Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han har varit så lugn och tillmötesgående senaste veckorna. Vi sågs vid en lekpark idag vid överlämningen och tog en glass med barnen. Allt har varit så lättsamt och påminde om de bra dagarna.

Därför saknar jag honom och har bara tänkt på att "det kanske går!" senaste dagarna...

Hjälp Buke!

Jag ringde Kvinnofridslinjen och de sa att det var vanligt att man kan sakna.. därför är det svårt att lämna. För allt är inte svart eller vitt

Fan också :cry::arghh::banghead: det är som att bli förrådd,men det är en själv som ställer till det!

Kommer du ihåg den där gången han la händerna kring din hals? Och när han såg att du blev rädd så släppte han inte direkt utan pratade om att du trodde han skulle strypa dig och bad om en puss?
 
Klart du saknar de fina bitarna, ni hade ju ett liv ihop... men det livet var ju inte bara de fina bitarna. Det var ALLT det där dåliga också, i flera år och utan vilja till bättring från hans sida. Det dåliga finns fortfarande där. Är det inte bättre att kunna träffas då och då och bara umgås runt barnen på ett sunt och fint sätt, än att bo ihop i ett förhållande där allt det där dåliga också bor?
Måste vara jättejobbigt, men du kommer att klara det här. :heart
 
Han har varit så lugn och tillmötesgående senaste veckorna. Vi sågs vid en lekpark idag vid överlämningen och tog en glass med barnen. Allt har varit så lättsamt och påminde om de bra dagarna.

Därför saknar jag honom och har bara tänkt på att "det kanske går!" senaste dagarna...

Hjälp Buke!

Jag ringde Kvinnofridslinjen och de sa att det var vanligt att man kan sakna.. därför är det svårt att lämna. För allt är inte svart eller vitt

Fan också :cry::arghh::banghead: det är som att bli förrådd,men det är en själv som ställer till det!
Han försöker locka dig tillbaka genom att vara så som du vill ha honom, sitt allra bästa jag.

Man vill hoppas att den andra partnern äntligen har förstått hur man vill att denne ska förändra sig, men enligt min erfarenhet, både egen och andras i mitt jobb som relationsvåldshandläggare, är chansen för att det ska ske ungefär lika stor som att vinna på lotto.
 
Han har varit så lugn och tillmötesgående senaste veckorna. Vi sågs vid en lekpark idag vid överlämningen och tog en glass med barnen. Allt har varit så lättsamt och påminde om de bra dagarna.

Därför saknar jag honom och har bara tänkt på att "det kanske går!" senaste dagarna...

Hjälp Buke!

Jag ringde Kvinnofridslinjen och de sa att det var vanligt att man kan sakna.. därför är det svårt att lämna. För allt är inte svart eller vitt

Fan också :cry::arghh::banghead: det är som att bli förrådd,men det är en själv som ställer till det!
Det du ser nu är ju guldkanten av livet de där ögonblicken som är lite extra. Du ser sisådär en halvtimme i veckan men du ser inte de andra 167,5 timmarna när du jobbar och han sitter hemma och spelar utan att lyfta ett finger, du ser inte maten som ska lagas, disken som ska diskas, toan som ska skuras, golven som ska dammsugas osv., för att inte tala om allt det där tjatet om sex.
Klart du blir ännu mer förvirrad efter år av psykisk misshandel och nu får du se en kort kort glimt av de där få bra stunderna.
Försök tänka på att det där inte är hela livet utan att det är just guldkanten och man kan inte leva hela sitt liv för några minuters guldkant då och då.
 
Han har varit så lugn och tillmötesgående senaste veckorna. Vi sågs vid en lekpark idag vid överlämningen och tog en glass med barnen. Allt har varit så lättsamt och påminde om de bra dagarna.

Därför saknar jag honom och har bara tänkt på att "det kanske går!" senaste dagarna...

Hjälp Buke!

Jag ringde Kvinnofridslinjen och de sa att det var vanligt att man kan sakna.. därför är det svårt att lämna. För allt är inte svart eller vitt

Fan också :cry::arghh::banghead: det är som att bli förrådd,men det är en själv som ställer till det!
Jag tänker att det är ett bevis på att du gjort rätt. Nu kan ni som föräldrar ha en vettig relation och era barn får ut det bästa av er. När ni levde tillsammans mådde du inte bra och han kunde inte bete sig. Nu slipper du leva med hans dåliga sidor och kan uppleva de bra (förhoppningsvis).
 
Läs dina inlägg igen när det känns olidligt. Klart ni hade fina stunder, ni har ju varit ihop jättelänge. Men du har också velat skilja dig jättelänge nu. Detta var inget du gjorde i en handvändning utan ett beslut som du har vridit och vänt på i alla vinklar innan du gjorde slag i saken. Vila i att det var rätt att lämna, och ta tag i skilsmässoansökan. Om det fortfarande känns som att han kan bli otäck när du lämnat in pappren är det ett starkt bevis för att du inte ska leva med honom mer.
 
Tack Buke! Ja... Det är ju sant. Det är bara en kass förhoppning, en synvilla. Jag har inte varit i huset på länge. Men säkert så speglar det nog rabatten utanför (min rabatt:()

Det är goda relation nu. Men när allt är sagt och gjort kommer det nog inte vara som nu. Jag tror inte det iaf.
 
Kommer du ihåg den där gången han la händerna kring din hals? Och när han såg att du blev rädd så släppte han inte direkt utan pratade om att du trodde han skulle strypa dig och bad om en puss?


Nej. Faktiskt. För när det är som det är nu, att jag flyttat och jag har distans. Då blir alla de där dåliga stunderna undanträngda,eller så förminskar jag de själv. Att det var nog bara så Jag kände, det var bara så Jag upplevde och det var nog inte så illa på riktigt... Att jag pratat om det här och med rådgivare det ger ju Mig tolkningsföreträde så jag får vatten på min kvar. Jag har nog bara inbillar mig
 
Han ringde precis och sa att hans föräldrar kan ha barnen så vi kan prata på onsdag
OM du går med på att prata med honom, se till att vara på en allmän plats, inte hemma hos någon av er utan någon annan närvarande. Protesterar han så tala om att det är villkoret för att du ska prata med honom över huvud taget. Tala också om för honom att du inte tänker prata om att ni ska bli tillsammans igen, för det kommer inte att ske. Vill han prata om hur ni ska komma överens om det fortsatta föräldraskapet och bodelningen så kan ni prata.
 
OM du går med på att prata med honom, se till att vara på en allmän plats, inte hemma hos någon av er utan någon annan närvarande. Protesterar han så tala om att det är villkoret för att du ska prata med honom över huvud taget. Tala också om för honom att du inte tänker prata om att ni ska bli tillsammans igen, för det kommer inte att ske. Vill han prata om hur ni ska komma överens om det fortsatta föräldraskapet och bodelningen så kan ni prata.
Ta Görels råd på allvar!

Hon vet genom jobbet verkligen vad hon pratar om.
 
OM du går med på att prata med honom, se till att vara på en allmän plats, inte hemma hos någon av er utan någon annan närvarande. Protesterar han så tala om att det är villkoret för att du ska prata med honom över huvud taget. Tala också om för honom att du inte tänker prata om att ni ska bli tillsammans igen, för det kommer inte att ske. Vill han prata om hur ni ska komma överens om det fortsatta föräldraskapet och bodelningen så kan ni prata.
Håller med! Läs detta ⬆️ 10ggr och följ det!:heart
 
Nej. Faktiskt. För när det är som det är nu, att jag flyttat och jag har distans. Då blir alla de där dåliga stunderna undanträngda,eller så förminskar jag de själv. Att det var nog bara så Jag kände, det var bara så Jag upplevde och det var nog inte så illa på riktigt... Att jag pratat om det här och med rådgivare det ger ju Mig tolkningsföreträde så jag får vatten på min kvar. Jag har nog bara inbillar mig
De flesta som varit i din situation kan nog känna igen sig!

Jag har träffat några riktigt våldsamma rötägg och de har alla haft sina trevliga stunder! Tror det är mycket ovanligt med folk som alltid är obehagliga. Men däremot finns det gott om folk som ALDRIG är obehagliga på det viset.

Om du tvivlar, tänk på att inte svälja nån skit du inte vill att dina barn ska svälja i framtiden.

Och tack för att du fortsätter skriva här!
 
Nej. Faktiskt. För när det är som det är nu, att jag flyttat och jag har distans. Då blir alla de där dåliga stunderna undanträngda,eller så förminskar jag de själv. Att det var nog bara så Jag kände, det var bara så Jag upplevde och det var nog inte så illa på riktigt... Att jag pratat om det här och med rådgivare det ger ju Mig tolkningsföreträde så jag får vatten på min kvar. Jag har nog bara inbillar mig
Om han enbart varit otrevlig, självisk osv så hade du inte blivit intresserad av honom. Det är klart att han precis som alla andra har goda sidor. Och det är dessa sidor han nu visar. Det gör ju dock inte att hans dåliga sidor inte längre finns. De finns, det har flera år visat. Även i närtid.
 
Nej. Faktiskt. För när det är som det är nu, att jag flyttat och jag har distans. Då blir alla de där dåliga stunderna undanträngda,eller så förminskar jag de själv. Att det var nog bara så Jag kände, det var bara så Jag upplevde och det var nog inte så illa på riktigt... Att jag pratat om det här och med rådgivare det ger ju Mig tolkningsföreträde så jag får vatten på min kvar. Jag har nog bara inbillar mig
Det var precis så illa
Annars hade du inte valt att flytta
Och han har ju betett sig illa även efter.
Även om han försöker prata bort det.
Träffa honom offentligt och ge inte efter
Du fixar detta .
 
OM du går med på att prata med honom, se till att vara på en allmän plats, inte hemma hos någon av er utan någon annan närvarande. Protesterar han så tala om att det är villkoret för att du ska prata med honom över huvud taget. Tala också om för honom att du inte tänker prata om att ni ska bli tillsammans igen, för det kommer inte att ske. Vill han prata om hur ni ska komma överens om det fortsatta föräldraskapet och bodelningen så kan ni prata.
Detta kan inte nog poängteras och jag vill bara tillägga att med ett proffs närvarande (familjerådgivaren som du redan pratat med) kommer du att känna dig tryggare eftersom denne vet hur du känt när du vågat prata fritt.
Familjerådgivaren har ju också stor erfarenhet av sådana samtal.

Jag har en mycket god vän som är i en liknande situation, som har haft just ett sådant samtal ganska nyligen och hon blev förvånad av att hon själv tordes säga ifrån till exet när han ljög, tack vare att hon berättat historien för familjerådgivaren tidigare. Precis som i ditt fall dök hennes ex inte upp till deras första avtalade tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 083
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 023
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 262
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp