Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen att du har skickat in första blanketten! Vad blir ditt nästa steg? Vänta ut betänketiden eller begära bodelning under betänketiden?
Ja en nog så viktig tanke iom att TS praktiskt taget försörjer blivande exmaken vilket konstant minskar hennes efterkommande ekonomi.

Ts: Mitt råd är att du redan nu begär bodelning under betänketiden. Det kan ta upp till 1 månad innan han får hem papper om din skilsmässoansökan. Sedan har han en tidsfrist på sig att svara. Mitt ex svarade aldrig. Det försenade skilsmässan 2 månader. Sen 6 mån betänketid på det. Då är du uppe i 9 månader som du fortfarande försörjer honom.
 
Fått inbjudan till en kvinnogrupp. Men det är en stående plats jag har ett sms bort även om ex 5 år. Men personen jag träffade sa en sak jag aldrig tänkt på.

"Det är skillnad på arg och aggressiv. Man kan vara arg,det är en känsla. Men man får inte bli aggressiv. "

Nej. Där är skavet.

"Jag är bara arg. Jag har mycket känslor. Jag får aldrig ha mina känslor. "

Men som hon sa... Han är inte bara arg, han blir aggressiv.
 
Fått inbjudan till en kvinnogrupp. Men det är en stående plats jag har ett sms bort även om ex 5 år. Men personen jag träffade sa en sak jag aldrig tänkt på.

"Det är skillnad på arg och aggressiv. Man kan vara arg,det är en känsla. Men man får inte bli aggressiv. "

Nej. Där är skavet.

"Jag är bara arg. Jag har mycket känslor. Jag får aldrig ha mina känslor. "

Men som hon sa... Han är inte bara arg, han blir aggressiv.
Väldigt bra formulerat... Det är verkligen stor skillnad på det där.

Jag träffade en gång en man som på många sätt var fantastisk och jag mådde otroligt bra i hans sällskap. Men så upptäckte jag av en slump att han blev aggressiv mot sina nära vänner när han blev arg. Inte mot ytliga vänner, utan bara de nära som han kände sig trygg med. Det var obehagligt att se och gjorde att jag bestämde mig för att aldrig bli mer än lite ytlig vän med honom. Jag är bara glad att jag upptäckte det innan vi blev tillräckligt nära vänner eller något för att han skulle börja bli aggressiv mot mig :crazy:
 
Toppen att du har skickat in första blanketten! Vad blir ditt nästa steg? Vänta ut betänketiden eller begära bodelning under betänketiden?


Jag vill helst ha bodelning klar... MEN. Jag tänker också att det kan bli krångel om JAG försöker göra det själv. Utan kanske det är bäst att vänta ut och så får det kosta en förmögenhet,men då är det gjort av bodelningsförrättare och han kan inte säga pip sen.

Jag har bokat tid hos banken.
Jag har haft möte med soc.
Jag har tid att ventilera hos företagshälsovården om nästa steg nästa vecka.
Jag har tid hos min egen rådgivare som hjälpt mig i snart två år i oktober och december.

Myrsteg. Men framåt.
 
Jag vill helst ha bodelning klar... MEN. Jag tänker också att det kan bli krångel om JAG försöker göra det själv. Utan kanske det är bäst att vänta ut och så får det kosta en förmögenhet,men då är det gjort av bodelningsförrättare och han kan inte säga pip sen.
Spelar det egentligen någon roll när bodelningen sker utifrån det där med bodelningsförättare? Kan nada om området men tycker det låter konstigt.
 
Jag vill helst ha bodelning klar... MEN. Jag tänker också att det kan bli krångel om JAG försöker göra det själv. Utan kanske det är bäst att vänta ut och så får det kosta en förmögenhet,men då är det gjort av bodelningsförrättare och han kan inte säga pip sen.

Jag har bokat tid hos banken.
Jag har haft möte med soc.
Jag har tid att ventilera hos företagshälsovården om nästa steg nästa vecka.
Jag har tid hos min egen rådgivare som hjälpt mig i snart två år i oktober och december.

Myrsteg. Men framåt.
Du kommer få göra det mesta ändå. Leta upp och lägga fram allt och förhandla. Bodelningsförättaren säger bara det slutgiltiga och slår fast. Jag blev djupt besviken på hur passiv bodelningsförrättaren var. Det kommer bli upp till dig att ha koll på allt som du anser viktigt. Mitt råd är att du skaffar advokat och sätter igång så fort du orkar och kan.

Jättebra med samtalsgrupp. En nära vän till mig har hämtat råstyrka i sin samtalsgrupp ❤
 
Jag vill helst ha bodelning klar... MEN. Jag tänker också att det kan bli krångel om JAG försöker göra det själv. Utan kanske det är bäst att vänta ut och så får det kosta en förmögenhet,men då är det gjort av bodelningsförrättare och han kan inte säga pip sen.

Jag har bokat tid hos banken.
Jag har haft möte med soc.
Jag har tid att ventilera hos företagshälsovården om nästa steg nästa vecka.
Jag har tid hos min egen rådgivare som hjälpt mig i snart två år i oktober och december.

Myrsteg. Men framåt.
Jag tycker att du är en tuffing och det är mycket mer än myrsteg. Låt nu bara inte karln få avsluta med att suga ut alla dina pengar som du ska ha för dig själv och barnen sen.
Du är på god väg mot friheten att få utforska ditt nya liv utan dödvikten.
 
Väldigt bra formulerat... Det är verkligen stor skillnad på det där.

Jag träffade en gång en man som på många sätt var fantastisk och jag mådde otroligt bra i hans sällskap. Men så upptäckte jag av en slump att han blev aggressiv mot sina nära vänner när han blev arg. Inte mot ytliga vänner, utan bara de nära som han kände sig trygg med. Det var obehagligt att se och gjorde att jag bestämde mig för att aldrig bli mer än lite ytlig vän med honom. Jag är bara glad att jag upptäckte det innan vi blev tillräckligt nära vänner eller något för att han skulle börja bli aggressiv mot mig :crazy:
Ja herregud. Sådana ska man akta sig för.

Mitt ex behandlar sina närmaste som skit men är världens vänligaste trevligaste mot omvärlden.
Vi hade en användare här förut som beskrev sin far som en "bortaskrattare" men hustyrann hemma.
 
Han "släpper bomber" om olika saker i tid o tid just nu.

Det är riktigt krävande. Även om jag under samtal säger att jag blir ledsen och vill lägga på och inte orkar prata så vänder han och det blir fortsatt ändå. Kring andra ämnen.

Han har sagt att han är besviken på mig, och sig. Han är besviken på sig för att han missbedömde mig. För jag gav ett löfte och det bröt jag. Och att han inte lyssnade på flera som tyckte att vi inte skulle gifta oss. För han försvarade mig då och hade sagt att han till 100% var säker på mig. Men "hindsight is 20/20 och kärleken är blind".

Jag har SÅ SVÅRT att inte ta till mig hans ord.

Även om det hänt ytterligare saker som gör att JAG är så besviken och ledsen på honom. De sakerna är delvis skälen till hans samtal och textmeddelanden just nu.

Jag var tvungen att avboka mitt besök hos min familjerådgivare och det var svårt att få ny tid.

Och även till företagshälsovården...

Men. Hejåhå.

Jag försöker ta en dag i taget.

This too shall pass
 
Han "släpper bomber" om olika saker i tid o tid just nu.

Det är riktigt krävande. Även om jag under samtal säger att jag blir ledsen och vill lägga på och inte orkar prata så vänder han och det blir fortsatt ändå. Kring andra ämnen.

Han har sagt att han är besviken på mig, och sig. Han är besviken på sig för att han missbedömde mig. För jag gav ett löfte och det bröt jag. Och att han inte lyssnade på flera som tyckte att vi inte skulle gifta oss. För han försvarade mig då och hade sagt att han till 100% var säker på mig. Men "hindsight is 20/20 och kärleken är blind".

Jag har SÅ SVÅRT att inte ta till mig hans ord.

Även om det hänt ytterligare saker som gör att JAG är så besviken och ledsen på honom. De sakerna är delvis skälen till hans samtal och textmeddelanden just nu.

Jag var tvungen att avboka mitt besök hos min familjerådgivare och det var svårt att få ny tid.

Och även till företagshälsovården...

Men. Hejåhå.

Jag försöker ta en dag i taget.

This too shall pass
Jag förstår att det är svårt att bryta mönster när man har levt tillsammans med någon så länge som du har gjort, men man får säga till någon i telefon att nu gick den personen över ens gräns och att man därför lägger på.

Det är så fult manipulativt av honom att säga att andra minsann inte tyckte att du var något att ha men han tyckte det och försvarade dig. Först trycker han ner dig och sen vill han framstå som prinsen på den vita hästen som alltid var på din sida.
 
Han "släpper bomber" om olika saker i tid o tid just nu.

Det är riktigt krävande. Även om jag under samtal säger att jag blir ledsen och vill lägga på och inte orkar prata så vänder han och det blir fortsatt ändå. Kring andra ämnen.
Lägg på, lägg på, lägg på, lägg på

Varje gång han avviker en mm från vad ni ska tala om så lägger du på omedelbart utan förvarning. Ge honom inte frikort in i din hjärna. Han fortsätter misshandla dig psykiskt. Varenda punkt du radar upp handlar BARA om honom och hur HAN ska få och få och hur du ska ge och ge.
LÄGG PÅ

Jag vet att du har svårt för det men har du någon vän som du kan få träna på? Alltså göra upp att du för att göra dig fri från exet måste lära dig att lägga på och att du lägger på mitt i ert samtal ett antal gånger (går ju liksom att ringa upp igen) tills det blir helt normalt.
 
Han "släpper bomber" om olika saker i tid o tid just nu.

Det är riktigt krävande. Även om jag under samtal säger att jag blir ledsen och vill lägga på och inte orkar prata så vänder han och det blir fortsatt ändå. Kring andra ämnen.

Han har sagt att han är besviken på mig, och sig. Han är besviken på sig för att han missbedömde mig. För jag gav ett löfte och det bröt jag. Och att han inte lyssnade på flera som tyckte att vi inte skulle gifta oss. För han försvarade mig då och hade sagt att han till 100% var säker på mig. Men "hindsight is 20/20 och kärleken är blind".

Jag har SÅ SVÅRT att inte ta till mig hans ord.

Även om det hänt ytterligare saker som gör att JAG är så besviken och ledsen på honom. De sakerna är delvis skälen till hans samtal och textmeddelanden just nu.

Jag var tvungen att avboka mitt besök hos min familjerådgivare och det var svårt att få ny tid.

Och även till företagshälsovården...

Men. Hejåhå.

Jag försöker ta en dag i taget.

This too shall pass
LÄGG PÅ när du har dragit din gräns!
 
Han "släpper bomber" om olika saker i tid o tid just nu.

Det är riktigt krävande. Även om jag under samtal säger att jag blir ledsen och vill lägga på och inte orkar prata så vänder han och det blir fortsatt ändå. Kring andra ämnen.

Han har sagt att han är besviken på mig, och sig. Han är besviken på sig för att han missbedömde mig. För jag gav ett löfte och det bröt jag. Och att han inte lyssnade på flera som tyckte att vi inte skulle gifta oss. För han försvarade mig då och hade sagt att han till 100% var säker på mig. Men "hindsight is 20/20 och kärleken är blind".

Jag har SÅ SVÅRT att inte ta till mig hans ord.

Även om det hänt ytterligare saker som gör att JAG är så besviken och ledsen på honom. De sakerna är delvis skälen till hans samtal och textmeddelanden just nu.

Jag var tvungen att avboka mitt besök hos min familjerådgivare och det var svårt att få ny tid.

Och även till företagshälsovården...

Men. Hejåhå.

Jag försöker ta en dag i taget.

This too shall pass

Det var då ett himla tjöt på den där karln. Jag har inte skrivit så mycket i tråden men följer den och vill bara säga att du är fantastisk :heart

Jag kanske har skrivit det här nån gång förut men jag dejtade en gång en sån kille som ställde till med en jäkla massa elände och när jag reagerade på det så var det mitt fel. JAG skulle alltid bråka med honom och JAG var alltid sur. När jag bröt så skulle han prata 58742 ggr om det och ringde fasen hela tiden. Då hade jag Bukes samlade röst i bakhuvudet att jag inte var skyldig honom en förklaring. Han hade ju dessutom redan fått en men sen att han varken förstod eller accepterade den är ju hans problem. Så jag slutade svara både när han ringde och skrev. Nu förstår jag att det inte går för dig eftersom ni har barn ihop men jag säger som övriga.. lägg på när han drar igång. Varenda gång. Säg att det där är överspelat, om han behöver prata om det så får han prata med någon annan. Inte dig. Klick. Ringer han upp kan du fråga om han är redo att prata om det ni skulle prata om nu. Byter han spår - klick. Så kanske han lär sig tillslut.
 
Han "släpper bomber" om olika saker i tid o tid just nu.

Det är riktigt krävande. Även om jag under samtal säger att jag blir ledsen och vill lägga på och inte orkar prata så vänder han och det blir fortsatt ändå. Kring andra ämnen.

Han har sagt att han är besviken på mig, och sig. Han är besviken på sig för att han missbedömde mig. För jag gav ett löfte och det bröt jag. Och att han inte lyssnade på flera som tyckte att vi inte skulle gifta oss. För han försvarade mig då och hade sagt att han till 100% var säker på mig. Men "hindsight is 20/20 och kärleken är blind".

Jag har SÅ SVÅRT att inte ta till mig hans ord.

Även om det hänt ytterligare saker som gör att JAG är så besviken och ledsen på honom. De sakerna är delvis skälen till hans samtal och textmeddelanden just nu.

Jag var tvungen att avboka mitt besök hos min familjerådgivare och det var svårt att få ny tid.

Och även till företagshälsovården...

Men. Hejåhå.

Jag försöker ta en dag i taget.

This too shall pass
Han borde komma till insikt i att det var HAN som svek dig, era barn, er familj först genom sina beteenden och tillkortakommanden. Jag har sagt det förr och säger det igen: Karln är en manipulativ manbebis i offerkoffta. En tönt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 044
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 692
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 080
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp