Bukefalos 28 år!

Hur börjar boken Frankensteins monster? Inledningsfraserna.

Otherside

Trådstartare
HJÄLP! Jag behöver veta de inledande orden (inte förord om ett sådant finns) till Mary Shelleys bok Frankensteins monster. Finns det någon på Buke som har boken och kan läsa de första raderna? Jag har googlat men hittar bara analyser och recensioner osv... Help! Jag behöver veta idag!
 
Till mrs Saville, England.
Sankt Petersburg, den 11 december 17…
Det kommer att glädja dig att få höra att inga katastrofer har drabbat inledningen av det företag som du hade sådana onda aningar om. Jag kom hit igår, och min första uppgift måste bli att försäkra min kära syster om att allt är väl, och att min tilltro till att expeditionen ska lyckas har stärkts.
 
HJÄLP! Jag behöver veta de inledande orden (inte förord om ett sådant finns) till Mary Shelleys bok Frankensteins monster. Finns det någon på Buke som har boken och kan läsa de första raderna? Jag har googlat men hittar bara analyser och recensioner osv... Help! Jag behöver veta idag!
64274DD9-4A59-493B-AFFB-54B11C5531DA.png
 
HJÄLP! Jag behöver veta de inledande orden (inte förord om ett sådant finns) till Mary Shelleys bok Frankensteins monster. Finns det någon på Buke som har boken och kan läsa de första raderna? Jag har googlat men hittar bara analyser och recensioner osv... Help! Jag behöver veta idag!
Buke är fantastiskt!

Meeen nu sitter jag ju och funderar på varför en kan ha ett akut behov på just detta område O_o
 
Buke är fantastiskt!

Meeen nu sitter jag ju och funderar på varför en kan ha ett akut behov på just detta område O_o
:D Jag sitter själv och skriver en bok (!!) där huvudpersonen har i hemläxa att läsa just Frankensteins Monster och sen skriva en analyserande text om den. Då ville jag ha med de gammaldags inledningsfraserna för att visa vilket tufft jobb tonåringen hade framför sig! (Min egen dotter skrev en sån på gymnasiet och jag minns att jag var djupt imponerad. Hon fick A på sin text! Huvudpersonen i min bok blir glad över ett E...)

Min bok har deadline i morgon..... :crazy:
 
:D Jag sitter själv och skriver en bok (!!) där huvudpersonen har i hemläxa att läsa just Frankensteins Monster och sen skriva en analyserande text om den. Då ville jag ha med de gammaldags inledningsfraserna för att visa vilket tufft jobb tonåringen hade framför sig! (Min egen dotter skrev en sån på gymnasiet och jag minns att jag var djupt imponerad. Hon fick A på sin text! Huvudpersonen i min bok blir glad över ett E...)

Min bok har deadline i morgon..... :crazy:
Heja!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
15 256
Senast: MiaMia
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
407
Senast: Glimra
·
Hemmet Jag har genom köp av fastighet "ärvt" en sommarstuga full med Rörstrands-porslin som jag nu till 90% tänker sälja. Många grejer har jag...
Svar
3
· Visningar
360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp