Hur börjar man investera i fastigheter?

Martina_m

Trådstartare
Jag älskar fastigheter och jag har en dröm att äga fastigheter för uthyrning. Men hur börjar man?

Innan var det bara en dröm och en tanke och något jag tänkte att jag inte komma kunna göra. Men jag kan inte sluta tänka på det, och börjar ändå tro att jag någon gång ska lyckas komma dit.
Men hur gör man och hur lyckas man få det att fungera?

Är det en bra start att köpa något litet hus för uthyrning? Semsterboende? En dröm är ju en fastighet med flertalet lägenheter, men de kostar ju väldigt mycket och det känns svårt att komma dit.

Ni som har fastigheter och får en inkomst från dem, kan ni ge mig några tips för att komma närmre min dröm?
 
Jag tror du ska slå dig samman med någon som är praktisk eller vara praktisk själv så du kan göra tapetsering, lagningar, rörmokare själv.

Kanske börja med ett hotellliknande, airbnb eller tyska turister och hyra ut rum eller stuga. Det är mycket städande när man hyr ut stugor.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag bor i en hyr lägenhet. En sambo som absolut aldrig kommer vilja köpa en lägenhet eller hus. Jag är dock sugen på köpa NÅGOT att...
Svar
13
· Visningar
1 988
Senast: Plantan
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
737
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: animalasia
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp