Hur dränerar man en dalmatiner?

Med hundar som har typ ingen lydnad eller som man är osäker på har jag fäst ett koppel i sele + pakethållare eller liknande bakom hunden och en ett koppel som jag sätter i halsband (ev grimma också om matte inte klarar hunden?) och antingen håller i eller binder under styret. Så är hunden "inramad" och kan inte direkt kasta sig någonstans.
 
Om matten är så rädd för att låta sin aktiva hund vara aktiv så kanske det är mental träning för henne som är första steget.
Det är helt sant. Tycker nästan att 80% av mina problemutredningar handlar om att få ägaren till nya insikter och tankebanor. De är bara så mycket känsligare än hundarna. :) Rätt vad det är kommer de på att Tusseluden inte alls var aggressiv utan bara missförstådd, sen står de och snorar och gråter i ett hörn av parken för att de är så "hemska hundägare". Det hjälper ju inte nån. Men just i det här fallet har ägaren fått i hemläxa att fundera på minst en "halvtidstjänst" åt hunden, vad nu det skulle kunna vara. Lutar nog själv åt att föreslå drag.
 
Med hundar som har typ ingen lydnad eller som man är osäker på har jag fäst ett koppel i sele + pakethållare eller liknande bakom hunden och en ett koppel som jag sätter i halsband (ev grimma också om matte inte klarar hunden?) och antingen håller i eller binder under styret. Så är hunden "inramad" och kan inte direkt kasta sig någonstans.
Smart
 
Ny här, reggade för att svara. Drag följt av spår hade varit mitt recept. När kroppen fått jobba har de med sig skallen lite mer (har en bekant som alltid körde drag inför agilitytävling med sin). Men efter erfarenheten att ha kämpat med min dalmatiners stress i många år - är den kollad för uratsten? Vi kom långt med träning, men efter operation för det så blev han en annan hund. Han kissade blod som 6-åring, men hade sannolikt besvär bra mycket längre än så.
 

Liknande trådar

I
Övr. Hund Får man bli arg på folk som är rent lata och slappa? Jag skällde ut en gubbe i parken idag för att hans hund kom fram och hälsade på min...
2
Svar
29
· Visningar
2 566
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp