Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Framtiden jag tycker inte att du ska gå på samtal utan familjerådgivare
Jag håller också med!

@Framtiden var det inte så att du sa till honom att du ville ta snacket hos familjerådgivaren? Och han ville snacka bara ni först? Sen gick han med på att ta det hos familjerådivaren, men dök inte upp. Och nu vill han göra på sitt eget sätt, dvs snacka med dig på tu man hand. Trots att du sagt att det inte är så du vill göra.

Jag tycker inte alls att det låter som att han är tillmötesgående. Om han vore tillmötesgående skulle han göra som du ville. Han hade dykt upp på den där tiden. Och om han fått oväntat förhinder hade det varit tillmötesgående att tala om en ny tid. Att insistera på att göra det på hans sätt är inte tillmötesgående. Det är DU som är mer tillmötesgående. Det är därför det känns bättre. Stor skillnad! (Men jag förstår absolut hur du känner, det är inte konstigt eller dumt. Men det är tyvärr fel och kommer inte leda till att du får det liv du vill ha så jag hoppas du genomskådar honom även om du just nu bara vill att allt ska bli bra mellan er)
 
Jag håller också med!

@Framtiden var det inte så att du sa till honom att du ville ta snacket hos familjerådgivaren? Och han ville snacka bara ni först? Sen gick han med på att ta det hos familjerådivaren, men dök inte upp. Och nu vill han göra på sitt eget sätt, dvs snacka med dig på tu man hand. Trots att du sagt att det inte är så du vill göra.

Jag tycker inte alls att det låter som att han är tillmötesgående. Om han vore tillmötesgående skulle han göra som du ville. Han hade dykt upp på den där tiden. Och om han fått oväntat förhinder hade det varit tillmötesgående att tala om en ny tid. Att insistera på att göra det på hans sätt är inte tillmötesgående. Det är DU som är mer tillmötesgående. Det är därför det känns bättre. Stor skillnad! (Men jag förstår absolut hur du känner, det är inte konstigt eller dumt. Men det är tyvärr fel och kommer inte leda till att du får det liv du vill ha så jag hoppas du genomskådar honom även om du just nu bara vill att allt ska bli bra mellan er)
Jag minns det till och med som tvärtom att det var han som föreslog samtal hos rådgivare, att TS gick med på det och sedan när TS fixat tid ska han prata bara de. För mig skriker det manipulation eftersom han nu har fått TS att lova det där samtalet och så går hon och har vänder sig ut och in för att ställa upp på det hon lovat, som hon ju inte alls lovat eftersom han ändrat förutsättningarna
 
@Framtiden Har du en terapeut? Tror en regelbunden samtalskontakt hade varit guld för dig just nu. Det här att du säger att du inte minns när han ”skojade” om att strypa dig är en varningsklocka för mig. Fasen du befinner dig i nu är kanske den mest smärtsamma i hela processen. Det är nu du får stålsätta dig och fortsätta röra dig mot dina mål, oavsett hur det känns för stunden. Din ex-man kommer aldrig kunna vara den du drömmer om att han ska bli. Du har försökt. Ni kommer inte komma fram till något nytt. Dina barn far illa av att ni är tillsammans. Du far illa.

Orkar du stå ut med ett tags smärta nu för att ni ska få en bättre tillvaro på andra sidan smärtan? När du nu fantiserar om att gå tillbaka till honom föreställer du dig ett liv utan den här smärtan, men så var er relation ju inte i verkligheten. Istället var det en konstant, gnagande smärta av kränkningar, besvikelser, och en känsla av att få mindre än vad du förtjänar, både av honom och dig själv.

Räta på ryggen och stå på dig. Din ilska har drivit dig framåt ett tag, nu kommer sorgen. Den är svårare och mindre av en katalysator. Men den ändrar inte på fakta.
 
Ja, det var ju rätt bra sammanfattning av hela cirkusen kring ett enda samtal.

Vid en hämtning blev han jättearg.
Jag sa till honom att så fick det inte vara. Efter ett samtal hos en kontakt till minsta ville han prata efteråt och nämner rådgivning igen.

Jag tänker och tackar sedan ja. Sen har det bara krånglat.
Jag minns det till och med som tvärtom att det var han som föreslog samtal hos rådgivare, att TS gick med på det och sedan när TS fixat tid ska han prata bara de. För mig skriker det manipulation eftersom han nu har fått TS att lova det där samtalet och så går hon och har vänder sig ut och in för att ställa upp på det hon lovat, som hon ju inte alls lovat eftersom han ändrat förutsättningarna.


Jag ringde min rådgivare idag och hon sa att göra det publikt och så jobbade vi in ett mantra jag ska hålla under samtalet. Hon påminde mig också om tidigare händelser med honom så jag skulle hålla det färskt i bakhuvudet. Hon har blivit en sådandär klippa jag är rädd att falla utan nu. Ni bukisar håller mig på andra sidan så jag har rak kurs framåt.

Eller kanske jag ska säga att hon är ena longerlinan vid en häst som inte vill in i transporten och ni den andra :D

Inte se bakåt. Bara framåt...
 
Fan så arg och less jag blir på mig själv!! :cry: :banghead:

Vi pratade, eller han pratade... Och så tog han upp jättekänsliga ämnen från låååångt bak i vår historia, hur han borde gå i terapi för det. För att det orsakade hans kontrollbehov menade han. Saker jag velat förtränga, så jag helt tappar tråden och tra la la ...

Vi kom typ nada....

Jag nämnde bodelning, att jag tyckt att vi pratade förr, men utav de diskussioner vi hade i vårt förhållande kunde vi lika gärna lossa sand i handen, för det blev inget av det

Jag nämnde att jag ville värdera huset, men han vill inte, och han ska söka jobb till hösten för att han vill ha huset. Och då måste han ha jobb .. (Nä Hä!?)

Men att vårt problem, enligt honom, när vi skaffade barn osv var ju att vi inte Hade Något Mål Gemensamt
Medans jag sa att "mjo, fast jag tänkte ju att vi skulle göra saker Ihop och det skulle vara Vår resa Gemensamt, barn hus osv... Men du var ju vid dator " ... Han "ja, men vi Pratade ju inte om Hur vi skulle ha det" nej precis. Det har väll alla ni andra gjort va? Satt upp En Plan när ni började med livet .... :banghead:

Jag är manglad i huvudet igen... (Jepp, jag minns nu.... Såhär var ju varenda jävla dag)

Men! Jurist på tisdag. Lägenheten har sista dag sista augusti. Två månader är tidslinjen.... Jag är ändå ute ur huset. Jag bara måste hoppa innan. Men huset kommer bli en tuff punkt. Vi får se vad som händer. Come what may
 
Jag fattar inte heller varför jag blir ledsen för att jag ör rädd att göra alla besvikna....


Er, vänner till mig som vet, min släkt... Det känns som jag gjort fel.. jag förstår inte varför

Alla andra har ju sina liv. Men det känns så iaf


Hoppas den här tråden kan avskräcka någon som lever och känner oro i magen. Stanna inte! Gå! Innan man förlorar hela sig själv :heart Just go... ( Det har jag skrivit på duschväggen i flera år nu) just go...
 
Fan så arg och less jag blir på mig själv!! :cry: :banghead:

Vi pratade, eller han pratade... Och så tog han upp jättekänsliga ämnen från låååångt bak i vår historia, hur han borde gå i terapi för det. För att det orsakade hans kontrollbehov menade han. Saker jag velat förtränga, så jag helt tappar tråden och tra la la ...

Vi kom typ nada....

Jag nämnde bodelning, att jag tyckt att vi pratade förr, men utav de diskussioner vi hade i vårt förhållande kunde vi lika gärna lossa sand i handen, för det blev inget av det

Jag nämnde att jag ville värdera huset, men han vill inte, och han ska söka jobb till hösten för att han vill ha huset. Och då måste han ha jobb .. (Nä Hä!?)

Men att vårt problem, enligt honom, när vi skaffade barn osv var ju att vi inte Hade Något Mål Gemensamt
Medans jag sa att "mjo, fast jag tänkte ju att vi skulle göra saker Ihop och det skulle vara Vår resa Gemensamt, barn hus osv... Men du var ju vid dator " ... Han "ja, men vi Pratade ju inte om Hur vi skulle ha det" nej precis. Det har väll alla ni andra gjort va? Satt upp En Plan när ni började med livet .... :banghead:

Jag är manglad i huvudet igen... (Jepp, jag minns nu.... Såhär var ju varenda jävla dag)

Men! Jurist på tisdag. Lägenheten har sista dag sista augusti. Två månader är tidslinjen.... Jag är ändå ute ur huset. Jag bara måste hoppa innan. Men huset kommer bli en tuff punkt. Vi får se vad som händer. Come what may
Tja, han lär ju knappast kunna behålla huset...

För övrigt bör ni nog bara ses på terapin, alternativt med någon utomstående.
Juristen blir nog bra, tills dess, andas och kom ihåg varför du valt att lämna!
Massor av styrkekramar 💖
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 074
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 998
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 222
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp