Bukefalos 28 år!

Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok buke.


Jag har bokat barnvakt.

Jag ska säga det imorgon.
Jag ska inte backa. Jag ska åka dit när barnvakten kommit och säga att jag har bestämt mig. Han kommer skrika,säga dumma saker, han kommer vara arg. Men jag har bestämt mig.
Det kan inte räddas. Det kan inte börjas om. Det går inte att försöka igen.

Allt kommer krascha. Men jag lever, barnen lever och livet kommer börja om.

Det om något har jag lärt mig av att flytta... Det gick. Det blev något annat, men det gick bra.

Jag kan göra svåra saker.
Jag kan säga det.

(Jag har superångest och vill lägga mig under ett täcke,men jag kommer göra det)
Har du någon back-up om han skulle bli våldsam?

Kram ❤️
 
Ok buke.


Jag har bokat barnvakt.

Jag ska säga det imorgon.
Jag ska inte backa. Jag ska åka dit när barnvakten kommit och säga att jag har bestämt mig. Han kommer skrika,säga dumma saker, han kommer vara arg. Men jag har bestämt mig.
Det kan inte räddas. Det kan inte börjas om. Det går inte att försöka igen.

Allt kommer krascha. Men jag lever, barnen lever och livet kommer börja om.

Det om något har jag lärt mig av att flytta... Det gick. Det blev något annat, men det gick bra.

Jag kan göra svåra saker.
Jag kan säga det.

(Jag har superångest och vill lägga mig under ett täcke,men jag kommer göra det)
Heja heja! :heart

Kommer du att ha någon med dig imorgon, nån som kanske kan vänta i bilen eller så? Tänker dels som moraliskt stöd, och dels av säkerhetsskäl.
 
Ok buke.


Jag har bokat barnvakt.

Jag ska säga det imorgon.
Jag ska inte backa. Jag ska åka dit när barnvakten kommit och säga att jag har bestämt mig. Han kommer skrika,säga dumma saker, han kommer vara arg. Men jag har bestämt mig.
Det kan inte räddas. Det kan inte börjas om. Det går inte att försöka igen.

Allt kommer krascha. Men jag lever, barnen lever och livet kommer börja om.

Det om något har jag lärt mig av att flytta... Det gick. Det blev något annat, men det gick bra.

Jag kan göra svåra saker.
Jag kan säga det.

(Jag har superångest och vill lägga mig under ett täcke,men jag kommer göra det)
Ta med dig någon som kan vänta i bilen och köra dig efter kanske. Sätt på inspelning på mobilen också.

You got this
 
Ok buke.


Jag har bokat barnvakt.

Jag ska säga det imorgon.
Jag ska inte backa. Jag ska åka dit när barnvakten kommit och säga att jag har bestämt mig. Han kommer skrika,säga dumma saker, han kommer vara arg. Men jag har bestämt mig.
Det kan inte räddas. Det kan inte börjas om. Det går inte att försöka igen.

Allt kommer krascha. Men jag lever, barnen lever och livet kommer börja om.

Det om något har jag lärt mig av att flytta... Det gick. Det blev något annat, men det gick bra.

Jag kan göra svåra saker.
Jag kan säga det.

(Jag har superångest och vill lägga mig under ett täcke,men jag kommer göra det)
Heja dig!
Men SNÄLLA, ta med dig någon! Och åk inte dit om du inte kan få med dig någon! Träffa honom utanför huset eller ta med någon pålitlig person in. Gå inte in ensam och låt någon annan sitta kvar ute.
 
Eller så hände livet och det blev över telefon....

Han förstår inte.
Han tycker mina känslor varit där
Och att han gett ett löfte om att vi skulle leva tillsammans och han ger inte löften lättvindigt
Och att mina känslor alltid varit överallt och stora
 
Eller så hände livet och det blev över telefon....

Han förstår inte.
Han tycker mina känslor varit där
Och att han gett ett löfte om att vi skulle leva tillsammans och han ger inte löften lättvindigt
Och att mina känslor alltid varit överallt och stora
Vad han känner är irrelevant. Vad du känner är det enda relevanta, för man får faktiskt lämna någon man inte vill leva med trots att denne tycker något annat.
 
Eller så hände livet och det blev över telefon....

Han förstår inte.
Han tycker mina känslor varit där
Och att han gett ett löfte om att vi skulle leva tillsammans och han ger inte löften lättvindigt
Och att mina känslor alltid varit överallt och stora
Fast nu har du velat skilja dig i över ett år. Det har du redan sagt till honom flera gånger. Det du behöver göra nu är att lämna in skilsmässoansökan. Att han inte förstår är hans problem. Om du ska vänta på att han ska förstå och acceptera kommer du få vänta resten av ditt liv.
 
Eller så hände livet och det blev över telefon....

Han förstår inte.
Han tycker mina känslor varit där
Och att han gett ett löfte om att vi skulle leva tillsammans och han ger inte löften lättvindigt
Och att mina känslor alltid varit överallt och stora
Han tycker, han vill, han har lovat, han, han, han. Vilket ego han har. Som om det skulle ändra vad DU tycker och vill.
 
Eller så hände livet och det blev över telefon....

Han förstår inte.
Han tycker mina känslor varit där
Och att han gett ett löfte om att vi skulle leva tillsammans och han ger inte löften lättvindigt
Och att mina känslor alltid varit överallt och stora
Nu har du sagt det, igen vill jag påstå om inte minnet sviker mig..
Jag tycker ändå att det bättre att det blev över telefon med tanke på att han verkat lite labil och har svårt att acceptera separationen. Vem som helst normalt funtad hade förstått att när den ena parten väljer att flytta ut så är det en skilsmässa i horisonten.

Du är stark,, du förtjänar bättre, dina känslor är dina och ska respekteras!
Alla vi som separerat/gjort slut vet att det sällan är en rak linje från A till B utan det går upp och det går ner, ibland tar man nåt steg tillbaka och ibland irrar man bort sig. När man väl kommit till punkt B så undrar man vad sjutton man pysslat med och önskar att man genat istället för att ha tagit omvägar, det är dock så det ser ut för de flesta för vi är bara mänskliga ❤️.

Heja dig @Framtiden, jag är på din sida!
 
Ja. Nu är det sagt.


Papper på imorgon.

Han undrar vad jag får ut av det här... Han tyckte precis vi hade fått en vardag igen, men jag verkar ha något emot en fungerande vardag

Och att jag borde ta med mig varför jag flyr från allt
Lyssna inte på hans skit, du vet varför du lämnar och det räcker. Han behöver inte förstå.

Och; heja dig! Vi finns med dig för att lyssna, peppa, råda eller vad du nu behöver på vägen ❤️
 
Ja. Nu är det sagt.


Papper på imorgon.

Han undrar vad jag får ut av det här... Han tyckte precis vi hade fått en vardag igen, men jag verkar ha något emot en fungerande vardag

Och att jag borde ta med mig varför jag flyr från allt
För honom handlar det nog mest om vad han kan få ut av det här.
Det är ganska rimligt att ’fly’ från något man inte vill ha. Du behöver inte ta åt dig av hans manipulativa skuldbeläggande gaslightande trams.
 
Eller så hände livet och det blev över telefon....

Han förstår inte.
Han tycker mina känslor varit där
Och att han gett ett löfte om att vi skulle leva tillsammans och han ger inte löften lättvindigt
Och att mina känslor alltid varit överallt och stora
Det låter som att han tänker sig att du ska behöva förklara dig så att han förstår. Haka inte på den kroken, det enda han kommer att förstå är om du säger att allt var ett misstag och kommer tillbaka till honom.
Om han tycker sig sett känslor hos dig är han antagligen mycket dålig på att läsa av dig.
Har ni varit ihop i 20 år (minns jag att du har skrivit tidigare) så är ditt beslut att lämna honom inte lättvindigt, du har levt med honom tillräckligt länge för att vara säker på vad du vill.
Att påstå att dina känslor på något sätt alltid varit fel är en härskarteknik.

Vilken tuff situation du har varit i så länge, och att hela tiden behöver kämpa mot någon som försöker dra in dig i sitt manipulativa spel igen:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 219
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 427
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 095
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp