Bukefalos 28 år!

Hur fäster man BoT-täcken?

T

Takpanna

Jag har köpt ett Back On Track-täcke och det finns ju olika möjligheter att fästa det i ett annat täcke - antingen med kardborr eller med sex öglor.

Min fråga är nu - hur sjutton ska man använda sig av öglorna??? Vad ska man fästa i dem och var ska det hela sitta fast??

Vill helst inte sy fast kardborren i ett annat täcke eftersom jag har flera hästar som behöver använda BoT-täcket och de har olika storlek på sina ordinarie täcken.

Tacksam för hjälp!! :bow:
 
Sv: Hur fäster man BoT-täcken?

Jag gjorde som så att jag tog en grov nål, tunt resårband (allt fanns på lokala ICA..) och så tog jag och trädde igenom resår genom täcket (innetäcke) eller genom fodret (utetäcke, vill inte sticka i yttertget då).

Sen knöt jag resårbandet runt ringarna. Och voila. Man kan lätt dra ur resåren om men vill, men då måste man ju dra i den varje gång, men mina fick inga skav av att jag lät den vara kvar i alla fall, den är ju mjuk och platt.

Eller så syr du kardborre i alla täckena, mjuka delen. Det borde inte ge skav det heller..
 
Sv: Hur fäster man BoT-täcken?

Det var ett jättebra tips!! Tack!! :bow: :bow:

Fler tips någon? :)
 
Sv: Hur fäster man BoT-täcken?

Alt 1:
Köp ett täcke av tunnare tyg och sy själv dit en kardborre remsa ut med rygg linjen och sånna "d-ringar" (som finns vid bensnören tex) på motsvarande ställen på täcket som det är på "padden" sen köper du bara en liten brandkårshake och kopplar ihop padden och täcket med. (brandkårshakar finns på jula för typ 20kr)
vet dock inte vart man köper sånna d-ringar men har man nåt gammalt täcke (eller täcke man inte använder bensnören på) kanske man kan klippa/sprätta bort dom.
(jag klipper och sprättar bort allt från min trasiga täcken innan jag slänger dom så jag har ett litet lager :) )

Är man dålig på att sy eller inte har nån bra maskin kan man ju lämna täcket till sömmerska - borde inte kosta mycket

Alt2: gör som jag och specialbeställ ett täcke enligt ovan från en tillverkare.
 

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 446
Senast: CFrisk
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 646
Senast: Roheryn
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 297
Senast: Fiorano
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 590
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Oseriös avel 2023
  • Livförsäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp