Bukefalos 28 år!

Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för omtanken ❤️

Det har varit "blåsigt". Jag har ju inte barnen och jobbar svåra tider de här veckorna, men han lyckas komma åt mig ändå. Och när jag nu senast för några timmar sen ifrågasatte varför han tillägger "men det kanske är hemligt?" Om saker för att jag blev irriterad. Jadå satte det ju igång igen. Om att vi behöver kommunicera, vad jag värdesätter i ett förhållande... Att vi inte hade diskuterat det ordentligt innan... Att jag inte vet vad jag vill. Och att det för honom var HELT otänkbart att gå isär om man skaffat barn. Att det var därför han ville vänta så länge med det för att vara säker på att det höll.
Sen att han inte kan få ihop att Jag kände mig ensam i vår relation när jag bara var så upptagen med jobb, träning, vänner och barn .. det är ju därför vi är där vi är. Men att jag kände mig och känt mig ensam, det var svårt att förstå....


Jag svarade att det behöver vi inte förstå,och att jag försökte! Men jag orkar inte försöka mer, mina känslor är slut och jag har aldrig sagt att skilsmässa är något som jag varit okej med osv.

-Men inte otänkbart,för då gör man det inte!


,...................................

Han sa mer saker, jag bara orkar inte komma ihåg tror jag...
Eller så kommer orden i huvudet inatt... Eller sen när jag försöker slappna av...

Jag hade en bra dag innan faktiskt...och tänkte att Idag har han inte hört av sig..

Han ringde för att fråga om jag kunde ha barnen i helgen... Han hade ett möte. Det kom fram på slutet
Du behöver ju inte komma ihåg vad han säger, det är ju samma skit om och om igen bara.
 
Tack för omtanken ❤️

Det har varit "blåsigt". Jag har ju inte barnen och jobbar svåra tider de här veckorna, men han lyckas komma åt mig ändå. Och när jag nu senast för några timmar sen ifrågasatte varför han tillägger "men det kanske är hemligt?" Om saker för att jag blev irriterad. Jadå satte det ju igång igen. Om att vi behöver kommunicera, vad jag värdesätter i ett förhållande... Att vi inte hade diskuterat det ordentligt innan... Att jag inte vet vad jag vill. Och att det för honom var HELT otänkbart att gå isär om man skaffat barn. Att det var därför han ville vänta så länge med det för att vara säker på att det höll.
Sen att han inte kan få ihop att Jag kände mig ensam i vår relation när jag bara var så upptagen med jobb, träning, vänner och barn .. det är ju därför vi är där vi är. Men att jag kände mig och känt mig ensam, det var svårt att förstå....


Jag svarade att det behöver vi inte förstå,och att jag försökte! Men jag orkar inte försöka mer, mina känslor är slut och jag har aldrig sagt att skilsmässa är något som jag varit okej med osv.

-Men inte otänkbart,för då gör man det inte!


,...................................

Han sa mer saker, jag bara orkar inte komma ihåg tror jag...
Eller så kommer orden i huvudet inatt... Eller sen när jag försöker slappna av...

Jag hade en bra dag innan faktiskt...och tänkte att Idag har han inte hört av sig..

Han ringde för att fråga om jag kunde ha barnen i helgen... Han hade ett möte. Det kom fram på slutet
Tiden för att resonera om ert förhållande är över. Punkt slut. Över.

Radera samtalet ur minnet. Inget av det är värt att spara i minet.

Barnens tider är inte till för att ändra hit och dit.
Han har barn! De tider barnen är hos honom ska han prioritera barnen. Hans ego får han gömma undan nånstans.
När han har barnen har han dem. Det är bara att låta bli annat då.

Sänder styrka. Ta hand om dig och låt honom sköta sitt eget. :heart

(du har väl noterat vad han försökte ändra? skriv klockslag och ärende.)
 
Jadå satte det ju igång igen. Om att vi behöver kommunicera, vad jag värdesätter i ett förhållande... Att vi inte hade diskuterat det ordentligt innan... Att jag inte vet vad jag vill.
Eftersom du inte längre är i ett förhållande med honom, och inte har något som helst intresse av att vara det heller, är ju det där väldigt mycket något han ska skita i.

I övrigt håller jag med de andra gällande gränsdragning och hjälp med kommunikationen. Det är en väldigt obehaglig människa du har att göra med här och jag kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt svårt och jobbigt det måste vara för dig. Hoppas att bollandet med Buke kan hjälpa till att göra det lite mer uthärdligt.
 
Jag skulle vara bestämd med att just för byte av barntider (vilket ju kan inträffa för båda, och man vill kanske vara smidig) så vill jag bara ha den diskussionen via sms, av den enkla anledningen att det då är mindre risk att glömma vad som är sagt. Och därmed avsluta denna typ av telefonsamtal snabbt.

Nu lyckades han ju svamla en massa innan - så skulle jag nog ha sagt "jag har väldigt bråttom, är det nåt viktigt?" Och sen hänvisa till sms om barnen.

Men. Lättare sagt än gjort i din situation, jag vet. 💕
 
@Framtiden sänder styrka ❤.

Du ska bara glömma bort hans resonemang, de är inte värda att minnas eller lägga vikt vid mer än att hålla i minnet att han är desperat och fullkomligt ologisk.

Hade han velat ha en chans till dig så hade han inte hotat/manipulerat/argumenterat utan tagit tag i sitt eget liv och gett dig andrum. Den man älskar håller man inte fången, den släpper man fri och önskar all lycka och välgång i livet ❤.
 
@Framtiden sänder styrka ❤.

Du ska bara glömma bort hans resonemang, de är inte värda att minnas eller lägga vikt vid mer än att hålla i minnet att han är desperat och fullkomligt ologisk.

Hade han velat ha en chans till dig så hade han inte hotat/manipulerat/argumenterat utan tagit tag i sitt eget liv och gett dig andrum. Den man älskar håller man inte fången, den släpper man fri och önskar all lycka och välgång i livet ❤.
Exakt. Han beter sig inte som en partner utan som en fångvaktare.
 
Tack för omtanken ❤️

Det har varit "blåsigt". Jag har ju inte barnen och jobbar svåra tider de här veckorna, men han lyckas komma åt mig ändå. Och när jag nu senast för några timmar sen ifrågasatte varför han tillägger "men det kanske är hemligt?" Om saker för att jag blev irriterad. Jadå satte det ju igång igen. Om att vi behöver kommunicera, vad jag värdesätter i ett förhållande... Att vi inte hade diskuterat det ordentligt innan... Att jag inte vet vad jag vill. Och att det för honom var HELT otänkbart att gå isär om man skaffat barn. Att det var därför han ville vänta så länge med det för att vara säker på att det höll.
Sen att han inte kan få ihop att Jag kände mig ensam i vår relation när jag bara var så upptagen med jobb, träning, vänner och barn .. det är ju därför vi är där vi är. Men att jag kände mig och känt mig ensam, det var svårt att förstå....


Jag svarade att det behöver vi inte förstå,och att jag försökte! Men jag orkar inte försöka mer, mina känslor är slut och jag har aldrig sagt att skilsmässa är något som jag varit okej med osv.

-Men inte otänkbart,för då gör man det inte!


,...................................

Han sa mer saker, jag bara orkar inte komma ihåg tror jag...
Eller så kommer orden i huvudet inatt... Eller sen när jag försöker slappna av...

Jag hade en bra dag innan faktiskt...och tänkte att Idag har han inte hört av sig..

Han ringde för att fråga om jag kunde ha barnen i helgen... Han hade ett möte. Det kom fram på slutet
Så utmattande... Han försöker trötta ut dig, suga all kraft. Vad starkt av dig att stå emot!
Och så när han rantat in absurdum slänger han ur sig att han inte kan ha barnen i helgen. Undrar om det är en teknik för att ta mer av din tid och kraft eller om han verkligen har ett möte. Vem har möten under helgen?

Jag blir helt matt av att läsa hur han håller på. Stackars du som upplever det IRL. Han har inte rätt att kräva förklaring av dig. Du behöver inte förklara något. Du vill inte mer, that's it.
 
@Framtiden kan du inte försöka andas nu och läsa igenom de senaste 30 sidorna och se hur det här faktiskt eskalerar med konstiga och potentiellt farliga saker för varje inlägg du skriver? Klart man ska ha koll som någon annan skrev på sitt lån och hus för en bodelning, men någonstans kanske inte alla grejer är värda att fortsätta bli nedtryckt på det här sättet? Sätt en gräns för dig själv, svara inte till exempel. Han verkar ju faktiskt inte helt ensam (det finns ju föräldrar till honom som jag förstått det?) så händer något akut med barnen så kommer han ju liksom få hjälp. Jag förstår att det känns skithårt, jag har också suttit med en mansbäbis som inte kunde ta hand om barn när de var 3 och 4 år. En karl som kunde gå till ica och handla och lämna barnen hemma med öppna fönster på andra våningen och gav dem glass till frukost, men också en karl som tog varje chans att fortsätta trycka ner och kontrollera mig, oftast genom barnen. Det känns skit och man har riktig jävla ångest, men enda sättet för mig var att faktiskt låta han ta ansvar för barnen och lösa de problem som uppstod och jag därför inte svarade på hans kontaktförsök. Det tog några år, men nu har han i alla fall vuxit upp och har tagit ansvar för dem.

Tillägg: Ska sägas också att när det gick upp för honom att han faktiskt inte kom åt mig genom barnen tappade han intresset ganska snabbt för dem så det blev varannan helg hos honom vilket har funkat väldigt bra för både barnen och mig.
 
Senast ändrad:
Tack för omtanken ❤️

Det har varit "blåsigt". Jag har ju inte barnen och jobbar svåra tider de här veckorna, men han lyckas komma åt mig ändå. Och när jag nu senast för några timmar sen ifrågasatte varför han tillägger "men det kanske är hemligt?" Om saker för att jag blev irriterad. Jadå satte det ju igång igen. Om att vi behöver kommunicera, vad jag värdesätter i ett förhållande... Att vi inte hade diskuterat det ordentligt innan... Att jag inte vet vad jag vill. Och att det för honom var HELT otänkbart att gå isär om man skaffat barn. Att det var därför han ville vänta så länge med det för att vara säker på att det höll.
Sen att han inte kan få ihop att Jag kände mig ensam i vår relation när jag bara var så upptagen med jobb, träning, vänner och barn .. det är ju därför vi är där vi är. Men att jag kände mig och känt mig ensam, det var svårt att förstå....


Jag svarade att det behöver vi inte förstå,och att jag försökte! Men jag orkar inte försöka mer, mina känslor är slut och jag har aldrig sagt att skilsmässa är något som jag varit okej med osv.

-Men inte otänkbart,för då gör man det inte!


,...................................

Han sa mer saker, jag bara orkar inte komma ihåg tror jag...
Eller så kommer orden i huvudet inatt... Eller sen när jag försöker slappna av...

Jag hade en bra dag innan faktiskt...och tänkte att Idag har han inte hört av sig..

Han ringde för att fråga om jag kunde ha barnen i helgen... Han hade ett möte. Det kom fram på slutet
Som sagt, det kan vara smart att låta honom klara barnen själv och inte hjälpa honom. Då kanske han blrjar ta ansvar eller inser att han inte klarar det och önskar sig varannan helg istället.

Kanske kan du testa att svara att så länge han inte respekterar att du vill avsluta er relation så finns det absolut ingen poäng med att ni försöker kommunicera alls.

Jag förstår dig att det är svårt att stå emot. Och jag tror att när du tänker tillbaka på detta om ett år kommer du se bättre hur jävla orimligt och ohållbart det är att du utsätts för det här gång på gång.

Jag vet att du läst det hundra gånger redan men försök verkligen undvika att låta honom misshandla dig psykiskt på detta sätt. Svara inte. Klarar du inte av att ignorera honom, skicka ett mess och fråga om det var en viktig praktisk fråga han vill skriva på sms. Allt som inte är viktigt och praktiskt borde du lämna utan svar. (Att han behöver barnvakt är inte viktigt för dig)

Framförallt, svara ALDRIG när han ringer utan kontakta honom på dina villkor via text.
 
Döp om honom på din telefon så han heter SVARA INTE för att påminna dig själv precis i rätt sekund.
Check på den!

Nej. Det måste ha varit sista gången nu... Jag kommer inte svara igen för jag är helt dränerad.

Men på måndag har jag gruppmöte igen.

Tack för ert stöd! När det varit saker han säger som skaver påminner jag mig om era meddelanden jag läst. Att jag får lämna, att det inte är rätt osv. Det hjälper :heart
 
Det är verkligen inte rätt. Inget av det han håller på med är rätt. Han har haft flera års förvarning men först nu vill han prata om ert förhållande. Nu när det är för sent.

Vad tror du skulle hända om en närstående, typ din pappa, sa åt honom på skarpen? Så att han förstår att du inte står ensam mot hans trakasserier.
 
Han ringde 4/5 ggr idag.


Sista gången så ringde jag upp .. han skrev då att han hade tråkigt när han lagade mat. Jag sa att han har ju släkt... Familj . Men han ville inte störa dom. När jag ville lägga på för att jag skulle vidare med en vän så var han tvungen att påpeka att var det skämmigt att prata med mig? Var det därför?

Och igen, nej, jag borde inte ha ringt upp...

Men jag ville väll som vanligt inte få en "blåsig situation" när jag ska hämta barnen senare i veckan... Och jag känner hur paniken byggs upp i mig när jag fortsätter att INTE svara och han ringer på vanlig telefon och Messenger sen
 
Han ringde 4/5 ggr idag.


Sista gången så ringde jag upp .. han skrev då att han hade tråkigt när han lagade mat. Jag sa att han har ju släkt... Familj . Men han ville inte störa dom. När jag ville lägga på för att jag skulle vidare med en vän så var han tvungen att påpeka att var det skämmigt att prata med mig? Var det därför?

Och igen, nej, jag borde inte ha ringt upp...

Men jag ville väll som vanligt inte få en "blåsig situation" när jag ska hämta barnen senare i veckan... Och jag känner hur paniken byggs upp i mig när jag fortsätter att INTE svara och han ringer på vanlig telefon och Messenger sen
Vad händer om du svarar med ett sms "Såg att du ringt, var det nåt särskilt"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 255
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 942
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 173
Senast: Jahaja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 358
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp