Hur bygga om tvåhästarstransport till hästens bästa?

Netika

Trådstartare
Hei. Har en enkelaxlad Gaupentransport før två hästar men som är viktklassad før en häst. jag ska bygga om den så den fungerar bäst før en häst med lastning, køring m.m. Hur skulle ni gøra?

1. Helt enkelt ta bort mittenväggen och ha en fullång bom bak och fram. Førdelar før hästen när den reser?? Kan ställa sig på tvären, ställa ut benen och støtta rumpan mot väggen? Står hästen stadigare??

2. Flytta mittväggen så det blir 1,5 plats + 0,5 plats? Førdel. kan få med spånsäck och andra saker i tranporten. Men den stora frågan är, är det någon førdel før hästen att ha kvar mellanväggen?

Hoppas någon har erfarenheter och tankar runt detta.
Jag satsar på att med tiden kunna lasta själv genom att sända in hästarna. Har inte E-kort så kør bara en och en häst.

/Netika

Sv: Hur bygga om tvåhästarstransport till hästens bästa?

båda lösningarna är alternativ, kräver ingen ombyggnation utan det handlar ju om endera en lång bom fram och bak, alternativt en lång bom fram och en 3/4 samt en 1/4 bom bak.

huruvida du väljer alternativ ett eller två skulle jag bedöma utifrån vad det är för häst du ska köra. en liten häst blir det väldigt brett om du ska ha helbom rakt av. en stor häst funkar det utmärkt med.

Tack før svar!
Var inna på Gaupens sida och såg att det finn färdiga bommar att køpa. Som nybliven transportägare hadde jag ingen aning om det.

Är blandade storlekar på häst och ponny som ska åka. Från C-ponny på 135 cm till medium häst på 160 cm.

med såna hästar hade jag definitivt tagit 3/4 och 1/4 bom! allt att vinna och inget att förlora (stor plats åt hästarna och plats åt dig också för förvaring).

Liknande trådar

Hästhantering Detta är inte min häst men en väns häst! Hästen är en halvblodsvalack född 2001. Som 2 årig hingst på väg till betet gick han över... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 154
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka