Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han "släpper bomber" om olika saker i tid o tid just nu.

Det är riktigt krävande. Även om jag under samtal säger att jag blir ledsen och vill lägga på och inte orkar prata så vänder han och det blir fortsatt ändå. Kring andra ämnen.

Han har sagt att han är besviken på mig, och sig. Han är besviken på sig för att han missbedömde mig. För jag gav ett löfte och det bröt jag. Och att han inte lyssnade på flera som tyckte att vi inte skulle gifta oss. För han försvarade mig då och hade sagt att han till 100% var säker på mig. Men "hindsight is 20/20 och kärleken är blind".

Jag har SÅ SVÅRT att inte ta till mig hans ord.

Även om det hänt ytterligare saker som gör att JAG är så besviken och ledsen på honom. De sakerna är delvis skälen till hans samtal och textmeddelanden just nu.

Jag var tvungen att avboka mitt besök hos min familjerådgivare och det var svårt att få ny tid.

Och även till företagshälsovården...

Men. Hejåhå.

Jag försöker ta en dag i taget.

This too shall pass

Jag tycker att den här meningen är rätt användbar när man pratar med någon som är otrevlig:

"Jag tänker inte prata med dig när du beter dig så här så jag tänker lägga på nu. Ha en bra dag så hörs vi en annan gång. Hej då!" Sen lägger man på.

Men jag förstår att det är svårt att göra det i ditt fall. Ville bara ge dig lite inspiration till vad man kan säga för att avsluta ett samtal som är otrevligt. Du har ingen skyldighet att lyssna på hans anklagelser. Det enda som är viktigt är att du inte vill vara ihop med honom längre. Allt annat inkl. hans besvikelser är fullständigt oväsentligt och inte ditt problem.
 
Vet ni va?


Helt off topic måste jag bara säga det någonstans

Men. Jag har en fling :o

Efter en tjejkväll i somras så blev det ett Hoppsan (alltså inget hände! Men en väninna fixade ett nummer...)

Och jag vill inte det ska leda någonstans, det var bara kul att ha känslan av att jag faktiskt kunde bli sedd
 
Vet ni va?


Helt off topic måste jag bara säga det någonstans

Men. Jag har en fling :o

Efter en tjejkväll i somras så blev det ett Hoppsan (alltså inget hände! Men en väninna fixade ett nummer...)

Och jag vill inte det ska leda någonstans, det var bara kul att ha känslan av att jag faktiskt kunde bli sedd

Heja heja! Det behöver inte leda någonstans. En fling är en fling! Det är bra för självkänslan :heart

/Lizzie
 
Vad härligt! Du förtjänar att känna dig sedd och uppskattad!

Börja med att hålla telefonen en bit från örat en stund om det är för svårt att lägga på när exet börjar svamla och hitta på historier om hur ingen tycker om dig och bla bla bla (det är sannolikt rena påhitt för att skada dig, glöm inte när han sa att han inte gillade era barn). Ge dig små mikropauser från att lyssna på dravlet tills du övat upp styrkan att faktiskt lägga på luren.
 
Jag och mina barns pappa har en bra relation, men vi pratar aldrig i telefon. Allt går genom textmeddelanden, helt enkelt för att det är smidigt och man kan svara i lugn och ro.

Med det vill jag ha sagt att man måste absolut inte prata i telefon med folk bara för att man har barn ihop med dem. Det som behöver fixas går att fixa på andra sätt.
 
Jag förstår att det är svårt att bryta mönster när man har levt tillsammans med någon så länge som du har gjort, men man får säga till någon i telefon att nu gick den personen över ens gräns och att man därför lägger på.

Det är så fult manipulativt av honom att säga att andra minsann inte tyckte att du var något att ha men han tyckte det och försvarade dig. Först trycker han ner dig och sen vill han framstå som prinsen på den vita hästen som alltid var på din sida.
Det jag är rädd för och varför jag blir så undfallande som jag har lärt mig att det heter, det är för att jag är rädd för vad som blir effekten av att jag sätter en gräns. Som när vi levde ihop.

Blir det mer mot mig? Eller värre mot barnen? Eller mot ägodelar jag har kvar?
 
Det jag är rädd för och varför jag blir så undfallande som jag har lärt mig att det heter, det är för att jag är rädd för vad som blir effekten av att jag sätter en gräns. Som när vi levde ihop.

Blir det mer mot mig? Eller värre mot barnen? Eller mot ägodelar jag har kvar?
Effekten av att du sätter en gräns kommer bara att bli positiv. Till en början blir han nog ställd och förvånad eftersom han inte är van vid den sidan av dig. Han kanske till och med försöker forcera på ett eller annat vis. Men när (inte om, när) du nu står stark och orubblig kommer han att måsta vika sig och acceptera kvinnan som är du. Han är bara inte van. Chocka honom! Han kan inte köra över dig längre. Den tiden är förbi.
 
Han "släpper bomber" om olika saker i tid o tid just nu.

Det är riktigt krävande. Även om jag under samtal säger att jag blir ledsen och vill lägga på och inte orkar prata så vänder han och det blir fortsatt ändå. Kring andra ämnen.

Han har sagt att han är besviken på mig, och sig. Han är besviken på sig för att han missbedömde mig. För jag gav ett löfte och det bröt jag. Och att han inte lyssnade på flera som tyckte att vi inte skulle gifta oss. För han försvarade mig då och hade sagt att han till 100% var säker på mig. Men "hindsight is 20/20 och kärleken är blind".

Jag har SÅ SVÅRT att inte ta till mig hans ord.

Även om det hänt ytterligare saker som gör att JAG är så besviken och ledsen på honom. De sakerna är delvis skälen till hans samtal och textmeddelanden just nu.

Jag var tvungen att avboka mitt besök hos min familjerådgivare och det var svårt att få ny tid.

Och även till företagshälsovården...

Men. Hejåhå.

Jag försöker ta en dag i taget.

This too shall pass

Kom ihag att hans enda vag att fa tillbaka det liv han hade skapat som var sa himla bekvamt for honom var att trycka ner dig till en slav. Allt har gor och sager ar for att fa tillbaka det liv han nu har mist.
Jag tycker ocksa att det som skulle fungera bast ar formodligen att saga till att, "Det dar vill jag inte hora, nu lagger jag pa." och gora det. Men eftersom du har svart att avbryta samtal och lagga pa men inte klarar att inte prata med honom ... tank taktiskt.

Han kommer inte att sluta upp att forsoka trycka ner dig och att sjalv framsta som en hjalte pa vit hast, tank igenom saker du kan saga antignen for att fa honom att sluta, eller ursakter for att du kan lagga pa.
"Det ringer pa dorren, jag maste oppna nu."
"Soppan pa spisen kokar over! Nu lagger jag pa for att ta hand om den och stada upp."
"Jag kan inte prata langre det kommer ett annat samtal jag maste svara pa."
"Jag kor och kan inte prata"

Du skulle kunna skriva ner en hel lista pa bra grejor att avbryta samtal med utan att han tycker att du ar "otrevlig" 🤨 och gor livet annu svarare for dig efterat och bara pricka av varje gang du anvander en av dem.
 
Igår hände det.

Jag ska inte gå in på detaljer,men.... Avicii - Feeling good ;) :D :p det var SÅ konstigt först. Jag har ALDRIG varit ute och träffat andra, såsom jämnåriga gjorde under studietider. Varken gymnasiet eller högskolan. Så det var första gången :angel:

Och det känns bra! Jag var rädd för skuldkänslor och jag hade det innan. Och hade sådan ångest för vad jag ville skulle ske ..och jag var rädd för att vi inte skulle klicka. Men det var bara enkelt och trevligt rakt igenom. Vi har haft kontakt sporadiskt sen sommaren.

Jag känner mig bara wow faktiskt!
 
Igår hände det.

Jag ska inte gå in på detaljer,men.... Avicii - Feeling good ;) :D :p det var SÅ konstigt först. Jag har ALDRIG varit ute och träffat andra, såsom jämnåriga gjorde under studietider. Varken gymnasiet eller högskolan. Så det var första gången :angel:

Och det känns bra! Jag var rädd för skuldkänslor och jag hade det innan. Och hade sådan ångest för vad jag ville skulle ske ..och jag var rädd för att vi inte skulle klicka. Men det var bara enkelt och trevligt rakt igenom. Vi har haft kontakt sporadiskt sen sommaren.

Jag känner mig bara wow faktiskt!

Jag fick denna låten i huvudet när jag läste 🥳

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 052
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 820
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 106
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp