väl även om jag inte varit i din situation.
Man vill ju inte att det blir jobbigare länge fram.

Som jag skrev så hade även jag haft svårt för att göra det man borde.
 
Han ringde 4/5 ggr idag.


Sista gången så ringde jag upp .. han skrev då att han hade tråkigt när han lagade mat. Jag sa att han har ju släkt... Familj . Men han ville inte störa dom. När jag ville lägga på för att jag skulle vidare med en vän så var han tvungen att påpeka att var det skämmigt att prata med mig? Var det därför?

Och igen, nej, jag borde inte ha ringt upp...

Men jag ville väll som vanligt inte få en "blåsig situation" när jag ska hämta barnen senare i veckan... Och jag känner hur paniken byggs upp i mig när jag fortsätter att INTE svara och han ringer på vanlig telefon och Messenger sen
För att han hade Tråkigt trakasserar han sitt motvilliga ex istället för att höra av sig till en kompis eller släkting? Alltså nej, det köper jag inte. Det är fortfarande kontroll, kontroll, kontroll.
Jag förstår att paniken stiger när han jagar dig på det där viset. :(
 
Senast ändrad:
Gjorde det. Han skrev då att han bara hade tråkigt....


Men jag hade puls och tänkte bara framåt när vi hade överlämning
och då frågade du om han ringt sin familj eller en vän och då svarade han i sin tur att han inte ville störa dom? Där tänker jag att du kunde svarat, ok, jag är tyvärr upptagen, vi ses på (avlämningsdag)? Men han kan flippar ur då?
 
Han ringde 4/5 ggr idag.


Sista gången så ringde jag upp .. han skrev då att han hade tråkigt när han lagade mat. Jag sa att han har ju släkt... Familj . Men han ville inte störa dom. När jag ville lägga på för att jag skulle vidare med en vän så var han tvungen att påpeka att var det skämmigt att prata med mig? Var det därför?

Och igen, nej, jag borde inte ha ringt upp...

Men jag ville väll som vanligt inte få en "blåsig situation" när jag ska hämta barnen senare i veckan... Och jag känner hur paniken byggs upp i mig när jag fortsätter att INTE svara och han ringer på vanlig telefon och Messenger sen
Du stod emot 4 ggr. Det är ju ett jätteframsteg. Snyggt jobbat :up:
 
Det gör det! Jag försökte verkligen idag.... Satans jävla skit! Det liksom känns fysiskt i hela kroppen och huvudet blir bara kaos

Om du jobbar då? Svarar du då också?

Alltså ingen människa har skyldighet att svara 24/7 oavsett vem som ringer. Jag svarar sällan när jag tränar, är ute med hundar eller på jobbet. Ibland messar jag att jag är upptagen och frågar om det var nåt viktigt om personen gör flera försök och är det inte viktigt så är konversationen slut där. Det är normalt att inte alltid vara tillgänglig eftersom man har ett liv.

Har stark igenkänning och önskar att du inte hade ångest, vi är många som trillat i den fällan. Du förstår iallafall att det är trakasserier och inte ditt fel, en annan la ju all skuld på sig själv.

Ta ett steg i taget och andas. Vi ger många tips här av omtanke men alla förstår att du är i en svår sits, ta till dig det du kan och orkar och ta en dag i taget. Känn ingen press, vi har din rygg.
Du är på rätt spår och sakta men säker är du på väg mot framtiden ❤.
 
Tack Buke ❤️ och ja, jag är rädd för att han ska flippa ur.
Har du pratat om någon myndighet om detta tex socialen eller polisen? Jag tänker att de kanske kan ge råd och stöd i olika form. Polisen tex genom att berätta när han går övergränsen till ett brott och vad som händer då och socialen om när han går övergränsen vad det gäller sina föräldrarättigheter samt vad de kan ge för stöd om situationen eskalerar.
 
Gjorde det. Han skrev då att han bara hade tråkigt....


Men jag hade puls och tänkte bara framåt när vi hade överlämning
Nope, det är fortfarande kontroll han vill ha. Hade han haft genuint tråkigt hade han ringt en vän/släkting, inte dig.

Du gjorde ett superframsteg som inte svarade och som istället skickade sms. Förstår att du får puls just nu, var dock inte rädd för att ta hjälp av myndigheter ifall du märker att han flippar ur. Din säkerhet och integritet går före hans sårade känslor och han är fullt kapabel till att skaffa hjälp med det på annat håll.
 
Du gjorde ett superframsteg som inte svarade och som istället skickade sms. Förstår att du får puls just nu, var dock inte rädd för att ta hjälp av myndigheter ifall du märker att han flippar ur. Din säkerhet och integritet går före hans sårade känslor och han är fullt kapabel till att skaffa hjälp med det på annat håll.
Exakt så.
HAN ÄR INGET BARN.
Han är en vuxen person som inte behöver en dadda.

OM det skulle vara så så bör socialen kontaktas.
(Då är han varken kapabel eller lämplig att ha barn i hushållet....)
 
Tack Buke ❤️ och ja, jag är rädd för att han ska flippa ur.
Nu har du ju jättemycket redan och jag vill absolut inte lägga något mer på bördan och jag vill absolut inte insinuera att det är ditt ansvar om han flippar ur, men om det känns rätt och du har tid och ork, så kanske en titt på nån typ av självförsvarsträning kan vara en grej som kan ge dig lite styrka och inte känna dig lika utlämnad? Lite som en sån där flygplansinstruktion, så att du har en grundkänsla för 1, när han går över gränsen och 2, de grundläggande stegen för att sätta dig själv och dina barn i säkerhet tills hjälp anländer?

Även om han inte går över till fysiskt våld direkt mot dig, utan kanske din egendom eller så som du varit rädd för, så tänker jag att det kan ge dig mer styrka att våga och orka sätta gränser kanske. Men återigen, du har redan mycket och jag vill inte lägga mer på dig. Du är så stark och har redan kommit så långt i att stå upp mot honom och inte gå med på all skit han säger :heart Helst ska du ju aldrig behöva använda det ändå, men tänker att veta att du kan kan ge dig mer styrka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 491
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 676
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 132
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 074
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp