Hur bor vi?

Tror det har något med fotboll att göra... :angel: (sorry @Lillgrådis och @sjoberga :rofl: :D).

Skulle man tro med tanke på hur de spelade förr. Men i år misstänker jag att det var ganska hyfsad hockey i Ängelholm.

Äsch, jag misstänker inte bara. Jag såg fantastisk hockey spelas av Ängelholmsgänget i år - vissa matcher var bara wow. Även om det inte höll hela vägen.
 
Hittade ett gammalt foto på vårt hus.
1623255343000.png
 
Som utlandssvensk måste jag både säga tack och fan ta er alla för dessa underbara hus! Får extrem Sverigelängtan av att se hur fint alla bor. :heart Jag vill också ha fårhage och vita knutar och havsutsikt och böljande fält! (Och nej, jag tänker inte skaffa får och släpa med dem till Jersey shore. Men man kan ju få vara lite avundsjuk i alla fall.)
 
Fasaderna är väl sådär, men kvarteret är en 60-talsdröm med mycket välplanerade lägenheter och utpräglat kollektivtänk i föreningen. Man tillhandahåller gym, bastu, bibliotek och snickarverkstad till de boende. Rejäl innergård som tyvärr tappat sin lummiga charm efter en omfattande renovering. Den ser numera ut som vilket nybyggt grönområde som helst.

20210609_200424.png

Bild från Google Streetview av grannhuset, motsvarande bild från mitt hus täcks till 80% av trädkronor. Husen är i vart fall identiska.
 
Som utlandssvensk måste jag både säga tack och fan ta er alla för dessa underbara hus! Får extrem Sverigelängtan av att se hur fint alla bor. :heart Jag vill också ha fårhage och vita knutar och havsutsikt och böljande fält! (Och nej, jag tänker inte skaffa får och släpa med dem till Jersey shore. Men man kan ju få vara lite avundsjuk i alla fall.)
Jag tänkte skriva något innan om vilken enorm hemlängtan jag får av att titta på bilderna i den här tråden. :heart
 
Som utlandssvensk måste jag både säga tack och fan ta er alla för dessa underbara hus! Får extrem Sverigelängtan av att se hur fint alla bor. :heart Jag vill också ha fårhage och vita knutar och havsutsikt och böljande fält! (Och nej, jag tänker inte skaffa får och släpa med dem till Jersey shore. Men man kan ju få vara lite avundsjuk i alla fall.)
Jag kan ta bort din avundsjuka. Så här kan det också se ut....

F744A1A1-2AA2-4CF0-949B-4BBFCF1EFBE4.jpeg

Inte en fårhage i sikte (men nästan , slottsförvaltarna har en hjord precis vid slottet)
 
Mitt nuvarande boende 😄 bor längst upp. Ligger tyvärr ett likadant lägenhetshus mittemot, men 10 minuters promenad bort ligger åkrarna och även stallet. Tar 5 min att åka till affärn, 15 min till shoppingcentret och 10 min till jobbet 👌

Bilden är tagen utanför porten.

IMG_20210609_211949.jpg
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
733
Senast: Fetaost
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 650
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
620
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 768
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp