Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för att du orkar ta dig tid att svara ❤️

Jag känner ju bara att det skaver liksom,mer än så har jag svårt att sätta ord på allt. Och jag blir tokig för att jag ens ifrågasätter själv om det är normalt eller inte, eller om jag bara överanalyserar eller är för allvarlig, att det som händer "inte är något" liksom, utan Jag som drar på för stora växlar
Det gör du absolut inte, det är sunt att reagera på alla hans kränkningar. Men du har levt i hans våld så länge och fått dina olustkänslor förringade så det är inte konstigt att du tvivlar på dig själv ❤️
 
Tack för att du orkar ta dig tid att svara ❤️

Jag känner ju bara att det skaver liksom,mer än så har jag svårt att sätta ord på allt. Och jag blir tokig för att jag ens ifrågasätter själv om det är normalt eller inte, eller om jag bara överanalyserar eller är för allvarlig, att det som händer "inte är något" liksom, utan Jag som drar på för stora växlar
Du. Han håller på precis som han gjort innan. Det är precis lika motiverat att reagera nu som då. Och det vet du innerst inne, du vet att det där skavet betyder att något viktigt trampas på. Men du behöver få läka och stöttas för att nå en punkt där du själv kan ge din upplevelse legitimitet. Min erfarenhet är att det kan ta lång tid innan man slutar hoppas, någonstans, att personen som kränkt en så och gjort en så illa, kommer komma till insikt till och legitimera ens upplevelse. Att ’nu när vi gjort slut, nu när han ser att vi inte bor kvar, nu när skilsmässan gått igenom, nu när han levt ensam i ett år, två år, nu när barnen börjar bli större och inte vill ha med honom att göra längre, nu borde väl poletten trilla ner, nu borde självinsikten komma, nu borde han kunna erkänna att det fan inte var okej så som han behandlade mig, nu borde han inse att barnen är viktigare än hans ego’. Men nyckeln ligger till stor del i att försöka slå sig fri från behovet av att få hans erkännande. Och försöka ge sig det själv istället och ge sig själv legitimiteten man längtar efter. Det går. Men det kan ta tid och ansträngning och man kan behöva leva med att man har lätt att falla tillbaka i gamla upptrampade tankespår. Men du kommer börja kunna lita på dina egna gränser och din egen upplevelse.
 
Vi har bott isär sen April. Jag har lämnat in papprena.

Fars dag idag.
Barnen ville fira sin far och då han var bortrest och barnen blev ledsna så sa jag, idioten, att han kunde komma på fika sen när han kom till staden.

Så han kom, barnen bjöd på godis jag köpt som jag vet att han gillar. Barnen frågade om det var så, att han gillade den sorten. "ja, förutom när mamma köpt fel sort för att Hon gillar den sorten" Har jag gjort det? Frågade jag. "Johodu säger han" sen väldigt snabbt sen springar han fram för att kittlade mig.

Barnen vill spela brädspel sen och när han spelat klart och ska gå sitter jag kvar med ena barnet och han går runt och börjar masserar mina axlar och säger att jag är väldigt spänd... Och frågar om det går bra
Sen går han till hallen och säger att han ska åka så jag slipper honom...
Snälla @Framtiden , bjud inte hem och/eller släpp in honom i ert hem någon fler gång!!!
Skulle han dyka upp får du hitta på att du precis har kräkts eller vad som helst, men låt honom inte komma in!!!
 
Vi har bott isär sen April. Jag har lämnat in papprena.

Fars dag idag.
Barnen ville fira sin far och då han var bortrest och barnen blev ledsna så sa jag, idioten, att han kunde komma på fika sen när han kom till staden.

Så han kom, barnen bjöd på godis jag köpt som jag vet att han gillar. Barnen frågade om det var så, att han gillade den sorten. "ja, förutom när mamma köpt fel sort för att Hon gillar den sorten" Har jag gjort det? Frågade jag. "Johodu säger han" sen väldigt snabbt sen springar han fram för att kittlade mig.

Barnen vill spela brädspel sen och när han spelat klart och ska gå sitter jag kvar med ena barnet och han går runt och börjar masserar mina axlar och säger att jag är väldigt spänd... Och frågar om det går bra
Sen går han till hallen och säger att han ska åka så jag slipper honom...
Fyfan vilken jävla idiot, rent ut sagt.

Det enda som kommer ut bra ur det här är att du själv ser att han inte har något i ditt liv att göra och att han beter sig illa mot era barn när han utnyttjar deras kärlek till honom för att komma åt dig. Att han sen har mage att bete sig som om att han har rätt till att röra dig på de sätt han vill och sen ynka sig..:meh:

En vän till mig sa för herrans många år sen när han gjort slut med en tjej som det var av-och på med i flera år att man måste bestämma sig för att personen inte ska få tillgång till en, dra en enkel men hård gräns och sen vara benhård även mot sig själv för att inte falla dit igen. De som manipulerar på det här sättet vet hur man ska trycka på alla knappar i rätt ordning och tar varje chans de kan att se till att du får dåligt samvete.

Du kommer dit du vill vara, steg för steg. Låt det ta tid och se till att hitta dig själv och din styrka. För när du väl gör det kan han aldrig tränga sig på någonsin igen.
 
Kvinnogrupp idag igen. Och huvudet är helt snömos efter "bombning" igår. Han ville diskutera julafton,men börjar sen diskutera helt andra saker. Fast jag sa nej, och att jag inte orkade fortsätter han och jag orkar inte lägga på.... Jag jobbar på det! Men jag är inte där än ..

Legat hela natten och ältat om jag gjort rätt beslut eller om han har rätt.... Att det är jag som har en förvrängd bild och varit dum
 
"Ska jag säga vad jag hade önskat? Jag är lika övertygad som du att du behöver tid själv och bara vara. Men jag skulle önska att fortfarande vara en del av ditt liv. Att vi på något sätt hittade något sätt att fortfarande ha ett förhållande för jag tror att jag fortfarande kan göra något bra för dig, och vara bra för dig... Men där tror vi olika.


Det var ju när jag trodde att jag kunde förvänta mig... Villa,vovve, valium. Det var aldrig min dröm. Visst ville jag ha sex med dig ibland. Jag åtrår dig. Men det finns säkert en lösning... Hade du bara varit en sexpartner hade det inte varit svårt att byta ut dig. Du var ju min bästa kompis och sen mor till mina barn. Så då har jag tre personer jag måste byta ut dig mot ...

Men ett förhållande är väll att 95% diskutera saker. .. så kan vi det så går det ju lätt? Eller hur? Vad är det som är svårt. Sex och samlevnad?

Jag försöker förstå
Det hade varit enkelt att förstå om det var "jag har träffat en annan..." Jag menar bara att det känns som du stängde av den delen av dig själv, all fysisk kärlekskänsla ... Har du lekt med dig själv sen vi flyttade isär... Samtidigt förstår du vad jag menar med att du stängt av helt.

Vet du varför jag ställer alla frågor?
Och jag vet att jag inte har rätt att ställa frågorna, det är för att jag tror att jag kan hjälpa och av ren nyfikenhet. Det vore lättare om jag bara vända ryggen till om allt som jag gjort innan. "

Jag vill fortfarande bara ditt och vår familjs bästa. Även om du inte alltid tror mig. "
 
"Ska jag säga vad jag hade önskat? Jag är lika övertygad som du att du behöver tid själv och bara vara. Men jag skulle önska att fortfarande vara en del av ditt liv. Att vi på något sätt hittade något sätt att fortfarande ha ett förhållande för jag tror att jag fortfarande kan göra något bra för dig, och vara bra för dig... Men där tror vi olika.


Det var ju när jag trodde att jag kunde förvänta mig... Villa,vovve, valium. Det var aldrig min dröm. Visst ville jag ha sex med dig ibland. Jag åtrår dig. Men det finns säkert en lösning... Hade du bara varit en sexpartner hade det inte varit svårt att byta ut dig. Du var ju min bästa kompis och sen mor till mina barn. Så då har jag tre personer jag måste byta ut dig mot ...

Men ett förhållande är väll att 95% diskutera saker. .. så kan vi det så går det ju lätt? Eller hur? Vad är det som är svårt. Sex och samlevnad?

Jag försöker förstå
Det hade varit enkelt att förstå om det var "jag har träffat en annan..." Jag menar bara att det känns som du stängde av den delen av dig själv, all fysisk kärlekskänsla ... Har du lekt med dig själv sen vi flyttade isär... Samtidigt förstår du vad jag menar med att du stängt av helt.

Vet du varför jag ställer alla frågor?
Och jag vet att jag inte har rätt att ställa frågorna, det är för att jag tror att jag kan hjälpa och av ren nyfikenhet. Det vore lättare om jag bara vända ryggen till om allt som jag gjort innan. "

Jag vill fortfarande bara ditt och vår familjs bästa. Även om du inte alltid tror mig. "
Jag har inte ens ord för hur respektlös det där är av honom. Fy fan, snacka om att verkligen försöka trycka ner dig genom fotsulorna ner till underjorden.
 
"Ska jag säga vad jag hade önskat? Jag är lika övertygad som du att du behöver tid själv och bara vara. Men jag skulle önska att fortfarande vara en del av ditt liv. Att vi på något sätt hittade något sätt att fortfarande ha ett förhållande för jag tror att jag fortfarande kan göra något bra för dig, och vara bra för dig... Men där tror vi olika.


Det var ju när jag trodde att jag kunde förvänta mig... Villa,vovve, valium. Det var aldrig min dröm. Visst ville jag ha sex med dig ibland. Jag åtrår dig. Men det finns säkert en lösning... Hade du bara varit en sexpartner hade det inte varit svårt att byta ut dig. Du var ju min bästa kompis och sen mor till mina barn. Så då har jag tre personer jag måste byta ut dig mot ...

Men ett förhållande är väll att 95% diskutera saker. .. så kan vi det så går det ju lätt? Eller hur? Vad är det som är svårt. Sex och samlevnad?

Jag försöker förstå
Det hade varit enkelt att förstå om det var "jag har träffat en annan..." Jag menar bara att det känns som du stängde av den delen av dig själv, all fysisk kärlekskänsla ... Har du lekt med dig själv sen vi flyttade isär... Samtidigt förstår du vad jag menar med att du stängt av helt.

Vet du varför jag ställer alla frågor?
Och jag vet att jag inte har rätt att ställa frågorna, det är för att jag tror att jag kan hjälpa och av ren nyfikenhet. Det vore lättare om jag bara vända ryggen till om allt som jag gjort innan. "

Jag vill fortfarande bara ditt och vår familjs bästa. Även om du inte alltid tror mig. "
Allt han säger handlar ju om att skuldbelägga dig; HAN vill dig väl (men du är omöjlig). HAN vill ha dig, men du stretar emot. HAN är den goda som bara vill dig väl (helt plötsligt). Han försöker få dig att tvivla, känna dig elak som inte tar emot HANS välvilja och goda försök.

Metoderna växlar; när en inte fungerar tar han till en annan. Nu är det denna.

Jag vet att det är otroligt svårt, men enda lösningen är att du stänger av honom, inte lyssnar, inte grubblar kring hans påståenden. Inte lyssnar när han ringer. Lägg på.

Nu känner han att han fått in en fot i dörrspringan. Men det har han inte. Han är bara störande. Och han vill SITT "bästa", till varje pris. Älskade han dig så mycket, hade han låtit dig dansa vidare i livet, låtit dig gå. Det han sysslar med är inte kärlek.
 
@Framtiden Jag mår så fysiskt illa av hans helt SJUKA gränslöshet 🤢🤮

Du har gjort HELT rätt val, han bevisar det om och om igen ❤
Eller hur, sitter också här med riktiga kräkkänslor... 🤢🤮
Ursäkta, men vilken otroligt vidrig människa han verkar vara.

@Framtiden , läs texten du citerade igen.
ALLT handlar om honom och hur HAN vill ha det, INGET om omtanke om dig eller barnen.
HAN BRYR SIG INTE ETT DUGG OM DIG!!!
Träna med en kompis. Säg NEJ och lägg på luren. Öva för dig själv. "NEJ!!!" "NEJ!!!" "NEJ!!!"
 
Jag är lika övertygad som du att du behöver tid själv och bara vara. .... jag tror att jag fortfarande kan göra något bra för dig, och vara bra för dig.
Antingen tror en att det är bra för dig att slippa honom, eller så tror en att han är den som ska göra att saker blir bra för dig.
Ergo, all argumentation som följer när han formulerar utgångspunkterna så kan rakt av avfärdas som bullshit utan logik bakom.
Jag vill fortfarande bara ditt och vår familjs bästa.
Vilka påstådda eller verkliga intentioner som kan finnas bakom är helt oväsentligt. För din vilja är att inte vara med i vad som de facto är hans handlande och beteende.
 
Kvinnogrupp idag igen. Och huvudet är helt snömos efter "bombning" igår. Han ville diskutera julafton,men börjar sen diskutera helt andra saker. Fast jag sa nej, och att jag inte orkade fortsätter han och jag orkar inte lägga på.... Jag jobbar på det! Men jag är inte där än ..

Legat hela natten och ältat om jag gjort rätt beslut eller om han har rätt.... Att det är jag som har en förvrängd bild och varit dum
När han säger och gör sånt där mår du inte bra, eller hur? Det innebär att det han gör emot dig är fel. Det han gör när han säger så kallas gaslighting, och är en form av psykisk misshandel. Du har gjort rätt. Ditt val grundar sig i att han behandlat dig, era barn och ert liv tillsammans illa. Inget han säger nu kan ändra det. Du har valt rätt :heart
 
@Framtiden
Om det är svårt att lägga på i dagsläget, så försök i af som ett första steg lägga ifrån dig telefonen så du slipper lyssna på hans manipulerande mundiarré.

Förstår att det är jobbigt att "stå emot" skadan, men på sikt kommer du se tillbaka på den här tiden och tacka din lyckliga stjärna att du kom dig därifrån!
 
"Ska jag säga vad jag hade önskat? Jag är lika övertygad som du att du behöver tid själv och bara vara. Men jag skulle önska att fortfarande vara en del av ditt liv. Att vi på något sätt hittade något sätt att fortfarande ha ett förhållande för jag tror att jag fortfarande kan göra något bra för dig, och vara bra för dig... Men där tror vi olika.


Det var ju när jag trodde att jag kunde förvänta mig... Villa,vovve, valium. Det var aldrig min dröm. Visst ville jag ha sex med dig ibland. Jag åtrår dig. Men det finns säkert en lösning... Hade du bara varit en sexpartner hade det inte varit svårt att byta ut dig. Du var ju min bästa kompis och sen mor till mina barn. Så då har jag tre personer jag måste byta ut dig mot ...

Men ett förhållande är väll att 95% diskutera saker. .. så kan vi det så går det ju lätt? Eller hur? Vad är det som är svårt. Sex och samlevnad?

Jag försöker förstå
Det hade varit enkelt att förstå om det var "jag har träffat en annan..." Jag menar bara att det känns som du stängde av den delen av dig själv, all fysisk kärlekskänsla ... Har du lekt med dig själv sen vi flyttade isär... Samtidigt förstår du vad jag menar med att du stängt av helt.

Vet du varför jag ställer alla frågor?
Och jag vet att jag inte har rätt att ställa frågorna, det är för att jag tror att jag kan hjälpa och av ren nyfikenhet. Det vore lättare om jag bara vända ryggen till om allt som jag gjort innan. "

Jag vill fortfarande bara ditt och vår familjs bästa. Även om du inte alltid tror mig. "
🤮 Fy fan. När jag läser detta inser jag att jag ALDRIG ska ha ett förhållande.
Det är I, me and myself rakt igenom. Det finns inget du eller vi utan JAG JAG JAG.
Han manipulerar dig för att kunna återgå till att inte bara vara en mansbebis utan en riktig bebis. Han skiter högaktningsfullt i dig och barnen utan vill bara kunna återgå till sin räkmacketillvaro. Har han skaffat sig något jobb än?

Nej du har tagit helt rätt beslut och även om du inte orkade lägga på den här gången så tog du steget att säga NEJ. Det är en superbra början. Bra jobbat!
 
Tack Buke ❤️ i fredags kände jag mig lätt för första gången på länge, jag skreksjöng och dansade och livet kändes bra.

Nu är allt kaos och tungt igen. Men jag HAR gått, papprena ÄR inskickad, jag HAR ett ärendenummer. Om ett år är allt klart.

Tack för alla svar! Ni är en "jury" utan vissa glasögon. De flesta jag mött nu har ju ändå "glasögon" med fokus på vissa punkter. Ni vet ju iofs bara min sida. Men ändå... Det hjälper mig oerhört när jag är så färgad efter alla år (bara 20.... :sorry:)

Men jag har många år kvar förhoppningsvis att LEVA! Det blev bara väldigt mycket på en vecka när det varit lugnt ett tag...
 
Tack för alla svar! Ni är en "jury" utan vissa glasögon. De flesta jag mött nu har ju ändå "glasögon" med fokus på vissa punkter. Ni vet ju iofs bara min sida. Men ändå... Det hjälper mig oerhört när jag är så färgad efter alla år (bara 20.... :sorry:)
Fast hans sida av saken är fullständigt irrelevant eftersom det är DITT liv och DITT mående som är centrum här. Det kvittar fullständigt om du skulle vara lyxhustru som bjuds på Michelinstjärnerestaurang varje dag och har världens super partner. Det är fortfarande DU som ska må bra i relationen.
 
Tack Buke ❤️ i fredags kände jag mig lätt för första gången på länge, jag skreksjöng och dansade och livet kändes bra.

Nu är allt kaos och tungt igen. Men jag HAR gått, papprena ÄR inskickad, jag HAR ett ärendenummer. Om ett år är allt klart.

Tack för alla svar! Ni är en "jury" utan vissa glasögon. De flesta jag mött nu har ju ändå "glasögon" med fokus på vissa punkter. Ni vet ju iofs bara min sida. Men ändå... Det hjälper mig oerhört när jag är så färgad efter alla år (bara 20.... :sorry:)

Men jag har många år kvar förhoppningsvis att LEVA! Det blev bara väldigt mycket på en vecka när det varit lugnt ett tag...
Åh vad glad jag blir av att läsa om frihet och livsglädje! Så glad för dig :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 164
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 116
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 550
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
981
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp